Ekonomi Aristokratların otomobili

Aristokratların otomobili

Paylaş
Aristokratların otomobili

İtalyan zevkinin ve şıklığının sembolleri arasında gösterilen Lancia markasının üst sınıftaki modeli Thema Amerika'da Chrysler işbirliğiyle sahip olduğu yeni gövdesiyle Türkiye pazarına çıktı

OTOMOBİL PROFESÖRÜ- HAKAN ÇELİK
hakan.celik@posta.com.tr


Otomobil satın almak için aşağı yukarı 100 bin euro civarında bütçe ayırmış bir tüketici için çok fazla seçenek var. Bu sınıftaki araçlara ilgi duyanlar kalite, marka algısı, ikinci el değeri gibi özellikleri bir arada ele alıyor. Ancak son yıllarda öne çıkan bir faktör de farklılaşmak.



87 bin euro’dan başlıyor

‘Farklı’ ifadesinin tam karşılığını veren İtalya’nın aristokrat otomobil üreticisi Lancia’nın ilk olarak 1984 yılında tüketiciyle buluşan efsanevi amiral gemisi Thema’nın yeni nesli, Türkiye yollarına çıktı. 87 bin euro’dan başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla Lancia bayilerinde yerini alan yeni Lancia Thema ABD’li ünlü üretici Chrysler’in çok beğenilen 300 modeli temel alınarak geliştirildi. Arkadan itişli Lancia Thema, boyutlar, konfor ve etkileyici görsellik gibi tipik Amerikan öğelerini, şık İtalyan iç ve dış tasarım detayları ve lüks unsurlarla süslenmiş donanım özellikleriyle kombine etmiş olmasıyla ön plana çıkıyor.

100 km’de 7.1 litre yakıt tüketiyor

5 metreyi aşan uzunluğa, 1.5 metreyi aşan yüksekliğe ve 1.9 metreye varan genişliğe sahip yeni Lancia sedanı, 3 metreyi geçen aks mesafesiyle de lüks sedan sınıfının boyutlar anlamında en başarılı örneklerinden biri olarak kendini belli ediyor. Lancia Thema, 5 ileri vitesli otomatik şanzımanla kombine edilmiş 3.0 litre silindir hacimli V6 yapılı 239 beygirlik Multijet II dizel motorla lüks sedan sınıfındaki rekabete katılıyor. 232 kilometrelik maksimum hıza erişen otomobil 100 km’de ortalama 7.1 litrelik yakıt tüketiyor.

276 wattlık amfi

Tek fakat zengin donanım paketiyle dikkat çeken Lancia Thema’da; 7 hava yastığı, ESP, ABS, TCS, Yokuş Kalkış Destek Sistemi, Yağmur Fren Destek Sistemi, Acil Fren Destek Sistemi, Çift Bölmeli Panoramik Açılır Tavan, Ön ve Arka Park Sensörleri, Anahtarsız Giriş Sistemi, Yağmur ve Nem Sensörü, Pusula, Otomatik Adaptif Bi- Xenon Farlar, 18 inç’lik alüminyum alaşım jantlar, deri döşeme, havalandırmalı ve hafızalı ön koltuklar, ısıtmalı ön/arka koltuklar, elektrikli hız sabitleme sistemi, çift taraflı otomatik klima, direksiyondan kumandalı CD/ DVD/ MP3/radyo ve Garmin navigasyon sistemi, AUX ve USB girişleri, 276 Watt’lık amfi, 6 hoparlörlü müzik sistemi, Bluetooth ve 8.4 inçlik dokunmatik ekran gibi ekipmanlar standart olarak sunuluyor.

Peugeot bu araçtan çok şey bekliyor




Peugeot 301’in Türkiye’de büyük ilgi görmesi bekleniyor.

Fransız üretici Peugeot sedan sınıfındaki yeni “301” modeliyle uluslararası pazarlarda çok iddialı bir çıkış yapmayı hedefliyor. Daha çok Güney Avrupa, Ortadoğu ve Asya pazarlarında ilgi görmesi beklenen bu yeni otomobil erişilebilir fiyata prestijli kompakt Avrupalı bir araç sahibi olmayı hedefleyen tüketici kitlesine seslenecek.

Yeni Peugeot 301 ilk kez Uluslararası Paris Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkacak. Otomobilin halkla ilk buluşması ise İstanbul’da Kasım ayında gerçekleşecek Auto Show Fuarı’nda olacak. Bu karar aynı zamanda Peugeot’nun Türkiye pazarına gösterdiği önemin ve büyüme isteğinin de bir göstergesi. Otomobil İstanbul’da gösterildikten sonra Orta ve Doğu Avrupa, Rusya, Ukrayna, Yunanistan, Mağrip, Orta Doğu, Körfez ve Afrika ülkeleri ile bazı Güney Amerika pazarları gibi çok sayıda başka ülkede de satışa sunulacak.

317 bin euroluk seksi İtalyan




Maserati GranTurismo’nun fiyatı 317 bin euro’dan başlıyor.


Tofaş çatısı altında yer alan FerMas, Maserati GranTurismo model ailesinin en güçlü versiyonu olarak dikkat çeken 460 beygirlik Maserati GranTurismo Sport’u Temmuz ayından itibaren ülkemizde satışa sunmaya hazırlanıyor.



5 yılda dünya çapında 15 bin adetten fazla satılan Maserati GranTurismo modelinin başarısını daha da yukarılara taşımaya hazırlanan Maserati GranTurismo Sport, Türkiye’de 317 bin euro’dan başlayan anahtar teslim fiyatıyla lüks spor otomobil severlerin beğenisine sunulacak. Otomobilin kaputunun altında adeta kükreyen bir canavar yatıyor. 4.7 litrelik V8 motor 520 Nm tork üretiyor. Bu sayede araç 0’dan 100 kilometreye hızlanmasını sadece 4.8 saniyede tamamlıyor.

Tutkunun ürünü: Mazda CX-5



Türkiye’de ve dünyada hızla büyüyen Sportif Arazi Araçları (SUV) segmentinin en yeni üyesi Mazda CX- 5 kısa bir süre önce satışa sunuldu. Japonca’da Kodo yani “Hareketin Ruhu” anlamına gelen tasarım ve mühendislik felsefesiyle üretilen Mazda CX- 5 bütün özellikleriyle bu sınıfın en iddialı araçlarından biri durumunda.

Türkiye’de 2.0 litre benzinli ve 2.2 litre dizel modellerle satılan CX-5’in 89 bin TL fiyatlı benzinli modelinin vergi avantajı nedeniyle daha çok ilgi görmesi bekleniyor. Fikri hakları Mazda’ya ait olan “Skyactiv” teknolojisinin kullanıldığı ilk araç olan CX- 5 yol tutuşu ve konfor kadar yakıt tasarrufunda da adından söz ettirecek.

Mazda Genel Müdürü Nurkan Yurdakul pazarda önemli araçlar bulunduğunu ancak asıl rekabetin CX- 5 ile Volkswagen Tiguan arasında yaşanacağını söyledi. Yurdakul, Mazda’nın kısa zamanda büyük kârlar elde edip pazar payını artırmak gibi bir hedefi olmadığını kaliteli ürünlerle yüksek müşteri memnuniyetini daha çok önemsediklerini ifade etti.

Haberin Devamı