2023’e hazırlanmak için

28 Kasım 2017, Salı 05:00
Perakende sektörü ekonominin kılcal damarlarından biri olma niteliğinde. Bu nedenle de hem tüketiciye en çok dokunan sektör olma özelliği taşıyor, hem de sosyal anlamda ülke ekonomisinin kilit sektörlerinden olma rolünü üstleniyor.
Kubilay Özerkan anlatıyor:

Sektörümüz yaklaşık 2 milyon kişiye iş imkanı sunuyor. Yarattığı istihdam imkanları Türkiye genelinde faaliyet bazında 2. sırada, hizmet sektörü altında da 1. sırada yer alıyor. Hizmet sektörünün istihdam sağlaması noktasında perakende sektörü yüzde 25,6’lık, Türkiye toplamında da yüzde 13,6’lık bir paya sahip.

Perakende sektörünün gelişmesi, istihdam seviyesinin artmasını desteklerken aynı zamanda iş gücü çeşitliliğini de artırıyor. Ülke ekonomisi gelişmesi ile kadın çalışan oranlarının yükseldiği gözlenir. Bunlarla birlikte sektördeki eğitim seviyesinin de artması beklenir. Bu noktada sektörün istihdama sadece rakam olarak değil, içerik anlamında da katkısını göz ardı etmemek gerekir.


HER GEÇEN GÜN ARTAN ORAN


Organize perakendenin tüm perakende içinde yüzde 33’lük bir payı var. Bu oran her geçen gün artıyor. Organize perakende çalışma şekli itibari ile kayıt dışı çalışmaya imkan vermiyor. Böylelikle sektörün her geçen gün artan payı ile de kayıt dışı ekonominin kontrol altına alınmasında bir araç vazifesi üstleniyor. Sektörün desteklenmesi ve gelişmesi, kayıtlı ekonominin ve üretimin artmasına, istihdama, enflasyonun düşmesine katkı sağlaması bakımından ülke ekonomisine göz ardı edilmeyecek katkısı oluyor.

Bütün bu faydaları ile perakende sektörü, ülke ekonomisinin tartışmasız en önemli taşıyıcı kolonlarından birisi. Bu anlamda sektörü, tüketiciye verdiği tüm hizmetin yanında, ülke ekonomisi adında da kayıt dışılık ve istihdama katkı konusunda önemli bir mücadele veriyor. Bu mücadelede sektörümüz hiç şüphesiz destek bekliyor. Sektöre sağlanabilecek desteklerle organize perakende, ülke ekonomisine geçmişte olduğu gibi önemli katkılar vermeye ve önemli markalar çıkarmaya devam edecektir.

İçinde bulunduğumuz ya da komşu olduğumuz coğrafyalarda ve piyasalarda pek çok gelişme yaşanıyor, her zaman yaşanacak. O yüzden bizim içinden geçeceğimiz fırtınaları konuşmaktansa, gemiyi hangi limana, nasıl ulaştıracağımıza odaklanmamız gerektiğini düşünüyorum. Umutsuzluğa değil her zamankinden çok çalışmaya ve birlik içinde olmaya ihtiyacımız var. Yeni “liderlik”, “müşteri” ve “iş” tanımlarını, dünyada iş yapma şekillerini değiştiren teknolojileri özümseyen ve en önemlisi bunları sadece konuşmakla kalmayıp çoktan uygulamaya başlamış bir sektör; 2018’e de 2023’e de hazırlanmış demektir.

GÜNCEL HABERLER