13 Mart 2018 Salı reyting sonuçları açıklandı

En sonunda 13 Mart 2018 Salı reyting sonuçları belli oldu. Liderliği kaptırmayan Kadın dizisi Total'de, AB ve ABC puan türlerinde zirvede yer aldı

14 Mart 2018, Çarşamba 15:15
A A
Türkiye 13 Mart 2018 reyting sonuçlarını adeta soluksuz bekliyordu. Her hafta olduğu gibi yine bu hafta da salı gecesi reyting sıralamasında çılgın bir mücadele vardı. İzleyiciler Kadın dizisinin mi yoksa Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz dizisinin mi birinci olduğunu merak etti. Üstelik Ufak Tefek Cinayetler'de potadaydı. Türk televizyonlarının bir kriteri olan kanal reytingleri ve program reytingleri yapımcıların özel hayatında mühim bir yer tutuyor. 13 Mart reyting sonuçları bu açıdan oldukça önem taşıyordu. Kadın dizisi Total, AB ve ABC1'de birinci oldu. İşte sizlere 13 Mart 2018 reyting sonuçları

GEÇEN HAFTA BUGÜN REYTİNGLERDE NE OLMUŞTU? HEMEN KISACA BAKIN!
 

13 MART 2018 REYTİNG TOTAL AB VE ABC1'DE KADIN DİZİSİ BİRİNCİ





REYTİNG NEDİR

Reyting alelalde bir programın izleyici oranını ifade etmektedir. Reklam verenler için ölçülmektedir. Reyting ölçümünün toplumsal bir misyonu yoktur. Amaç hangi zamanda, hangi programı, kimlerin seyrettiğini tespit edip hedef kitleye ulaşmaktır. Televizyonların daha kuruluşlarında belirli bir görüş ve amaçları, ona bağlı olarak da hedef izleyici kitleleri vardır ve pek değişmez. Bu açıdan bakıldığında reyting, televizyoncuların bir meselesi değilmiş gibi görünüyorsa da sonunda televizyon kanalları da birer ticarethanedir. Ayakta durabilmeleri için gelire ihtiyaçları vardır, bu gelirin ana kaynağı da reklamdır.
 

REYTİNG NASIL ÖLÇÜLÜR


Reyting bilinen aksine çalışırken şu aşamalardan geçer: Ölçümün yapılacağı bölgede yaşayan insanların demografik özellikleri ve sosyo-ekonomik statüleri hakkında ayrıntılı bilgi toplanır. Ardından söz konusu bölgenin yapısını temsil etme yeteneğine sahip ailelerden oluşan bir izleyici paneli oluşturulur. Reyting ölçümü yapılması için seçilecek ailelerin bulunduğu şehirlerin 5 yaşın üzerinde olup kentli nüfusa sahip olması gözetilir. Şu anda yapılan reyting ölçümleri 2201 evde, 2801 rating aleti takılarak yapılmaktadır. O evdeki tüm televizyonlara bu aletten takılır) peoplemeter adı verilen bu reyting aletinin özel bir kumandası vardır. Bu cihazların nerede ve kimde olduğu asla ve kata bilinmez. 
“Peoplemeter” cihazını yaratarak modem pazar araştırmalarını başlatan kişi Arthur C. Nielsen’dir. Nielsen 1923 yılında “Nielsen Media Research” şirketini kurar ve “peoplemeter”in atası olan “audimeter” adını verdiği bir cihaz geliştirir, 1942’de radyo, 1950’de de televizyon yayınlarının izleyici oranlarını ölçmeye başlar. Şirket zamanla uluslararası bir marka ve sahasında tekel haline gelir. Günümüzde reyting denilince akla hemen ve sadece Nielsen geliyor. Bu kumandayla o anda televizyon seyretmekte olan kişi sayısı ve bunların kim olduğu da gözlemlenebilir. Evdeki her aile bireyine bir numara tahsis edilmiştir. örneğin 1 numaralı düğme babanın, 2 numaralı düğme annenin, 3 ve 4 numaralı düğme çocukların gibi. Aile bireyleri, televizyon izlemeye başladıkları anda ve izlemeyi bıraktıkları anda kumanda cihazında kendilerine ait düğmeye basarlar. ayrıca 9 dakikada bir “aynı kişiler mi?” sorusu görülür. Böylece aile bireyleri izlemeyi bitirme ve başlama anlarında kişisel düğmelerine basmaları konusunda uyarılmış olurlar. Reyting denekleri şirketlerin aldığı başvurular arasından seçiliyor. Denekler evlerinde televizyonlarını açtığı cihaz kayda giriyor ve hangi kanal izleniyorsa onun reytingi artmaya başlıyor.
 

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.