Mayo sokağa taştı, sektör heyecanlandı

16 Temmuz 2018, Pazartesi 18:50
Yeni sezonda sadece plaj kıyafeti olmaktan çıkıp sokağa taşan mayolar, sektörü de hareketlendirdi. Dünyada mayo pazarı 20 milyar dolara yaklaşırken, Türkiye de bu pastadan payını almak istiyor

Hülya Çaylak

Posta Gazetesi Ekonomi Servisi

Seyahat çılgınlığı, sosyal medya kullanımı, sağlıklı yaşam furyası ve hatta küresel ısınma bile mayo sektörüne yaradı. Mayo ve bikiniler artık sadece sahilde ya da havuz kenarında kullanılan ürünler olmaktan çıktı. Hem sokağa taştı hem de şıklık yarışında yerini aldı. 10 yıl önce 12 milyar dolar olan dünya mayo pazarı da bugün 20 milyar dolara yaklaştı.

LÜKS TÜKETİM ARTTI

Sektörden en fazla gelir elde edilen Amerika'da kadın mayosundan bu yıl 3.3 milyar dolar gelir kaydedildi. 2016'da Amerika'da kadınların yalnızca yüzde 9'u mayoda lüks tüketimi tercih ederken, bu yıl yüzde 16'ya çıktı. Pazar araştırması yapan Technavio'ya göre; sadece Amerika'da mayo pazarı 2019'a kadar 10 milyar dolara ulaşırken, Avrupa'da 5 milyar doları geçecek.

HER YIL YÜZDE 10

Türkiye de bu yarışta yerini alıyor. Mayo sektörünün büyüklüğü 170 milyon dolara ulaştı. Her yıl yüzde 10 büyüyor. Mayo fiyatları 100 liradan başlayıp, 3000 TL'ye kadar çıkıyor. Sahillerin adeta bir podyuma dönüştüğü son dönemde, aksesuar firmaları da bu hareketlilikten payını alıyor. Mayolarla kombinlenen şapka, çanta, pareo ve takılar pazarı iyice büyütüyor.

BAŞ AŞAĞI BİKİNİLER

Yeni trend 'Upside Down Bikini' yani bikini üstünü baş aşağı çevirerek giymek. Bu akımı, İtalyan model Valentina Fradegrada başlattı. Model, ipli üçgen bikinisinin üstünü ters çevirip bağlayarak sosyal medya hesabından fotoğraf paylaştı. Paylaşımı öyle ses getirdi ki İtalyan model, ’Upside Down Bikini’ adında bir hesap açtı ve şu an 24 binin üzerinde takipçiye sahip.

GÜNDELİK HAYATTA

Mayonun aslında tekstilde büyük payı olmasına rağmen kabuğunu kıramamış bir alan olduğunu belirten Granz Tekstil'in sahibi Hüseyin Yolcu, "Mayoyu sadece yüzerken ya da güneşlenirken giymek yerine dış giyimle kombinleyip gündelik hayata taşımak isteyen müşteriler var artık" dedi. Yolcu, "Piyasadaki birçok markanın mağazalarında satılan mayoları biz veriyoruz" diye konuştu.

ARAP TURİST ETKİSİ

Ortadoğulu turistin gezmek ve alışveriş yapmak için Türkiye'yi seçmesi de sektöre olumlu yansıdı. Adasea firmasının sahibi İsmet Tok, "İthal mayo marklarında tesettürlü mayo olmadığı için Türk firmalar tercih ediliyor" dedi. Marlo&Marco'nun sahibi Nihan Bayındır Erman da, bu sezon mayonun daha çok tercih edildiğini belirterek "İnsanlar mayoyu keten pantolonlarla giyip kombin yapıyorlar. Bu durum sektör için fırsat oldu" dedi.

İŞTE YENİ TRENDLER

*Mayoda geçmişe dönüş söz konusu. Ama belirli bir dönem yok; 60'lardan 90'lara kadar her dönemi tasarımlarda görmek mümkün.

*2017'de yükselen kırmızı mayo trendi bu sezon daha da güçleniyor.

*90'ların modası olan sırtı açık mayolar bu sene de revaçta. Sırt detayı, çapraz ya da düz şeritlerle çeşitleniyor.

*1960'ların modası olan yüksel bel mayo tekrar popüler. Bu ürün büyük beden kadınların da tercihi.

*90'lı yılların sonlarında dünyada sıkça etrcih edilen tanga mayolar, bu sezon da ciddi bir artış gösteriyor.




GÜNCEL HABERLER