Advertorial Balkanlardan gelen lezzet: Somunarası
Sponsorlu

Balkanlardan gelen lezzet: Somunarası


Paylaş
Balkanlardan gelen lezzet: Somunarası

2014 yılında müşterilerine 'merhaba' diyen Somunarası, lezzet tutkunlarının müdavimi haline geldi.

Balkan mutfağı ve franchising yönetimi konularında iddialı olan marka, İzmir Karşıyaka'da başladığı yolculuğunu bugün 15 ilde bulunan bayileriyle sürdürüyor. Somunarası ortakları Nino Kavara ve Arif Avcı "en iyi yaptığımız işi yapalım" diyerek ortaya çıkardıkları marka ile İzmir bayrağını ülke çapında dalgalandırıyor. Yaklaşık 400 kişiyi istihdam ederek ülke ekonomisine de katkı sağlıyor.

TEMELİ 1999'DA ATILDI

Bosna Hersek'ten Türkiye'ye göçtüklerinde İzmir'de gıda sektöründe hizmet vermeye başladıklarını ve bu sektörden hiç kopmadıklarını anlatan Nino Kavara, Somunarası'nın ortaya çıkışı ile ilgili şunları anlattı: "Markamızın doğuşu 2014 ancak 1999'da temelleri atıldı. İsmi farklıydı ancak ürün gamı aynıydı. Hep bu alanda yer almamız bizi tetikledi. Arif Bey ile de tanışınca 'özümüze dönelim' diyerek Somunarası'nı kurduk." 'En iyi bildikleri iş'in Balkan mutfağı ve franchising yönetimi olduğunu anlatan Kavara, "Biz ızgara köfte kısmını kapsıyoruz. Köfte ekmek üzerine yoğunlaştık. Bu ürün çok geniş kitlelere hitap ediyor; yabancısından yerlisine, yaşlısından gencine. Ticari açıdan da önemli olduğunu düşündük" dedi.

'HİÇBİR KATKI MADDESİ YOK'

Somunarası ortaklarından Nino Kavara, ürünlerinin farkını şu sözlerle anlattı: "İçinde hiçbir katkı maddesi yok. Belli bir oranda yasal müsaade olmasına rağmen biz bunu tercih etmedik. Sadece baharatları var. Dört çeşit köftemiz olduğu için bunları şekilleri ve baharatları birbirinden ayırıyor. Çok kaliteli, yüzde 100 dana eti kullanıyoruz ve danaların en kıymetli etlerinden oluşuyor."





'FRANCHISINGDE İDDİALIYIZ'

Kavara, franchising ile ilgili de şu bilgileri verdi: "Bunu iyi bildiğimizi iddia ediyoruz. Türkiye'de franchising oldukça popüler. Teksilde de beyaz eşyada da gıda da var. Biz gıda konusunda tecrübeliyiz. Maalesef ülkemizde altyapısı zayıf çok marka var. İnsanlara hep hikaye anlatılıyor. Biz işin zor tarafını seçiyoruz ve gerçekçi verilerle yaklaşıyoruz. En doğru lokasyonda en doğru yatırımcıyı eşleştirmeye çalışıyoruz. Bize Türkiye'nin her yerinden franchising talebi geliyor. Örneğin Samsun'dan bizim şartlarımıza uygun bir yatırımcı adayı oluyor; bütçesiyle, vizyonuyla ancak orada doğru bir lokasyon olmuyor. Ya da İzmir Alsancak'ın çok kupon bir noktasına Kayserili yatırımcıyla giriyoruz."

'İŞİN BAŞINDA DURACAK'

Kavara, yatırımcılarda dikkat ettikleri noktaları şöyle anlattı: "Bu işe ne kadar ciddi baktığı, vizyonu olup olmadığı, bütçesi müsait mi ve bu işin başında duracak mı onlara önem veriyoruz. Sistemimiz ve altyapımımz işin başında durmasa da yürür çünkü çok ciddi kontrol edilebilirlik sistemimiz var ancak önceliğimiz başında duracak, bu işi önemseyecek kişilerle yürümek ve büyümek." Arif Avcı ise franchising ile ilgili şunları söyledi: "Türkiye'de kiralar çok yüksek, gerçekçi değil. Mal sahibi de kazansın ancak bizim yatırımcıyı korumak gibi bir görevimiz de var. Franchising yönetimi de burada ortaya çıkıyor. Siz hiç sektör içinde olmayan bir sürü insandan işletmeci ortaya çıkarmaya çalışıyorsunuz. Biz de zoru başarmaya çalışıyoruz."

HEDEF 35 ŞUBEYE ULAŞMAK


Avcı, Somunarası'nın hedefleri konusunda şunları paylaştı: "15 ilde varız. Fiili şube 17, şantiyede olanlarla toplam 27. İzmir plakasından hareketle herhangi bir aksilik olmazsa hedefimiz 35'i bulmak. Bizim sektörde doyum noktası olduğu kanaatindeyiz. Talep de fazla ama dediğimiz gibi doğru yatırımcıyı ve lokasyonu buluşturmak lazım. Kolay günler geçirmedi Türkiye. Biz de yatırımcı seçerken bunları öngörmek zorundayız. Çünkü zincir dediğiniz bir konum içindesiniz. Büyümek sadece sayısal anlamda büyütmek de değil. Biz gerçekten bir bayrak taşıyoruz. Çok sağlıklı ürünlerin zincir sistemi içerisinde olabileceğini ve ürün odaklı bir yapı olabileceğini kanıtladığımızı düşünüyorum. Bu kaliteyi bozmadan bunu taşımak en büyük hedefimiz. Bizim ilk şubemiz de bir franchise. Kendi yerimizi hiç açmadık. Sağlıklı bir köfteyi, çocuklara gönül rahatlığıyla yedirebileceğiniz bir markayız."


YENİ ŞUBELER GÜN SAYIYOR

Somunarası; İzmir, Antalya, İstanbul, Eskişehir, Denizli, Kocaeli Değirmendere, Kayseri, Isparta, Konya, Yozgat, Afyon, Erzurum'da lezzet tutkunlarıyla buluşuyor. Bursa'da iki şantiye devam ederken Uşak'ta da önümüzdeki günlerde hizmet vermeye başlayacak. İzmir'in Menderes ilçesinde köfte, Manisa Akhisar'da ekmek, İzmir Foça'da ise ayran imalatı yapılıyor.



BOŞNAK BÖREĞİ MÖNÜYE GİRDİ

Somunarası ortakları Nino Kavara ve Arif Avcı, közde pişen Boşnak böreğini de mönüye aldıklarını söyledi. Denizli ve Antalya pliot bölge olurken, İstanbul Kadıköy ve Eskişehir'de de müşterileriyle buluşmaya başladı. Kavara ve Avcı, Boşnak böreğini İzmir'i de yayacaklarını belirtti. Nino Kavara, "Hem köfte hem böreğin reçetesi anneme ait. İmalathanenin başında annem duruyor. İşin içinde anne eli var" diyor.


2016 SIÇRAMA YILI

Yurtdışından da kendilerine çok talep olduğunu belirten Arif Avcı ve Nino Kavara, şöyle dedi: "Sıkıntılı geçen 2016, bizim marka olduk dediğimiz, sıçrama yaptığımız yıl oldu. Ancak Türkiye'de daha çok işimiz var. Doğru bir noktaya gelmeden bu plan içinde değiliz. Asıl hedefimiz markayı Türkiye içinde sağlıklı bir tabana oturtmak. Sonra tabi ki yurtdışı olacak ama burada yapacağımız daha çok şey var. Avrupa'dan, Almanya'dan hatta Kanada'dan talep var ama bu şuan konstantrasyonumuzu dağıtmaktan başka bir işe yaramaz. Buradaki pazar hala boş ve bakir. Sattığımız ürün çok geniş bir kitleye hitap ediyor."