2015'in yıldızı chia tohumu!

Bizim son yıllarda ancak farkına varıp mutfağımıza soktuğumuz bu müthiş tahıl chia tohumu (chia seed) ya da diğer adıyla chia çekirdeği; esasında Aztek ve Mayaların dayanıklılık sırrı, enerji ve kuvvetli yapılarının gizemli kaynağı

Salı, 17 Şubat 2015 - 12:06

2015'in yıldızı chia tohumu!

Kadıköy Florence Nightingale Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Güzin Çaltı Yener bu mucizevi tohumun özelliklerini anlatıyor:

Özellikle gluten içermemesi, yüksek lif içeriği, kaliteli protein ve aminoasit kaynağı olması ve yine birçok mineralden de zengin bir tahıl olması ile öne çıkan Chia çekirdeğinin; salatalar, yumurtalı yiyecekler ve pudingler gibi birçok yemek çeşidi açısından da geniş bir kullanım yelpazesi var.

TOKLUK HİSSİ VERİYOR

Ay çekirdeği ile keten tohumu arası bir görüntüde olan bu lezzetli tohumlar kendi ağırlığını tam tamına yüzde 80 oranında absorbe etme özelliğine sahip! İşte bu özellik Chia çekirdeklerinin yüksek lif içermesinden kaynaklanırken aynı özellik Chia tohumuyla  hazırlanan yiyeceklerin de bize tokluk vermesindeki en önemli etken.

Chia’yı soframıza ilave etmek için 5 önemli neden!

1. Güçlü bir antioksidandır.

2. Doğal bir omega-3 kaynağıdır.

3. Günlük lif ihtiyacımızın büyük bir kısmını karşılıyor, kan şekerimizi dengeler.

4. C vitamini, kalsiyum, fosfor ve demir içeriği ile hem kemik sağlığı hem bağışıklık sistemi dostudur.

5. Protein içeriği ile chia tohumu, veganlar için de doğru ve sağlıklı bir seçimdir.

Chia tohumlarını nasıl tüketelim?

Chianın kulanım alanı esasında biyolojik yapısından dolayı oldukça geniş. Su tutumunun yüksek olmasının yanı sıra yumurta gibi kıvam verme ve jelleşme özelliği ile de dikkat çekiyor; öyle ki 200 ml kadar ılık badem ya da hindistan cevizi sütüne ekleyeceğini, 2 çorba kaşığı kadar chia tohumu buzdolabında bekletildiğinde 3 saatin içinde üzerine mevsim meyveleri de ilave edebileceğiniz nefis kıvamda, pratik bir pudinge dönüşüyor. Üstelik bu puding aslında kahvaltı yerine geçebilecek kadar da besin değeri yüksek, bol proteinli, bol lifli, besleyeci ve tok tutucu bir ara öğün alternatifi.

Özel bir bilgi: Sabahları 1 bardak suya ekleyeceğiniz 1 tatlı kaşığı chia tohumu ve yarım lime limon, müthiş enerjik ve doğal bir detoks içecek olarak güvenle kullanılabilir.