Atatürk otobüs terminali!

Volkan külü yüzünden uçaklar yerde kalınca Atatürk Havalimanı'ndan Münih'e otobüs seferleri başladı!

Pazar, 18 Nisan 2010 - 17:48

İzlanda'da patlayan volkanın yarattığı kül bulutları Avrupa'da hava sahalarını kapatırken Türkiye'de kalan gurbetçilerle Alman turistler çareyi otobüsle gitmekte buldu. Atatürk Havalimanı'ndan otobüs kaldıran bir turizm şirketi otobüslerle yolcularını İstanbul üzerinden Bulgaristan, Romanya, Macaristan, Avusturya ve Münih'e götürüyor.

TALEP YOLCULARDAN GELDİ

Murat ve Fidan Turizm yetkilisi Aziz Ulu, " Volkan patlamasından dolayı yolculardan bir talep geldi.Biz de otobüs firmalarıyla irtibata geçtik.Buradan otobüs seferleri yaptık.Dün 3 sefer,bugünde 3 tane yaptık.Herkes memnun,otobüslerimiz dolu gidiyor.Yarın ne olur bilmiyoruz ama uçaklar kalkmazsa böyle devam edecek" dedi.

İsviçre'de yaşayan Aydın kardeşlerde otobüsle gitmeye çalışırken ağabey Erkan Aydın,işlerinin başına dönmeleri gerektiğini söyledi.Aydın," Sabah geldik seferler iptaldi.Gitmek için imkanları denedik,otogara gittik.Orada iyi şirketler var.Fakat ayın 28'ine kadar yer yoktu.Biz de burayı değerlendirdik.Tatilimiz olsa iyi olurdu ama işimize dönmemiz lazım.Zamanımız hiç yok. İnşallah bineceğiz " diye konuştu.

TURİSTLERİN FİYAT ŞAŞKINLIĞI

Türkiye'ye tatil için gelen ve Maria Shapraft isimli Alman turistte otel ve otobüs fiyatların değişmesini şikayet etti.Shapraft," Cuma günü 6'dan beri havalimanındayız.Uçuş iptal oldu ama bilgimiz yok.Nürnberg'e uçacaktım.İlk gece 200 euroya otelde kaldık,ikinci gece bu 120'ye indi.Bu sabah biletler 180 euroydu.Şimdi 230 olmuş,bunu doğru bulmuyoruz.Biletim yok,umarım gideriz.Bu sabah ismimi listeye yazdırdım.Hala bilet elimde değil.Saat 4'te gidecektim ama hala buradayız.12'den beri paramı ödemeye çalışıyorum" şeklinde konuştu.

Atatürk Havalimanı'ndan kalkan otobüslerin güzergahı İstanbul, Bulgaristan, Romanya, Macaristan, Avusturya ve Münih olacak.

Havalimanında otobüs bileti satan turizm şirketlerinin önünde yolcular yer bulmak için kuyruk oldu.Almanya konsolosluğundan görevliler de yolculara yardımcı olmaya çalıştı.