Bayram sonrası 3 günlük hafifleme diyeti

27 Ağustos 2018, Pazartesi 11:23
Güzel bir bayram bittikten sonra eve döndüğünüzde tartıda istemediğiniz rakamlar görebilirsiniz. Bu sorunu iyi bir beslenme planı ile çözmeniz mümkün. Kısa sürede eski formunuza kavuşmak için gerekli beslenme planını Diyetisyen Fatma Yiğitoğlu aktardı.

Bayramlarda güzel aile sofralarında veya tatillerde et ve tatlı tüketiminin artmasıyla, posalı yani lifli besin tüketimi azalmaktadır. Bu yüzden aldığınız son kiloları vermek için posalı olan sebze ve meyve tüketimini artıran bir diyet uygulamanız gerekir. İşte sizler için bayram sonrası forma girmenizi sağlayacak 3 günlük hafifleme diyeti...

 KAHVALTI

1 su bardağı süt (tam yağlı - yarım yağlı da olabilir) veya yoğurt içerisine 3 yemek kaşığı müsli / yulaf ekyelin. 1 küçük boy mevsim meyvesini içine doğrayın ve üzerine 2 adet ceviz, 6 adet badem, 4 adet fındık ilave edin ve 1 çay kaşığı kadar tarçın serpin.

ARA ÖĞÜN

1 fincan yeşil çay yanında 1 -2 adet kuru kayısı tüketin.

ÖĞLE YEMEĞİ

Bitkisel protein olan ve gaz yapmayan kurubaklagillerden yeşil mercimeği haşlayın ve 4 yemek kaşığı kadar haşlanmış yeşil mercimeği bol mevsim yeşilliği ile karıştırın. Üzerine 1 yemek kaşığı nar ekşisi ve 1 yemek kaşığı zeytinyağı ekleyin.

AKŞAM YEMEĞİ

Akşam yemeğinizde 6 yemek kaşığı kadar az yağlı, az tuzlu ve domates soslu sebze yemeğinin yanında 1 kase yoğurt tüketin.

SU TÜKETİMİNİ ARTTIRIN!

Hafifleme diyeti yaparken günlük 2,5 lt suyumuz olmazsa olmazımız. Günlük 2,5 lt su içmeniz gerekiyor. Hem metabolizmanız hızlanıp kabızlığınız geçecek hem de ödeminizi atacaksınız.


GÜNCEL HABERLER