Ağır ticari ‘inşaatla’ ayakta duruyor

Ağır kamyon satışlarında son 10 yıl satış ortalaması 27-28 bin adetlerde iken bu yıl yaklaşık 15 bin adetlerde kapanacak. İç ve dış pazarlarda yaşanan problemlerden etkilenen taşımacılık sektörü alımları neredeyse durma noktasına çekti. Kamyon satışlarını altyapı, inşaat ve mega projeler kamyon satışlarını ayakta tutuyor.

10 Ekim 2017, Salı 14:00
Ağır ticari ‘inşaatla’ ayakta duruyor
Türkiye’de hafif ticari araç satışları toparlarken, ağır ticari pazarda durgunluk devam ediyor. 2017 Ocak-Ağustos döneminde hafif ticari araç batışları yüzde 1,4 artarak 132 bin 793 adete çıkarken  7,5– 16 ton arası kamyon pazarı yüzde 2.4 büyüdü.  Ancak 16 ton ve üzeri ağır vasıtalarda ilk 8 ayda satışlar yüzde 14 azalarak 13 bin adetlere geriledi. Ağır ticari araç satışlarında son 10 yıl ortalamasının 27-28 bin civarında olduğunu belirten  yetkililer Türkiye’de pazarın düşme eğiliminde olduğunu, gelecek yıl pazarın ancak yüzde 20 büyüyebileceğini belirtiyor.
 
İsveç’li Scania “XT” ile inşaatta atağa geçti

Scania, geçen yıl lansmanını yaptığı uzun yol araçlarının ardından, zorlu inşaat koşullarında çalışan müşterilerinin ihtiyaçlarına yönelik yeni çözümler sunuyor. Scania XT serisi, 4x2 çekicilerden 6x4 ve 8x4 kamyonlara kadar tüm dingil konfigürasyonlarıyla birlikte tercih edilebilecekt. Doğuş Otomotiv Scania Genel Müdürü İlhami Eksin, İnşaat sektörünün, ülkemiz ekonomisinin can damarlarından biri olduğunu belirterek şöyle konuştu:
“Scania XT’nin geliştirilmesi için 105 milyon euro ilave yatırım yapıldı. Geçen yıl S, R ve G kabinleri müşterilerimizin beğenisine sunmuştuk. Şimdi yeni G kabin varyantlarının ve P kabinin lansmanını yapıyoruz. Scania XT, müşterilerimizin beklentilerinin ötesinde bir fayda sağlayacak şekilde tasarlandı. Araçların kesintisiz çalışabilmesi için dayanıklılık en üst seviyeye çıkarıldı. Yeni teknolojiler, müşterilerimizin işletme maliyetlerini düşürmek amacıyla sektör standartlarının oldukça üzerindeki testlerle optimize edildi. Scania XT’yi 2018’in ikinci yarısında Türkiye pazarına sunacağız”



Zorlu şartların aracı Scania XT

Scania XT, kabin önünden 150 mm çıkıntılı bir çelik tampona sahip. Çıkıntılı ayna tasarımı, ön far koruma kafesi ve çelik tampon, “XT” Logosu ile birlikte aracın güçlü görüntüsündeki en önemli bileşenleri oluşturuyor. Dikey egzoz ve filtreleme kapasitesi 40 kilograma yükseltilen dikey hava emiş, tozlu ortamlarda tıkanmalara bağlı araç onarım ihtiyacını ve yüksek yakıt tüketimini minimuma indiriyor. 40 tonluk kapasiteye sahip çeki pimi, alt koruma plakası ve güçlendirilmiş şasi gibi pek çok özellik araçların zorlu şartlarda, ağır darbelere rağmen kesintisiz çalışabilmesini sağlıyor.

Yüzde 10’a varan yakıt tasarrufu

Scania, yüzde 100 SCR ile çalışan Euro 6 motor seçeneklerini sürekli olarak yenileyerek zenginleştiriyor. 9 litre ve 13 litrelik sıralı ile 16 litrelik V8’lerden oluşan üç motor ailesiyle, 280-730 beygir gücü aralığında 13 farklı motor seçeneği müşterilerin beğenisine sunuluyor. Üstelik Scania XT, eksiksiz, bütün motor seçenekleri ile birlikte tercih edilebiliyor.Yeni 16 litre V8 motor serisinde yakıt tasarrufu yüzde 10’a kadar ulaşıyor. Motor seçimi ne olursa olsun, Scania’nın daha düşük yakıt tüketen tüm motorları, işletme maliyetlerinin düşmesine yardımcı oluyor. Örneğin yılda ortalama 80.000 km yol yapan bir damperli kamyon müşterisi, bu sayede büyük bir kazanç sağlayabiliyor.


Detaylı bilgi için lütfen tıklayınız...

Scania’dan bir ilk daha: Elektrikli el freni (AutoHold)

Scania, sektöründe bir ilke daha imza atıyor. Yeni nesil İnşaat serisinde elektrikli el freni seçeneği bulunuyor. Ağır vasıta boyutuna uyarlanan teknoloji binek araçlara eşdeğer bir sistemle çalışıyor. Yokuş kalkış desteği (hillhold) ile tam uyum içerisinde çalışacak şekilde tasarlanan elektrikli el freni, aracı en dik rampalarda bile ileri geri kaymadan tutabiliyor, trafikteki dur kalklarda otomatik çalışıyor. Araç, uzun süre hareketsiz kalırsa, sürücü kapısı açılırsa ya da çok düşük hızlarda emniyet kemeri çıkarılırsa el freni kendiliğinden etkin konuma geçiyor.