Alışveriş ekonomiye can verir

Türkiye Reklam Konseyi, iç tüketimi artırmak için ülke çapında kapsamlı bir kampanya başlattı

Alışveriş ekonomiye can verir

Pazarlama ve reklam alanındaki örgütlerin çatı kuruluşu olan Türkiye Reklam Konseyi, küresel krizin etkilerini azaltmak ve iç talebi canlandırmaya katkıda bulunmak amacıyla ‘Ekonomik Canlılık Kampanyası’ başlattı. Başbakan Yardımcısı Ali Babacan’ın himayesinde, ‘Alın, verin, ekonomiye can verin’ mesajıyla başlatılan kampanya, 26 Ağustos-15 Eylül döneminde yayınlanacak. Kampanyanın amacı, Ramazan, bayram ve okula dönüş dönemlerini kapsayacak biçimde, topyekün bir seferberlik başlatmak.

 ÇARKLAR DÖNSÜN

Kampanyanın çatısını, gazete ve televizyonlarda yayınlanacak olan dört tanıtım oluşturacak. Sanayi, finans, perakende, medya ve iletişim sektörlerinin ortak çabasıyla hayata geçirilecek olan bu kampanya ile iç pazarın hareketlendirilmesi, ekonomik normalleşme ve çarkların tekrar hızlı dönmesine katkıda bulunulacak. Kampanya, Reklamcılar Derneği, Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA), Reklamverenler Derneği, TV Yayıncıları Derneği ve Basın Reklam Platformu’nun ortak imzasını taşıyor.

 ÇİÇEKÇİ, SİMİTÇİ OLDULAR

Ekonomik Canlılık Kampanyası’nın tanıtımı için ekonomi dünyasının tanınan 4 ismi kamera karşısına geçti. Gazeteci Meliha Okur çiçekçi, bankacı Akın Öngör simitçi, Profesör Doktor Deniz Gökçe bakkal, Merkez Bankası eski başkanı Yaman Törüner ise oyuncakçı rolleriyle, tüketimi ve tüketimin ekonomik canlanmadaki yerini anlattı. Tanıtımlarda, alınan bir sakız, simit, oyuncak veya çiçeğin bile ekonomideki büyük çarkın dönüşüne destek sunduğu belirtilerek, ‘Alın, verin, ekonomiye can verin’ deniliyor.

 BİREYSEL KATKI BEKLENİYOR

Medya kuruluşlarının gönüllü destek verdiği kampanya, televizyon, basın, radyo, açık hava reklamları ve interneti kapsayan geniş bir mecrada yayınlanacak. Ekonomik Canlılık Kampanyası’nın, Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD), Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) üyeleri tarafından yapılacak bireysel kampanyalarla da desteklenmesi ve iç piyasanın daha da hareketlilik kazanması hedefleniyor.

DAYANIŞMA GÖSTERELİM, DURGUNLUĞU AŞALIM

 HEDEF SON ÜÇ AY

Toplantıda konuşan Türkiye Reklam Konseyi ve Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, bir sakız satın almanın bile, ülke ekonomisi gibi, dev bir çarka olumlu etki yaptığını söyledi. Yalçındağ, “Sanayi kuruluşları, meslek örgütleri ve firmalar da ‘Alın, verin, ekonomiye can verin’ kampanyasından haberdar edildi. Onların promosyonları, indirimleriyle yılın son üç ayında iç talebi canlandırarak, ekonomik hayatı normalleştirmek gayretindeyiz” dedi.

 KRİZ SINAV OLDU

Ekim 2008’den beri süren küresel krizin ülkeler ve şirketler için önemli bir sınav haline geldiğini belirten Mehmet Ali Yalçındağ, tüm dünyada dengelerin değiştiğini, dayanışmanın her kesim için bir zorunluluk haline geldiğini söyledi. Mehmet Ali Yalçındağ, “Devletler sanayicilerle, hizmet üretenlerle dayanışıyor, onların ayakta kalması için koşullar oluşturuyor. Üretenler tüketenlerle dayanışıyor, iyi malı daha ucuza, daha iyi koşullarla sunmak için çaba gösteriyor. Aileler dayanışıyor” diye konuştu.

 GÜVENİ ARTTIRACAK FAKTÖR

Türkiye Reklam Konseyi olarak kendilerinin de dayanışmanın en iyi örneklerinden birini sunmak istediklerini ifade eden Mehmet Ali Yalçındağ, kampanyanın konsey üyesi örgütlerin ortak çabası olduğunu ifade etti. Yalçındağ şöyle dedi: “Ama bu ortak çaba sadece medya ve iletişim sektörü ile sınırlı değil. Sanayi, finans ve perakende sektörleri de bu girişimin parçası. Salt bu dayanışma tablosu bile ekonominin sağlıklı işleyişi için elzem olan tüketici güvenini artıracak önemli bir faktör.”

 SAKIZ AL, ÇARK DÖNSÜN

Türkiye Reklam Konseyi ve Uluslararası Reklamcılık Derneği Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, kampanyanın tümünün, iletişim sektörünün yüzde 100 gönüllü katılımıyla, bedelsiz gerçekleştirildiğini belirtti. Yalçındağ konuşmasına şöyle devam etti: “Bu büyük seferberlik fikrini paylaştığımız Başbakan Yardımcısı Sayın Ali Babacan kampanyamızın hamiliğini hiç tereddütsüz üstlendi. ‘Alın verin, ekonomiye can verin’ geniş çaplı, çok mecralı bir kampanya. Bir küçücük sakız almanın bile, ülke ekonomisi gibi, dev bir çarka nasıl olumlu etki yaptığını anlatıyor.”

BÜYÜMENİN ANAHTARI: İÇ TÜKETİM

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkan Yardımcısı Murat Yalçıntaş, toplantıda yaptığı konuşmada, dünyada ihracat olanaklarının krizle birlikte zayıfladığını ve tüm ülkelerin ekonomik durgunluktan çıkışta iç tüketimi artırmaya odaklandığını anlattı. Murat Yalçıntaş, “72 milyonluk Türkiye’nin iç pazarını canlandırmak da Türkiye için krizden çıkışın anahtarıdır. Tüketim, üretim ve istihdamla sıkı sıkıya bağlıdır” diyen Murat Yalçıntaş, kampanyayı desteklediklerini bildirdi.

Yandex.Metrica