Avrupa'da otomobil satışları düştü

Avrupa'da otomobil satışları, Aralık ayındaki yüzde 16 artışa rağmen 2009'u yüzde 1.6 düşüşle kapattı

Cuma, 15 Ocak 2010 - 12:47

Avrupa'da otomobil satışları düştü

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği’nin verilerine göre Malta ve Kıbrıs Rum kesimi dışındaki 25 AB üyesiyle İzlanda, Norveç ve İsviçre’de 2008 yılında 14 milyon 717 bin adet olan otomobil satışları geçen yıl 14 milyon 482 bine indi.

ALMANYA'DA OTO PAZARI BÜYÜME GÖSTERDİ

Avrupa’da vergi teşviklerinin de yardımıyla oto pazarı geçen yıl en fazla Almanya’da büyüdü. Avrupa’nın en büyük otomobil pazarı olan Almanya’da satışlar Aralık ayındaki yüzde 4,6 gerilemeye rağmen 2009’da yüzde 23,2 artışla 3 milyon 807 bin adete ulaştı.

Oto satışları, Avrupa’nın ikinci büyük pazarı olan Fransa’da da yüzde 10,7 artarak 2 milyon 267 bine çıkarken pazarın genişlediği diğer ülkeler yüzde 12,5’le Çek Cumhuriyeti, yüzde 8,8 ile Avusturya, yüzde 6,7 ile Slovakya ve yüzde 0,1’le Polonya oldu.

VOLKSWAGEN LİDERLİĞİ BIRAKMADI

Avrupa pazarında liderliğini yıllardır devam ettiren Audi, Skoda ve Seat markalarının da sahibi Alman Volkswagen, geçen yıl satışlarını yüzde 0,7 artışla 3 milyon 63 bin adete çıkarırken pazar payını da yüzde 20,7’den yüzde 21,1’e ulaştırdı.

Bir önceki yıla göre 2009’da Avrupa’daki satışları değişmeyen Peugeot ve Citroen markalarının sahibi Fransız PSA grubu yüzde 12,9 pazar payına ulaşırken satışlarını yüzde 2 artıran Ford’un pazar payı yüzde 10,3’e çıktı.

Avrupa pazarında Japon Toyota’nın payı yüzde 5’e, Alman lüks otomobil üreticilerinden BMW’nin payı yüzde 4,9’a ve Mercedes markasının sahibi Daimler’in payı yüzde 4,8’e geriledi.

Rekabetçi modelleriyle geçen yıl ABD’de olduğu gibi Avrupa’da atak yapan Uzak Doğu’lu üreticiler hatırı sayılır pazar paylarını hatırı sayılır ölçüde artırdı. 28 Avrupa ülkesinde Nissan’ın payı yüzde 2,5’e, Hyundai’nin payı yüzde 2,4’e, KIA ve Suzuki’nin payı yüzde 1,7’ye çıktı.