AVM’ler artık yaşam tarzını yansıtıyor

Müdürü Bülent Kural artık kimliği olan, doğru konsept ve bileşenle öne çıkan, doğru yönetilen ve yeni nesile ayak uydurabilen AVM projelerinin ayakta kalacağına inanıyor.

28 Kasım 2017, Salı 07:41
AVM’ler artık yaşam tarzını yansıtıyor
✔ Sektör nasıl gidiyor?

AVM sektöründe rekabet her geçen gün zorlaşıyor. Müşteri potansiyeli aynı yerde dururken AVM sayısı artıyor. Kendini farklılaştıran, iyi yönetilen, sosyal yaşama ağırlık veren, tüketicinin ihtiyaçlarını doğru algılayıp bu doğrultuda çözümler geliştiren AVM’ler rekabette öne çıkıyor. Mevcut olanların yanı sıra yeni oyuncular da sektörde kendine yer arıyor, yeni yatırımlar konuşuluyor. Hal böyle iken işin en başında doğru analiz yapmak, arz ve talebi doğru oturtmak, planlı proje geliştirmek her zamankinden daha fazla önem taşıyor.



Sektörde m2 büyüklüğü artıyor, araştırmalar önümüzdeki senelerde de bu artışın devam edeceğini gösteriyor. Dilimize dolanan ‘Yeni nesil AVM’ler sektöre giriş yaparken eskiler ise ihtiyaçlar doğrultusunda renovasyon çalışmalarına giriyor; çünkü rekabette ayakta kalmak bunu gerektiriyor. AVM’ler artık sıra sıra dizilen mağazalar bütününden ibaret olan yapılar değil; mimarileriyle, sosyal yaşam alanlarıyla, etkinlikleriyle bir yaşam tarzını yansıtıyor. Sonuçta sektörün ulaştığı rekabet düzeyi yeni açılan her AVM ile daha da zorlaşıyor. Artık kimliği olan, doğru konsept ve bileşenle öne çıkan, doğru yönetilen ve yeni nesile ayak uydurabilen AVM’ler ayakta kalabiliyor.

✔ Beklentileriniz neler?

Hem sektördeki rekabet hem de ülkenin genel ekonomik durumu itibarıyla kolay bir yıl olmadığını söyleyebilirim. Sektörün tüm oyuncuları olarak birlik ve beraberlik içinde hareket etmeye, birbirimizi desteklemeye ihtiyacımız olan bir dönemdeyiz. Birlikte sektörü büyütmeye, rakamlarımızı yukarıya taşımaya gayret edeceğiz.