Ekonomi 4 yılda 29 ödül kazanan şehir

4 yılda 29 ödül kazanan şehir

Paylaş

Edirne, Şehirlerin Sultanı Sultanların Şehridir. 8 bin 300 yıllık tarihe sahip Edirne’den 5 farklı medeniyet geçmiştir. 92 yıl Osmanlı İmparatorluğu’nun başkenti olan şehrimiz tam 1100 tescilli esere ev sahipliği yapıyor

RECEP GÜRKAN
Edirne Belediye Başkanı

Dünyada Floransa’dan sonra metrekare başına düşen eser sayısı bakımından ikinci kentiz. Edirne’de 341 anıt eser, 700 sivil mimarlık örneği, 50 resmi yapı ve 9 taş köprü var. Burası kültürler bileşkesi bir kent.

SELİMİYE VE ÇEVRESİ

Göreve geldiğimiz günden beri Edirne’nin tarihi geçmişine ve coğrafyasına sahip çıkıyoruz.

■ En önemli projelerimizden biri, ‘Selimiye Camii Çevresi Kentsel Tasarım ve Peyzaj Projesi.’ Bu projeyle kentimizin mücevheri olan ve Mimar Sinan’ın ‘Ustalık Eserim’ dediği Selimiye Camii ve Külliyesi’nin çevresini tamamen değiştireceğiz.

UNESCO Dünya Mirası Listesi’ndeki Selimiye Camii’nin etrafını yayalaştıracağız.

■ Yine Mimar Sinan’ın ‘Ustalık eserimi Edirne’ye yaptım’ lafından hareketle ‘Miniapark’ projesini yapacağız. Bu parkta sadece Mimar Sinan’ın 99 eseri olacak.

■ Park bittiğinde Edirne’nin yıllık 3 milyon olan ziyaretçi sayısının 4.5 milyona kadar çıkacağına inanıyoruz. ‘Miniapark’la hem Mimar Sinan’ı onurlandıracağız hem de Selimiye’yle büyük ustanın eserlerini buluşturacağız.

EDİRNE'NİN YÜZ AKI

■ Edirne’nin yüz akı Kırkpınar güreşleridir. Kırkpınar’ın yapıldığı Sarayiçi’ndeki Er Meydanı’nda 5 bin dönümlük alanda peyzaj çalışmasına başladık.

■ ‘Kırkpınar Rekreasyon Projesi’nde; liman, göl, has bahçe, kumsal, bisiklet ve koşu yolu ile kafe ve restoranlar olacak.

GURUR ABİDELERİMİZ

■ Kentleri en iyi kent müzeleri anlatır. Bu amaçla Selimiye Camii’nin ana girişinin karşısındaki 160 yıllık Osmanlı konağını restore ettik. 5 Mayıs 2017’de de Çekül Vakfı’yla burayı Kent Müzesi olarak açtık. 3 katlı bu müzede Edirne’nin 8 bin 300 yıllık tarihini anlatıyoruz.

■ Bunlarla da yetinmedik. 1941’e kadar hizmet veren askeri hastanede son nefesini veren 52 bin şehidin defnedildiği alanı bulduk. Edirne Şehit Aileleri Derneği ve Türk Şehitlikleri İmar Vakfı’yla ‘Edirne Askeri Hastanesi Şehitliği’ni yaptık.

■ Edirne’de 1930’da İtalyanların yaptığı bir elektrik fabrikası vardı. Zaman içinde kullanılamaz hale gelen bu fabrikayı restore ederek, nikah salonu ve kültür merkezi haline getirdik. Birçok ödüle layık görülen bu projemiz gurur abidelerimizden biri oldu.

(Lozan Anıtı)

KADIN MERKEZLERİ

■ Cumhuriyetin bir kadın devrimi olduğuna inanan biri olarak kadınlarımız vazgeçilmezimiz. Her mahallemizde kadın merkezleri açıyoruz. Buralarda psikolojik destekten, hukuksal desteğe kadar birçok hizmet veriyoruz. 2 yılda 38 bin 658 kadınımıza bu hizmeti verdik, vermeye de devam edeceğiz.

■ Edirne Belediyesi Dost Eller Dayanışma Evi’nde ihtiyacı olanlara ücretsiz kıyafet, kitap, oyuncak veriyoruz.

■ Tüm bu çalışmalarımızla 4 yılda 29 ödül aldık. Güzel şehrimizde hep yapılmayanı yapmak için çabaladık.

■ Edirne’nin tüm güzelliklerini öne çıkararak kentimizi bir turizm cenneti yapmayı hedefliyoruz.