Alo 175 Tüketici Danışma Hattı'na şikayet yağdı

Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’na yılın ilk 9 ayında 237 bin 316 kişi başvuru yaptı. Tüketici Hakem Heyetlerine ise 2017 yılının ilk 8 ayında yapılan başvuru sayısı 364 bine yaklaştı

13 Eylül 2017, Çarşamba 16:50
Alo 175 Tüketici Danışma Hattı'na şikayet yağdı
Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’na 2017 yılında ilk 9 ayında 237 bin 316 çağrı geldi. Günlük ortalama alınan çağrı ise bini buldu. Başvuruların yüzde 39.14’nü ayıplı mal ve hizmetler, yüzde 20.49’nu abonelik sözleşmeleri, yüzde 16.76’sını mesafeli satışlar oluşturdu.

Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, “Bilinçli tüketici profili oluşturmayı hedefliyoruz” dedi. Bu doğrultuda tüketicilerin haklarını arama konusunda çekinmemelerini isteyen Bakan Tüfenkci, Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’nın yanı sıra Tüketici Hakem Heyetleriyle tüketicilerin bilgilendirilmeleri ve yasal haklarını kullanmaları anlayışıyla çalışma yürüttüklerini belirtti.

TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİNE 8 AYDA 363 BİN 474 BAŞVURU

Tüketici Hakem Heyetleri'ne ise 2017 yılının ilk 8 ayında yapılan başvuru sayısını 363 bin 474 olarak açıklayan Bakan Tüfenkci, şunları kaydetti:

“Bu başvurulara sektörler bazında baktığımızda en fazla başvurunun 181 bin 181 başvuru ile finansal hizmetler sektöründe yapıldığını görüyoruz. Finansal hizmetler sektörünü 118 bin 363 başvuru ile perakende ticaret sektörü izliyor. Abonelik hizmetlerinden 26 bin 144 başvuru, ulaşım-eğitim-sağlık hizmetlerinden 6 bin 179 başvuru, turizm hizmetleri sektöründen 6 bin 179 başvuru, diğer hizmetlerden de 29 bin 217 başvuru geldiğini görüyoruz.”
 
Yandex.Metrica