10 milyon saatin 1 milyonu markalı

Türkiye'de yılda yaklaşık 10 milyon adet saat satılıyor. Bu rakamın sadece 1 milyon adedinin markalı saat olduğu tahmin ediliyor

10 milyon saatin 1 milyonu markalı

Gülay ZAİM

Günümüzde zamanı öğrenmekten öte kıyafetleri tamamlayan aksesuar ve çeşitli fonksiyonları sayesinde pek çok işlevi yerine getiren önemli bir unsur haline gelen saat, merdivenaltı pazarın elinde. 1969 yılında kurulan Dost Group şirketlerinden Dice Kayek Saatleri’nin sahibi Abdullah Turgut’un verdiği bilgiye göre, Türkiye’de yılda 10 milyon saat satılıyor. Bunlardan sadece 1 milyon adedi markalı saatleri içeriyor.

3 markayı temsil ediyor

Türkiye’de ucuz saat satışının fazla olduğunu söyleyen Abdullah Turgut, “Çin’den direkt gelen ucuz saatler pazarda geniş yer kaplıyor” dedi. Ana faaliyet alanı saatçilik olan Dost Group’un bünyesinde 3 adet saat markası bulunduğunu sölyenen Abdullah Turgut, “Biri orta seviyeye hitap eden Belloni ile üst segmentte yer alan Jeep ve Dice Kayek. Saatlerin tasarımı burada ve Uzak Doğu’da gerçekleşiyor” şeklinde konuştu.

2011’de 40 mağaza olacak

Dice Kayek saatlerinin mağazalaşma atağını sürdürdüğünü belirten Abdullah Turgut, 40 yıllık bir geçmişe sahip olan Dost Group’un şu anda 8 adet korner (köşe) mağazaları olduğunu, bu sayıyı yıl sonuna kadar 15’e, 2011’de ise 40’a çıkaracaklarını söyledi. Abdullah Turgut, “Saat konusunda Dice Kayek isim hakkına sahibiz. Dice Kayek saatlerimiz Türkiye genelinde 450 bayimizde satılıyor. Yılda 8 yeni kreasyon sunuyoruz” dedi.

 50 bin satış hedefliyor

Abdullah Turgut, geçen yıl 55 bin satış adedine ulaştıklarını belirtirken, bu yılki hedeflerinin 80 bin adet olduğunu kaydetti. Abdullah Turgut “Biz saatçiyiz, saatçiliği en iyi şekilde yapmaya çalışıyoruz. Dice Kayek’i de çok iyi yerlere getirdik” dedi. Taklit ürünler konusunda da Abdullah Turgut, “Her başarılı markanın taklidi vardır. Bizim de var. Bu durum ne kadar başarılı olduğumuzu gösteriyor. Taklit aslını yüceltir” dedi.