Yaşar Özay Açık uçlu sorular sizi korkutmasın
HABERİ PAYLAŞ

Açık uçlu sorular sizi korkutmasın

Haberin Devamı

Uzmanlara göre açık uçlu sorularda en çok kodlamaya dikkat edilmesi gerekiyor. Açık uçlu sorular en çok sayısal bölümde etkili olacak

2016 ÖSYS kılavuzunun yayımlanmasının ardından bu yıl üniversite sınavlarına girecek öğrencilere ikinci aşama olan Lisans Yerleştirme Sınavları’nda (LYS) açık uçlu sorular yöneltileceği de ortaya çıktı. Uzmanlar da Bahçeşehir Üniversitesi’nde gerçekleşen Açık Uçlu Sorular ve Yansımaları panelinde açık uçlu soruların nasıl yanıtlanacağına ilişkin bilgi verdi.

HER SINAVA ÜÇ SORU

5 oturumlu LYS’lerin her sınavında 3’er olmak üzere öğrenciler 15 tane açık uçlu soru yanıtlayacak. Bu sorular kısa cevaplı olacak. Cevaplar tek kelimeden oluşacak. Öğrenciler hem cevabı yazacak hem de kodlayacak. Kodlama hatası yapan ise doğru da yazsa hatalı cevap vermiş kabul edilip, puan alamayacak.

Prof. Dr. SELAHATTİN GELBAL (Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyesi)

Kısa cevaplı soruların toplam soru sayısı içindeki payı yüzde 2-3’lerde. Bu orana da baktığımızda çok fazla etkisi olmayacak. Ancak şans başarısını aza indirecek. Sözelde çok uygun değil; ancak sayısal sorularda öğrencilerin problemi çözme davranışı ölçülebilir.
Her türlü sınavda okuduğunu anlama var; ancak öğrenci açık uçlu kısa cevaplı sorularda anladığını yazılı ifade etme becerisini de içerisine katacak. O yüzden okumak çok önemli. Okursa hem anlayabilir hem de yazabilir."

Yrd. Doç. Dr. ÇAĞLA GARİPAĞAOĞLU

Sistemin değişmesiyle birlikte öğrenciler seçeneklerin önlerine sürüldüğü değil kendi seçeneklerini yaratmayı öğrendiği eğitimi alabilecek.
Öğrenciler, çoktan seçmeli sorularda olduğu gibi sorunun cevabı ile ilgili hatırlatıcı herhangi bir seçenek göremiyor. Bunun yerine cevabı öğrencinin hatırlayarak vermesi ve cevabı kodlaması gerekiyor.

BARIŞ SEZGİN (Uğur Okulları Genel Müdür Yardımcısı)

Öğrencilerin ezberci bir öğrenme yaklaşımdan daha ziyade kavramaya yönelik çalışmaları, zihinsel haritalar çıkartıyor olmaları, kavramları karşılaştırabiliyor olmaları ve özellikle kavramların aralarındaki benzerlikleri yapabiliyor olmaları çok önemli. Bol bol kitap okumaları, okuduğu metinleri anlamaya çalışmaları dahi onlar için çok yararlı egzersizler.

Açık uçlu sorular sizi korkutmasın

Dr. ÖZGE ASLAN (Bahçeşehir Okulları Genel Müdür Yardımcısı)

Uzun zamandır Uğur Okulları’nda ve Bahçeşehir Okulları’nda verilen STEM ile kodlama eğitimi öğrencileri daha küçük yaştan itibaren zaten bu sisteme hazırlıyor. Okullarda bundan sonra öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini geliştirebileceği tarza eğitim verilmesi gerekecek.

NEVZAT KULABEROĞLU (Uğur Okulları Genel Müdür Yardımcısı)

Uğur Okulları 2013 yılında lise öğrencilerine tamamı açık uçlu sorulardan oluşan deneme sınavını Türkiye’de ilk defa uygulayan kurum. 20-21 Ocak’ta Türkiye genelindeki 20 bin lise son sınıf öğrencisine ÖSYM’nin açıkladığı soru tiplerinin de eklendiği deneme sınavı yapacağız.

MEHMET BÜGE (Sebit Ölçme Değerlendirme Koordinatörü)

Şu an getirilen yeni uygulama süreç odaklı değil sonuç odaklı. ÖSYM’nin önümüzdeki dönem bunu süreç odaklıya çevirmesini arzu ediyoruz.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder