Ekonomi Adımlarını sağlam attı krizde yüzde 80 büyüdü

Adımlarını sağlam attı krizde yüzde 80 büyüdü

Paylaş
Adımlarını sağlam attı krizde yüzde 80 büyüdü

Elektronik perakendecisi Darty'nin İcra Kurulu Başkanı Nedim Esgin, “Sağlam adımlarla ilerliyoruz. Krizde yatırıma ara vermedik ve yüzde 80 büyüdük" dedi

HABER: İnci NEŞELİ ÖZOĞLU
Darty Türkiye İcra Kurulu Başkanı Nedim Esgin, 2003’te Arçelik Genel Müdürü iken, ailesine vakit ayırmaya karar vererek işinden ayrıldı. Yurtdışında pek çok kişinin kariyerinin ortasındayken işine ara verdiğini söyleyen Nedim Esgin, bunu 2004’te yaşadığını belirtti.

2005’te Darty’nin patronuyla Fransa’da karşılaştığını kaydeden Nedim Esgin, Türkiye’nin stratejik önemini konuşurken Darty fikrinin doğduğunu söyledi.

HEDEF HER YIL 5 MAĞAZA

Nedim Esgin, İngiliz Kesa bünyesindeki elektronik perakende mağazası Darty’yi Türkiye’ye getirmeye karar verdikten sonra 5 yıllık çalışma planı hazırladıklarını belirtti.

Nedim Esgin, Temmuz 2006’da şirketi kurduklarını belirterek, Aralık 2006’da Mecidiyeköy’de Profilo Alışveriş Merkezi karşısındaki ilk mağazalarını açtıklarını söyledi. Esgin, her yıl 5 mağaza açma hedefiyle yola çıktıklarını dile getirdi.

ADAPTASYON SÜRECİNİ AŞTIK

Darty yöneticilerini en başından ‘Türkiye’ye yatırım yapacaksanız, bir kriz yaşanacağını bilin’ diye uyardıklarını anlatan Nedim Esgin, “Krizi bilirseniz fırsata döndürebilirsiniz” dedi.

2009’daki krizde mağaza hedeflerine sadık kaldıklarını belirten Nedim Esgin, “Dünyanın en iyi markasını getirseniz bile adaptasyon süreci olur. Biz 2009’da marka ve hizmetlerimize ağırlık verdik” diye konuştu.

SEKTÖR CAZİP GELİYOR

Geçen yıl krizde, pazar yüzde 14 küçülürken Darty’nin yüzde 80 büyüdüğünü belirten Nedim Esgin, bugün 16 mağazaya sahip olduklarını söyledi.

Pazarda şu an kuvvetli bir bayi kanalı olduğunu ve pazar payının önemli kısmını bunların oluşturduğunu ifade eden Nedim Esgin, sektörün cazip olduğunu gören Migros, Carrefour gibi mağazaların da elektronik bölümlerini büyüttüğünü vurguladı.

SADIK MÜŞTERİMİZ ARTIYOR

Kendilerini Medya Markt, Elektroworld gibi yabancılarla konumlandırdıklarında önemli olanın fiziki, cirosal büyüme ile müşteri memnuniyeti olduğunu belirten Nedim Esgin şöyle konuştu:

“Müşteri artık markamızı tanıyor ve güven duyuyor. Kendi konumumuza baktığımızda sağlam adımlarla, ne yaptığını bilen, büyüyen, bütçesine sadık, planını uygulayan bir yapımız var. Geçen yıl yüzde 1-1.5 pazar payına ulaştık.”

Darty büyüme sürecine girdi

Darty’nin büyüme sürecine girdiğini belirten Nedim Esgin, “Büyük ihtimalle yakında ‘yılda 5 yerine 8-10 mağaza açalım’ diyeceğiz. İlk 5 yıllık planımızda 2013-2014’te 40-45 mağazaya ulaşırız. 2015’te Darty ilk sıralarda yerini alır.

Türkiye ekonomisi de canlanacak. Yatırımlar çoğalacak, öyle olunca biz daha fazla mal satacağız. Her yağmurdan sonra güneş çıkar. Türkiye’de de güneş çıkacak” diye konuştu.

30 MİLYON ZİYARETÇİ GELDİ

Darty mağazalarında 250-300 adet markanın 3500 ürününün satıldığını belirten Nedim Esgin şöyle devam etti: “İstanbul’da 11, Ankara’da 2, İzmir, Antalya, İzmit’te birer mağazamız, 25 bin metrekare mağaza alanımız var.

Mağazalarımızı ayda 30 bin kişi ziyaret ediyor. Bugüne kadar 30 milyon ziyaretçi aldık. 710 kişi istihdam ediyoruz. Yıl sonuna kadar 900 kişiyi geçeceğiz.”

SERVİS UYGULAMALARI ÖNEMLİ

Nedim Esgin şöyle konuştu: “Piyasanın aksine biz sattığımız ürünlerin sevkiyatını ve kurulumunu gerçekleştiriyor, kullanımını öğretiyoruz. Arıza çıktığı zaman müşteri bizi arıyor.

Markanın servisini ürünü gönderip aldırıyoruz. Tamir ettirip teslim ediyoruz. Tamir edilene kadar da geçici bir ürün veriyoruz. Servis, tamiri 1 ay içinde halledemezse, müşteriye yeni ürün veriyoruz.”

3

Haberin Devamı