Atatürk Havalimanı'na aşırı bağımlılık riski

Cuma, 20 Şubat 2015 - 05:25

Türkiye her şeyi aynı yere yığma hatasına o kadar çok konuda düşüyor ki; alın işte Atatürk Havalimanı’nın durumu! İstanbul nüfus ve faaliyet yoğunluğu açısından iyice şişti. Atatürk Havalimanı tek başına Türkiye’nin yükünü çekmeye çalışıyor. Allah korusun, buradaki terminal ya da hangarlara zarar verecek bir yangın veya kaza olsa Türkiye bitecek!

[[HAFTAYA]]

Hiçbir ülke tek başına bir havalimanına bu kadar mahkum olamaz. Yoğun kar yağışı nedeniyle yüzlerce uçuş iptal olunca Türkiye’nin dünyaya erişimi durdu. Halbuki Ankara Esenboğa, İzmir, Antalya gerçek bir hub, yani uçuş merkezi haline gelebilseydi bu noktaları kullanarak ulaşım bir şekilde mümkün olabilirdi. Bu saydığım şehirleri, şu anda sadece yakıt kritiğine giren uçakları yönlendirmek için kullanıyoruz. Almanya’da Münih kapansa Frankfurt çalışıyor ya da Düsseldorf ve Köln/Bonn havalimanları üzerinden Almanya hayatına devam ediyor. Her şehrin birbirine mükemmel tren bağlantısı var. Biz hâlâ İstanbul-Ankara yüksek hızlı trenini tamamlayamadık. Ankara’dan YHT ile İstanbul’un Avrupa yakasına gelmek isteyen bir kişi yaklaşık 7 saat yolculuk yapmak zorunda! Çünkü trenin şu anda İstanbul’daki son durağı Pendik.

? ? ?

Skoda Genel Müdürü Tolga Şenyücel’le birlikte yeni Superb’in dünya lansmanına katılmak üzere Çek Cumhuriyeti’nin başkenti Prag’daydım. Bir gece kalıp İstanbul’a dönecektim ama kar yüzünden İstanbul kapanınca Alman havayolları Lufthansa’nın Münih-Ankara uçuşuna yöneldim. Lufthansa bu parkurda günde iki sefer yapıyor ve hayat kurtarıyor. Ankara üzerinden Anadolu ve aktarmalı olarak İstanbul’a ulaşmanın en güvenli yollarından biri bu. Ben de Prag’dan önce Münih’e, oradan da Ankara’ya uçarak gece Türkiye’ye gelebildim. Nüfusu 5 milyonu geçen Ankara gibi bir başkentin hiç değilse Avrupa ve bölge ülkelerine çok daha yoğun bir uçuş ağıyla bağlanması şart.

? ? ?

Fiziki şartların elvermediği dönemlerde yolcuların uçmak için aşırı derecede ısrar etmesi şirketleri baskı altında bırakıyor. Şu karlı günlerde THY ile birlikte TGS, TAV ve DHMİ çalışanları olağanüstü gayretle işlerini yaptılar. THY uluslararası güvenlik kurallarını harfiyen yerine getirdi, operasyonlarını riske etmedi. Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu ve ekibini kutluyorum. Yılın birkaç gününde hava şartlarından ötürü havalimanlarının kapasitesi düşebilir. New York’ta da oluyor. Önemli olan, kriz çıktığında ne yapıldığı. THY geçmiş yıllara göre krizleri daha iyi yönetiyor. Bu arada dün Atatürk Havalimanı dış hatlar CIP salonunda Zagrep uçağını bekleyen General Motors Türkiye Dış İlişkiler Müdürü Sinan S. Ulusoy ve Esquire Dergisi Yayın Yönetmeni Okan Can Yantır monitörlerdeki bilginin yanlış olması nedeniyle uçaklarını kaçırdıklarını söyleyerek beni aradılar. Sık duymaya başladığım bu şikayeti buradan iletiyorum.

Yandex.Metrica