Anne adayları ve lohusalar için mucize besin: Kuşkonmaz

Zengin vitamin içeriği ve afrodizyak özelliğiyle bilinen kuşkonmaz, özellikle hamilelerin folik asit ihtiyacı ve emziren annelerin süt üretimi için tüketmesi gereken önemli besin kaynağı

12 Temmuz 2017, Çarşamba 12:21
A A

Hamilelikte yetersiz folat tüketimi, doğuştan gelen çeşitli sakatlıklara yol açıyor. Yüksek folik asit ve vitamin içeriği ile kuşkonmaz özellikle hamile ve hamilelik için hazırlık yapanlar için önemli besin kaynağı.  

1 porsiyon kuşkonmazda (150gr) 183 mcg folik asit bulunuyor. Folik asitin günlük tavsiye edilen alım miktarı 200 mcg olduğundan bir porsiyon kuşkonmaz ile günlük ihtiyacın yüzde 91'nden fazlası karşılanabiliyor.

100 gramında sadece 24 kalori olan kuşkonmaz B, K, C , A vitaminleri için de zengin bir kaynak. Kuşkonmaz içerdiği folat sayesinde hücrelerin düzgün bölünmesi için yardımcı oluyor.  

Kuşkonmazda bulunan kalsiyum anne karnında büyüyen bebeğin kemik ve dişlerinin gelişmesine destek oluyor.

Ayrıca kuşkonmazda, emziren annelerin süt üretimi için gerekli hormonlar bulunduğu için yenmesi özellikle tavsiye ediliyor.

KUŞKONMAZ NEYE İYİ GELİR?

KUŞKONMAZ NEYE İYİ GELİR?

Hem erkekte hem de kadında cinsel isteği artırır.  

Spermleri güçlendirir.

Folik asit kaynağıdır.

Anne karnındaki bebeğin kemik ve diş gelişimine destek olur.

Emziren annenin süt üretimini artırır.

KUŞKONMAZIN PİŞİRİLMESİ

KUŞKONMAZIN PİŞİRİLMESİ

Kuşkonmazı hazırlamak da çok kolay. Beyaz kuşkonmazların ucu dışında tamamı, yeşil kuşkonmazın ise alt 1/3'lük kısmının kabuğu soyulur. Diplerinden 2 cm kadar bir kısmı kesilerek atılır.

Beyaz ya da yeşil kuşkonmazlar tuzlu kaynar suda 4 dakika haşlanır. Daha sonra suyu süzülüp soğuk veya buzlu suya alınarak pişme süreci durdurulur.

Mor kuşkonmazların şeker içeriği daha fazla olduğundan çiğ tüketime daha uygundur veya çok az pişirilebilir.

Hem taze hem de uygun fiyata kuşkonmazı nereden bulabilirim diye düşünüyorsanız kuskonmazvadisi.com adresine göz atabilirsiniz.