40 bin kişiye iş fırsatı

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz, 2010 yılında 4-5 milyar dolarlık ciro artışı ile birlikte 30-40 bin kişilik yeni istihdam beklediklerini söyledi

40 bin kişiye iş fırsatı

Haber: Sibel Eray
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz, 400 markadan oluşan derneğin toplam cirosunun 24 milyar dolar olduğunu, 70 bin çalışanı ve yurtiçinde 40 bin, yurtdışında 69 ülkede 1175 mağazası bulunduğunu kaydetti.

Birleşmiş Markalar Derneği’nin yeni yönetim kurulunun basınla bir araya geldiği toplantıda konuşan Yılmaz Yılmaz, derneğin 2010 hedefini, “4-5 milyar dolarlık ciro artışı, 30-40 bin kişilik yeni istihdam, 250 milyon dolarlık yatırım” olarak açıkladı.

Markalı ihracat büyüyecek

Yeni yönetim kurulunun, yurtdışındaki Türk markası bayrağını çoğaltmak için çalışacağını belirten Yılmaz Yılmaz, gıdadışı perakende sektörünün 10-15 yıl içerisinde markalı ihracat başta olmak üzere 50 milyar dolarlık ihracata ulaşabileceğini kaydetti.

Yılmaz, “Cumhuriyetin 100’üncü yılında 500 milyar dolarlık ihracat hedefinin 50 milyar dolarını sahiplenerek Türk markalarının gücünü ortaya koyuyoruz. Hedefimiz, yurtdışında büyüyen Türk markalarının markalı ihracatlarını büyütmek” diye konuştu.

Moda perakendesi vurgulanacak

İstanbul ve çevresinin sektör için organize olmuş bir potansiyele sahip olduğuna işaret eden Yılmaz Yılmaz, bu potansiyelin harekete geçirebilmesi için dış ticareti kısıtlayan faktörlerin ayıklanması gerektiğini söyledi.

Yılmaz Yılmaz şöyle konuştu: “Moda perakendesi Türkiye’nin dünya liginde şampiyonluğa oynayabileceği sektörlerin başında geliyor. Bunun gelişmesi için elimizden geleni yapacağız. Ufak yatırımlarla ne kadar büyük istihdam yaratıldığının altını çizip, perakendenin önemini vurgulayacağız.”

2