A'dan Z'ye zayıflamak

Birkaç kilokaybetmeyehazır mısınız?Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok. Dünya çapında yapılan araştırmalar hangi besinlerin kilo vermeye yaradığını, hangilerinden uzak durmamız gerektiğini anlatıyor

a
a
Cumartesi, 06 Kasım 2010 - 05:00


A'dan Z'ye zayıflamak

Alkol

Sosyal hayatınız için gerekliyse kilo vermeye çabalarken günde bir kadeh alkollü içecek tüketebilirsiniz. Fazlası yasak. Çünkü alkol, vücuttaki leptin hormonunu arttırır. Bu hormon da tatlı yeme isteğini coşturur.

Badem

Bademdeki doymamış yağlar tokluk hissi veriyor. Böylece hem kalp sağlığınızı hem belinizin inceliğini koruyorsunuz.

Ceviz

Ceviz Daha neşeli olmak ve açlık hissini bastırmak için sık ceviz tüketmek gerek. İçindeki yağın yüzde beşi çok faydalı olan Omega-3 yağ asidinden oluşuyor.

Çay

Yeşil çay, yağ parçalıyor ve hastalıkla savaşan katesin’i içeriyor. Yeşil çay ne kadar demliyse katesin miktarı da o kadar fazla oluyor.

Dostlar

Pittsburgh Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde, tek başına diyet yapanları, takım halinde diyet programı uygulayanlarla karşılaştırdılar. 10 ay sonra görüldü ki; takım halinde diyet yapanlar, kilo kaybını yüzde 66’ya yüzde 44 oranla korumayı başardı.

Evlenmek

Evlendikten sonra erkekler daha sağlıklı besleniyor. Ama kiloyu alan kadınlar oluyor. En iyisi kadınlar, eşleri için pişirdikleri her yemeği yemesin.

Fruktoz

Fruktoz katılmış suyla beslenen farelerde obezite riskinin arttığı gözlemlendi. Yapay tatlandırılmış meyve suyu ve gazlı içecekleri bırakın, gereken fruktozu meyvelerden alın.

Greyfurt

Her öğünde yarım greyfurt yemek veya bir su bardağı greyfurt suyu içmek, kilo vermeyi hızlandırıyor. Her öğünden önce yarım greyfurt yiyenler, yemeyenlere oranla 12 haftanın sonunda daha fazla kilo vermiş oluyor.

H2O

“Daha yeni yedim, niye hâlâ açım?” dediğinizde su için. Su sadece adet öncesi dönemi rahat atlatmayı sağlamakla kalmaz, doygunluk hissi yaratır ve gereksiz atıştırmaların önüne geçer. Buzlu su içildiğinde, vücudun ısınmak için fazladan kalori harcadığını da unutmayın. Günde en az 1.5 litre su tüketmeli.

Ispanak

Yeşil yapraklı sebzelerle hazırlanmış salata, stresle savaşmak ve dengeli kilo vermek için gereken tüm besinleri içerir. Magnezyum ve yüksek C vitamini sayesinde metabolizma hızlandırır, böylece daha hızlı ve kolay kilo verilir. Bir insanın günde en az 300 miligram magnezyuma ihtiyacı var. Günde bir porsiyon ıspanak bunun için birebir.

İnsülin

 İnsülin, şeker dengeleyici bir hormon. Salgıladığınız bu hormonun miktarı, hangi diyetin size uygun olduğuyla ilgili ipuçları taşır. Yüksek miktarda insülin salgılayanlar düşük karbonhidrat diyetiyle 6 kilo verirken düşük yağ/yüksek karbonhidrat diyeti uygulayanlar sadece 1.5 kilo veriyor.

Jimnastik

Forma kavuşmak için yağ yakmalısınız. Bunun ilk kuralı da kasları çalıştırarak metabolizmayı hızlandırmak. Yağlar kasa dönüşürse daha hızlı kalori kaybedersiniz. Haftada üç kez kahvaltıdan önce yapılan jimnastik, yağ yakımında çok önemli.

Ketosis

Vücutta karbonhidrat rezervleri azalınca enerji için yağ stoklarını yakarız. Bu sırada kan glukoz düzeyinin düşmesiyle oluşan bir hastalık olan ketosis ile karşılaşabiliriz. Sıfır karbonhidratlı diyetler yüzünden ilk üç-altı ay arası kilo veriliyor ama bir yıl sonraki sonuçlar düşük yağ diyeti yapanlarla eşit oluyor. Bu yüzden inceldikten sonra abartmamak şartıyla tam tahıllı makarna ya da ekmek yemekte yarar var.

Leptin

Doyduğumuzu beyne iletmek için yağ hücreleri leptin hormonu salgılar. Fast food ve kalori sınırlandıran diyetler, leptin seviyesini düşürür, daha çok yeme isteği başlar. Yavaş ve istikrarlı kilo verdiğinizde bu hormonun dengede kaldığını unutmamanız gerek.

Meyve

Diyetisyenler her öğün sonrasına mutlaka meyve veriyor. Çünkü iki-üç saatte bir meyve tüketmek, vücudun bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Hatta fark etmeden kilo bile verebiliyorsunuz. Ayrıca meyve ağırlıklı bir diyetle kanser riskiden ve kalp hastalıklarından da korunursunuz.

Nikotin

Sigaranın kötü etkilerini tartıda da görüyoruz. Sigarayı bırakınca fazla kilo alındığı bir gerçek. Çünkü nikotin iştahı kesiyor, metabolizma hızını arttırıyor. Sigarayı bırakanlar, özellikle ilk altı ay dikkat etmeli, daha az yemeli ve daha çok spor yapmalı.

Omlet

Yumurta, ideal protein kaynağı. Protein de vücutta kas yapmaya yardım eder, böylece kilo başına yakılan kalori miktarı yağdan fazla olur. Üstelik yumurtanın kalorisinin yüzde 25’ini onu sindirirken yakıyoruz. Kalanı için de her gün düzenli yürüyüş yapılmalı. İki yumurtalı omletle günlük protein ihtiyacının dörtte birini karşılarsınız.

Östrojen

Teksas Üniversitesi’nde yapılan araştırmalara göre, östrojen düzeyindeki azalma yüksek tansiyona ve kiloya yol açıyor. Kadını kalp hastalığından koruyan östrojen hormonu, menopozda hızla azalıyor, bu kalkan olmadan da kadınlar kilo alıyor.

Protein

Her ana ve ara öğünde protein tüketmeli. Proteinlerin sindirimi dört saat, karbonhidratların sindirimi ise iki saat sürüyor. Yavaş sindirim, acıktırmıyor, metabolizmayı çalıştırıyor. Somon, soya, yağsız biftek, tam yağlı süt gibi proteinli besinlerden kaçmayın.

Renk

İlginç bir tavsiye: Rengine göre beslenme. Paranızı sağlığınız için gerekli olan meyve ve sebzelere harcayın. Ayrıca yapılan bazı araştırmalara göre renkli sebze ve meyveler, metabolizmayı hızlandırıyor.

Süt

süt Süt içerek antrenmandan daha iyi sonuç alabilirsiniz. American Journal of Clinical Nutrition’da yer alan bir araştırmaya göre, zorlu bir ağırlık kaldırma antrenmanından sonra içilen iki bardak yağsız süt ile daha fazla kas yapılıyor.

Şeker

Diyetinizden tamamen çıkarmanız gerekmez. İhtiyacı olan hücreler için şeker kullanılmalı. Önemli olan, doğru besinleri doğru zamanda tüketmek, sözgelimi canınız tatlı çektiğinde bir elma yemek. O zaman gereken şekeri almış olursunuz.

Tam tahıllar

Yulaf ezmesi, tam buğday ekmeği, esmer pirinç, buğday tohumu gibi tam tahıllılar, vücutta yağ depolamayı önler. 25-35 gram tam tahıllı ürün tüketmek, günlük ihtiyacı karşılamak demek. İşlenmiş yerine tam tahıllı gıda tüketirseniz uzun süre tok kalır, daha kolay kilo verirsiniz.

Uyku

Günde 12 saatten az uyuyan okul çağı çocukları, 12 saat ve daha çok uyuyanlara göre 3.5 kat daha fazla obezite riski taşıyor. Bu süreç yetişkinlerde de aynı şekilde işlediği için gece uykusuna özellikle dikkat etmelisiniz.

Üç

Tabağınızı üçe ayırın. Protein, sebze ve karbonhidratları dengeli şekilde ayrıştırın. Her öğünde, bu üç ana grubu tüketerek sağlıklı ve hızlı kilo verin. Tatlılar da karbonhidrattan sayılıyor.

Vişne

Vücuttaki fazla suyu atıyor. Bir kilo vişneyi, beş bardak suda kaynatıp soğumaya bırakın. Gün boyunca tüketin.

Yoga

Dört sene ve üzerinde yoga yapan normal kilodaki kadınların 10 yıl boyunca hiç yoga yapmamış kadınlara oranla 1.5 kilodan az aldığı gözlemlendi.

Zeytin yaprağı

Yapılan bir araştırma zeytin yaprağı özlü kahve içirilen farelerin normal kahve içenlerden daha zayıf kaldığını ıspatladı. Zeytin yaprağının çayı: Bir çay kaşığı kuru zeytin yaprağını bir bardak sıcak suya koyun, 3-4 dakika demleyin, süzerek için. Günde 3 bardak içmeniz öneriliyor.

(Bu yazı, 30.10.2010 tarihli Cumartesi Postası'ndan alınmıştır.)

 

 

 

 

 

4