Arazide şehir konforu

Audi'nin lüks kompakt arazi araçları sınıfındaki başarılı temsilcisi Q5, hem Avrupa hem de Türkiye'de elde ettiği yüksek satış grafiğinin bir tesadüf olmadığını kanıtlıyor

Çarşamba, 26 Ağustos 2009 - 11:57

Arazide şehir konforu

Hakan Çelikhakan.celik@posta.com.tr

Almanya’nın son dönemde öne çıkan lüks otomobil üreticisi Audi, Q7 modelinden sonra Q5 ile de çok iddialı olduğunu kanıtladı. Markanın kompakt SUV segmentindeki ilk temsilcisi olan Q5’i test ettim. 3.0 litre hacminde ve 240 beygir gücündeki quattro modeli uzun bir parkurda kullandım. Audi’nin tescilli dört çeker teknolojisi quattro ile donatılan Q5, bir üst model Q7’yi fazla büyük bulan ve daha sportif sürüş zevki arayan tüketici kitlesini hedefliyor.

Önden bakıldığında artık Audi’nin klasikleşen led farlı yüzüne sahip olan Q5 hem gece hem de gündüz ortamında çok karizmatik bir görünüş sergiliyor. Q7 modelinden küçük olsa bile Q5 iç mekanda gayet ferah ve geniş bir hacim sunuyor. Yüksek kalitede plastik malzemeler ve ergonomisi çok iyi ayarlanmış koltuklar uzun yolda bile araçtakileri yormuyor. Rüştünü ispat etmiş 3.0 litrelik TDI motorun sürüş keyfi de çok yüksek. Her devirde yüksek tork üretebilen bu gelişmiş motor en kritik anlarda devreye girerek sürüş güvenliğine de katkı sağlıyor.

Audi Q5’in ileri teknoloji ürünü 7 ileri S tronik vites sistemi ileri performansa çok iyi ayak uyduruyor. 6 silindirli motor hiçbir koşulda yetersizlik hissi vermiyor. Türkiye’de bu tip araçlar daha çok asfalt yolda kullanılmak üzere satın alınıyor. Ancak Q5’in gelişmiş elektronik destek sistemleri arazi koşullarında da son derece elverişli bir kullanım imkanı sağlıyor. Arazi iniş sistemi özellikle zor arazi koşullarında 30 kilometrenin altındaki hızlarda çok işe yarıyor. Audi Q5’in bagaj hacmi 540 litre. Arka koltukların yatırılmasıyla bu hacim 1560 litreye yükseliyor. Böylesine büyük bir hacimde bisiklet hatta motosiklet taşımak bile mümkün.

Q5 modeli, 2015 yılında ürün portföyünü 42 modele çıkarmayı hedefleyen Audi ürün gamında çok önemli bir yere sahip. Diğer Audi modelleri gibi Türkiye’ye Doğuş Otomotiv tarafından ithal edilen Q5’in 2.0 litrelik TDI dizel modelinin başlangıç fiyatı 56 bin euro civarında. Benim kullandığım yüksek donanımlı aracın yaklaşık fiyatı ise vergi dilimleri nedeniyle 100 bin euro’ya ulaşıyor.