2 fincan kahve yağları eritiyor (Göbeğimi nasıl eritirim?)

Bazı içecekler sayesinde fazla kilolarınızı verebilir, yağlarınızı eritebilirsiniz. Dr. Ayça Kaya anlattı

30 Eylül 2017, Cumartesi 15:58
2 fincan kahve yağları eritiyor (Göbeğimi nasıl eritirim?)
HAZIRLAYAN: ÖZGÜR GÖKMEN ÇELENK

İÇECEKLERE DİKKAT!

Hep ‘Ne yiyoruz da bu yağlar birikiyor?’ sorusuna odaklanıyoruz. Oysa gün içinde içtiğimiz içecekler de vücudumuza kötü kalorilerin girmesine neden oluyor. Mesela orta şekerli bir Türk kahvesi içtiğinizde yarım dilim ekmek yemişsiniz kadar kalori alıyorsunuz. 1 bardak limonata içtiğinizde 4 dilim ekmek yemiş kadar oluyorsunuz. Alkol de göbek yapar, unutmayın.

KAHVENİZ ŞEKERSİZ OLSUN

Kahve içerdiği kafein, niasin, mikroelementler ve antioksidanlar nedeniyle metabolizmayı hızlandırır, istirahatte harcanan enerjiyi artırır. Beyne kan dolaşımını artırarak dikkatin yoğunlaşmasını, kişinin dinç hissetmesini sağlar. Sütle içildiği zaman vücuda dengeli protein, karbonhidrat ve yağ girer. Bu sayede kişi uzun süre tok hisseder. İnsülin direncini kırıcı etkisi nedeniyle kişinin tatlı ihtiyacını azaltır. Canınız sık tatlı istiyorsa önce kahve içmeyi deneyin. Kahveyi özellikle egzersizden önce içerseniz vücut ve göbek yağlarınız daha kolay erir. Günde 2 fincan kahve içebilirsiniz.

PROBİYOTİK BESİNLER TÜKETİN

Bağırsak sağlığı vücut sağlığımızın en büyük göstergesidir. Ne kadar iyi çalışan bağırsaklara sahipseniz o kadar iyi çalışan metabolizmanız var demektir. İyi çalışan metabolizma da daha kolay kilo vermenizi sağlar. Bağırsaklarımızda yaşayan milyonlarca bakteri bulunur. Bunlardan bazıları iyi bazıları kötüdür. İyi bakterilerin sayısı ne kadar artırılırsa bağırsaklar o kadar iyi çalışır. Bunun için probiyotik oranı yüksek tarhana, şalgam suyu, peynir, turşu gibi besinlere sofranızda yer açın.

YİYECEĞE DOKUNMAYIN

Yiyecekle aranızda hep bir aracı bulundurun. Elle yenen yiyeceklerde lokmalar büyür, daha hızlı ve büyük porsiyonlar yenir. Her yemekte çatal, bıçak, kaşık kullanın. Marul, meyve gibi yiyecekleri bile çatalla yiyin.

KATI YAĞI AZALTIN

Margarin, tereyağı, kaymak, krema gibi doymuş yağ oranı yüksek yağların katıldığı yiyecekler bel çevresi yağlanmasını çok artırır. Hep ne diyoruz, insan yağ yiyerek yağlarından kurtulamaz!

MASAYI TERK EDİN

Sofrada oturdukça yiyesiniz gelir. Özellikle davetlerde ve aile yemeklerinde sofrada kalma zamanları uzar. Kalori bombardımanından korunmak için doyduğunuz an sofradan kalkın.

YARIN: Acıkma ataklarına karşı öneriler