Antikacıdan iç çamaşırcıya açık çek

Cumartesi, 27 Mart 2010 - 05:00

Paris’in hemen dışında, Saint Ouen’de çok meşhur bir bit pazarı var. Adının bit pazarı olduğuna bakmayın. Burası dünyanın en büyük antikacılar çarşısı. Ne ararsanız bulmak mümkün. Hurda bir abajur da satılıyor, uçak kanadı da... Elektrikli işkence sandalyesi, Louis Vuitton sandık, vintage kumaş, eski yeni her türlü giysi, askeri malzemeler, silahlar ve daha neler neler. Aklınıza gelebilecek her tip eşyayı burada bulabilirsiniz. Saint Ouen’deki pazarın en önemli kısmı dekorasyon malzemelerinin satıldığı bölümler. Oto sanayi sitesi gibi, sokak sokak ayrılan birçok çarşı var. Buralarda bulacağınız ürünler uçuk da olabiliyor. Bir şatoda oturuyorsanız, bahçenize mermerden heykeller, kolonlar, sütunlar alabilirsiniz. Bu çarşıda herkesin zevkine uygun şeyler var. Ve ben ne zaman Saint Ouen’e gitsem evimin bütün eşyalarını baştan aşşağı yenilemek istiyorum.

Seksi iç çamaşırlarını o yarattı

Herhalde Chantal Thomass’ı tanımayan yoktur. Kadın iç çamaşırında takım giyinmek ve seksi giyinmek fikirlerini empoze eden kişi. Kendisinden önce seksi iç çamaşırları diye bir kavram yoktu. Bu yüzden lakabı ‘iç giyimin kraliçesi’. Chantal Thomass’ın buluşlarını kısaca sıralamak gerekirse: Büstiyer, gepyer, jartiyer ve dantel çoraplar sayılabilir. İç giyimi narsist olarak nitelendiren Thomass koleksiyonlarını çizerken erkek değil, kadın zevkini göz önünde bulundurduğunu söylüyor. Çünkü iç giyimin karşı cinse değil, kendimize yönelik olduğunu düşünüyor. Genellikle ‘kışkırtıcı’ olarak nitelendirilen koleksiyonları var. 1999 yılında Paris’in meşhur alışveriş merkezi Galeries Lafayette’in vitrinlerinde iç çamaşırlarını vitrin mankeni yerine canlı mankenle sergilemişti. Bu tavrı provokatif bulunup büyük tartışmalara yol açmıştı. 2004 yaz koleksiyonunda ‘erkeksi dişiliğe’ değindi. Büstiyerlerde kravat, takımlarda siyah-beyaz saten bantlar, smokin çağrışımlı tasarımlar ve string boxerlar tasarlayarak yine bir ilke imza attı. Şimdi Chantal Thomass’ın kışkırtıcı zevki Saint Ouen çarşılarında da görülebiliyor.

Ben hayal kuruyorum ama Chantal Thomass yapıyor

Chantal Thomass her fırsatta Saint Ouen çarşılarını ne kadar sevdiğini dile getiriyor. Evlerini ve mağazalarını buradan dekore ettiğini söylüyor. Ve tam da benim hayal ettiğim şeyi yapıyor... Her taşınmasında, evindeki eşyaları Saint Ouen’deki antikacılardan baştan aşağı değiştiriyor. Ne kadar sık taşındığını bilemem... Ama bit pazarına gittiği zaman herkes onu tanıyor. Geçtiğimiz aylarda bit pazarındaki 400 tane dükkanın sahibi Chantal Thomass’a bir teklif yapmış. Alın size açık çek, gelin, beğendiğinizi seçin... Biz bunları sergileyelim demiş. Fikri beğenen tasarımcı bütün detaylarıyla bir ev döşemiş. Seçtikleri, pazarın içinde hazırlanmış bir evde sergileniyor. Kanepe, koltuktan tutun da, şapka kutusundan, kitap ayracına kadar aklınıza gelebilecek her şey var. 3. Napoleon dönemi, 1940’lar, İtalyan barok stili gibi birçok akımın karıştığı bir ortam yaratmış Chantal Thomass. 19 Mart’ta başlayan sergi 2 Mayıs’a kadar sürecek. Sergilenen her ürün aynı zamanda satışta. Saint Ouen pazarı tüm yıl boyunca cumartesi, pazar, pazartesi günleri açık. (Adres: Stand 81Bis, Allee 6, Marche Paul Bert 93400 Saint Ouen)

Baharın gelişi macaronla kutlanır

Beş yıldır, 20 Mart’ta macaron (bezeye benzeyen bir Fransız kurabiyesi) günü kutlanıyor. Fransa başta olmak üzere Belçika, Hollanda, Amerika, Japonya ve daha birçok ülkede kutlanan macaron günü baharın gelişini simgeliyor. Pierre Herme’nin öncülüğünde başlatılan bu gelenek ‘haute patisserie’ yani yüksek pastacılık federasyonunun üyesi 100 pastacı tarafından yürütülüyor. 20 Mart’tan beri Paris’te macaron kutlamaları adı altında çeşitli pastalar kurabiyeler üretilmeye başladı. Kutlamalara son katılan marka ise NIKE oldu. Nike, baharın gelişi için ‘Nike Air Royalty’ adlı modelini macaron renklerinde üretti. En beğenileni fıstık parçacıklı yeşil model olan ayakkabıların hepsi pastel renklerde. Bu ayakkabılar aynı zamanda termo yapıştırıcı kullanılarak üretilen ilk Nike koleksiyonu. Yani ayakkabıların üzerinde dikiş yok. Bu durum, ortaya çıkan ürünün daha kaliteli bir deriden ve daha şık bir görselden oluşmasını sağlıyor. Evvelki hafta Colette mağazasının alt katındaki kafede hazırlanan günü birlik yemek kursu sırasında Nike ayakkabı şeklinde pasta veya macaronlar pişirilmişti. Bu hafta ise Nike ayakkabıların ilk partisi olan 44 model satışa çıkartılacak. Bu seriden alamayanlar ise 1 Nisan’da satışı başlanan ikinci seri Nike Macaron ayakkabılardan alabilecekler. Nike Macaron ayakkabılar 120 Euro’ya satılacak.