Bahar yorgunu olmayın

Buzdolabında yapacağınız birkaç değişiklikle baharın o tatlı yorgunluğunu üzerinizden atabilirsiniz

Cumartesi, 08 Mayıs 2010 - 05:00

Bahar yorgunu olmayın

Çoğu kişi için bahar büyük mutluluk kaynağıdır, yeşillenen, canlanan tabiatla birlikte bir hareketlilik başlar. Ancak çoğumuzun da baharla birlikte kolunu kıpırdatacak hali kalmaz.

Çünkü metabolizma ve hormonlar üzerinde mevsimlerin sanıldığından daha büyük etkisi var. Bahar aylarında alerjik reaksiyonlar, mide hastalıkları, kalp ve dolaşım sistemi bozuklukları, depresyon, cilt kuruluğu, baş dönmesi gibi sorunlar artıyor.

Baharda ortaya çıkan yorgunluk ve halsizliğin aslında en önemli nedeni doğru beslenmemek. Buzdolabında yapacağınız birkaç değişiklikle baharın o tatlı yorgunluğunu üzerinizden atabilirsiniz...

İşte yapılacak değişikler
Düzenli uyku uyuyun. Günde 7- 8 saat uyumaya çalışın.
Günlük sıvı tüketiminizi artırın. Unutmayın, baharda vücudunuzda beklediğinizden fazla ödem olabilir, bunun atılması için her gün 2-2.5 litre su için.
Kahvaltı yapmadan evden çıkmayın.
Ara öğünleri ihmal etmeyin.
Aşırı tuzlu gıdalardan kaçının.
Açık havada uzun, tempolu yürüyüşler yapmaya çalışın.
Alkol ve sigara gibi bağımlılık yapan maddelerden uzak durun.
Özellikle B ve C vitaminleri, potasyum ve çinko içeren besinlerle beslenin. Yeterli düzeyde karbonhidrat alın. Yorgunluktan korunmada doğru karbonhidrat tüketimi çok önemli. Vücut enerjisinin yüzde 50-60’ı karbonhidratlardan sağlanır. Ancak yağlı hamur işleri ve şerbetli tatlılardan kaçının.

Sürekli çalışmak yerine kısa ve sık aralar verin.
Her gün 4-5 porsiyon taze meyve tüketin.
Balık, deniz ürünleri, tam tahıllar, mantar, yumurta sarısı, enginar, süt, sarımsak ve turp sofranızın vazgeçilmezleri olsun.
İyi birer C vitamini kaynağı olan maydanoz, çilek, yeşil biber, soğan, kivi ve limonu bolca yiyin.
Haftada 1-3 kez kuru baklagil tüketin.
Bitki çaylarından vazgeçmeyin. Yeşil çayı günde 3-4 kez için. Bahar yorgunluğuna iyi gelen ekinezya, kuşburnu ve adaçayını mutfağınızdan eksik etmeyin.

Bahar yorgunluğuna iyi gelen özel mönü
Kahvaltı

1 bardak yeşil çay, 1 dilim kepek ekmeği, az yağlı beyaz peynir, 1 kaşık reçel.

Ara öğün

3 kuru kayısı, 3 ceviz.

Öğlen

1 kase mercimek çorbası, 1 porsiyon ızgara balık, bol yeşil salata, 1 dilim tam tahıllı ekmek.

Ara
1 bardak az yağlı süt, 2 tane diyet bisküvi.

Akşam

1 tabak az yağlı sebze yemeği, 1 kase yoğurt, 1 dilim ekmek.

Gece

2 porsiyon mevsim meyveleriyle yapılmış salata.

3