Akneden kurtulmak için karbonhidratı azaltın

Deri problemleri arasında en sık karşılaşılan hastalık olan akneler ile başa çıkmada beslenme alışkanlıkları önemli rol oynuyor. Uzmanlar, karbonhidrat ağırlıklı beslenmenin akne oluşumunu hızlandırdığını belirtiyor

20 Mart 2014, Perşembe 13:28
A A

Akne, bilinenin aksine sadece ergenleri ve genç yaştakileri etkilemiyor. Cildin doğru temizlenmemesi ve beslenme alışkanlıkları gibi birçok faktör akneye neden oluyor.

Aknenin yağ bezi aktivitesinde artış, yağ bezi kanallarının tıkanması ve bunun sonucunda bez kanallarında bulunan bakterilerinin sayısında yaşanan yükselme ile ortaya çıktığını belirten Anadolu Sağlık Merkezi Deri Hastalıkları Uzmanı Dr. Figen Akın, kişinin beslenme alışkanlığı ile akne oluşumu arasında ciddi bir ilişki oldğunu söyledi.

Yapılan bilimsel çalışmalar Türkiye’de en fazla tüketilen besin maddesi olan karbonhidratın akne gelişiminde ve şiddetlenmesinde büyük etkisi olduğu gösteriyor.

Yüksek karbonhidratın derinin erken yaşlanmasına da neden olduğunu belirten Dr. Akın, “Akneden korunmak için sebze, meyve ağırlıklı bir beslenme alışkanlığı benimseyerek bununla birlikte balık ve düşük karbonhidratlı besinlerin tüketilmesi, akneden korunma ve tedavisinde olumlu etkiler doğuracaktır” dedi.

Süt tüketiminin akne oluşumuna etkilerinden bahseden Dr. Akın, sütün birçok yönüyle vücuda olumlu etkisi olduğunu; ancak bol miktarda alınmasının bazı hormonların miktarını etkilediğini bunun da yağ bezelerinde ve yağ üretiminde artışa neden olduğunu dile getirdi.

Ayrıca sütün içeriğindeki yüksek iyot düzeyinin de akneyi alevlendirebileceğini belirten Dr. Akın, “Bir diğer yönden vazgeçilemeyen çikolata, bilimsel çalışmlarda akneye direkt olarak bir etkisi olmadığı görülüyor. Ancak yüksek şeker oranı akne üzerinde olumsuz etkileri olduğu saptandı” dedi.

Akne sorununu vücuttan uzak tutabilmek için Omega-3 ve Omega-6 oranı yüksek bir beslenme alışkanlığının benimsenmesi gerektiğini söyleyen Dr. Akın “Balık yağı, deniz ürünleri, keten tohumu, semizotu, ceviz, fındık, badem ve yeşil sebzeler Omega-3 ve omega-6 açısından zengin gıdanların başında gelmektedir” diye konuştu.