2010 otellerde rekabet yılı

İstanbul'un ilk, Türkiye'nin ikinci Yeşil Yıldız'ını alan BW The President Hotel, güneş enerjisi ve yağmur toplama sistemi projeleriyle altyapı yatırımlarına devam edecek

2010 otellerde rekabet yılı

2010 yılına ilişkin değerlendirmede bulunan BW The President ve BW Citadel Hotelleri Genel Koordinatörü Recep Arifoğlu, “En çok turist aldığımız Avrupa ülkeleri ve dünyada, krizin etkileri henüz geçmiş değildir.

O nedenle, fiyatlarımızı çok yükseltmeden iyi fiyat vermemiz gerekiyor. Turist talebinin üzerinde artan otel arzı nedeniyle, 2010 yılının, oteller arasında ‘rekabet yılı’ olacağını düşünüyoruz” dedi.

Özellikle, kongre tarihlerinde, oda fiyatlarının, ilk önce çok yüksek verildiğini, odalar satılmayınca da fiyatın düşürüldüğünü anlatan Recep Arifoğlu, bu durumun, müşteriler gözünde ‘imaj kaybına’ neden olduğunu söyledi.

"ARTIŞLAR MAKUL SEVİYELERDE OLMALI"

Makul fiyat artışlarının, kongreler ve toplantılar sırasında yaşanabileceğine değinen Recep Arifoğlu, bu dönemlerdeki sürecin yönetilmesi konusunda şunları söyledi: “Tüm dünyada, fuarlar, kongreler, spor aktiviteleri sırasında, otel fiyatları yukarıya çıkmaktadır ve bu da doğaldır.

Ancak, artışın makul seviyede olması önemlidir. Mesela, üst limit olarak 300 Euro fiyat belirleyen bir otelin, son birkaç gün kala fiyatını 3 bin Euro’ya çıkartması, kongre için yurtdışından gelecek turistlerin gözünde olumsuz bir imaj yaratacaktır.

Kentteki bu tür uluslararası organizasyonların öncesinde, otellerin ilk önce satılabilir dengeli bir fiyat açıklaması lazımdır. Sonrasında, odalar dolmaya başlayınca, kademeli olarak küçük artışlarla fiyatın yükseltilmesi gerçekleşebilir.”

YATIRIMLARA DEVAM

İstanbul’un ilk, Türkiye'nin ikinci Yeşil Yıldız’ını alan BW The President Hotel’in, bu yıl da altyapı yatırımlarına devam edeceğini belirten Recep Arifoğlu, şunları söyledi: “İstanbul’un ilk, ülkemizin ikinci ‘Yeşil Yıldız’ alan oteli olmaktan büyük bir mutluluk ve onur duyuyoruz.

Son birkaç yıldır, altyapıya yaptığımız yatırım 5 milyon doları geçti. Zira, yatırımlarımız buraya kadar değildir. Daima, yenilenen teknolojiye, en hızlı ayak uyduran oteller arasında yer almayı hedefliyoruz.

Bu yıl ‘güneş enerjisi ve yağmur suyu toplama sistemine’ yatırım yapacağız. Özetle, yaptığımız altyapı yatırımın ardından, hem İstanbul’un ilk ‘Yeşil Yıldız’ alan oteli olduk, hem enerji maliyetimizi %40 azalttık.”