Bebek gibi bir cilt için tüketmeniz gereken 8 besin

Doğru beslenerek cildinizin gençliğini ve parlaklığını uzun yıllar koruyabilirsiniz. İşte güzel bir cilde sahip olmanız için yemeniz gereken besinler

28 Şubat 2017, Salı 12:49
A A

Geçmişten günümüze kadar insanoğlunun çözüm aradığı en büyük sorunlardan biri de biyolojik yaşlanma. Yapılan çalışmalar sonucunda yaşlanma sürecinin durdurulmasının yerine kişinin fiziksel yaşlanma belirtilerinin azaltılabileceği fark edilmiş. Bu da demek oluyor ki sağlıklı bir bedenin ilk göstergesi, sağlıklı bir cilt. 

Pürüzsüz bir cilt için önemli noktaları açıklayan Diyetisyen Ayşe Tuğba Şengel, "Yapılan birçok araştırmada cilt kırışıklıklarının önlenmesi, cildin nem kazanması ve pürüzsüz kalması için A,E,C vitaminleri, selenyum, çinko gibi mineralleri içeren ve antioksidan özelliği olan besinlerin tüketilmesi gerektiği vurgulanmıştır. Havuç, portakal, limon, çilek, kivi gibi meyveler; ıspanak, maydanoz, ısırgan gibi yeşil yapraklı sebzeler yaşlanmayı geciktirerek ciltte yumuşaklık ve pürüzsüzlük sağlar. Ceviz, badem, fındık gibi omega-3 kaynağı besinler içeriğindeki yağ asidi sayesinde cildin elastikiyeti artar e yaşlanmayı geciktirir" dedi.İşte pürüzsüz bir cilt için tüketilmesi gereken 8 besin... 

DOMATES

DOMATES

Domateste bol miktarda bulunan likopen cilde en faydalı besin unsurlarından biridir. Özellikle kuru ciltler için çok fazla etkisi vardır. Kuruluk ve kırışıklığa sebep olan etkenlere karşı koruma sağlar. 

BUĞDAY RUYEŞMİ

BUĞDAY RUYEŞMİ

Çinko minerali sayesinde yeni cilt hücrelerinin üretimini sağlar ve cildi temizler. Egzamayı önlemeye yardımcı antienflamatuar özelliği de vardır.

ZEYTİNYAĞI

ZEYTİNYAĞI

Zengin oleik asit kaynağı olan zeytinyağı cildi hem içten hem de dıştan besleyerek cildin parlak olmasını sağlayan tek yağ çeşididir.

YUMURTA

YUMURTA

Yumurta kaliteli protein kaynağıdır ve serbest radikallerin zarar verdiği hücrelerin yenilenmesine yardımcı olur. İçeriğindeki biyotin sayesinde cilt kuruluğuna karşı koruyucu etki gösterir. 

HİNDİSTAN CEVİZİ YAĞI

HİNDİSTAN CEVİZİ YAĞI

İçeriğindeki E vitamini sayesinde kırışıklıklara karşı cildi korur, cildin yumuşak ve nemli kalmasını sağlar.

SOĞAN VE SARIMSAK

SOĞAN VE SARIMSAK

Bu iki besinin içeriğinde yer alan sülfür, hücre yenilenmesinde ve cilt sıkılaşmasında etkilidir.

ÜZÜM ÇEKİRDEĞİ

ÜZÜM ÇEKİRDEĞİ

Cilt için önemli bir antioksidandır. Ciltteki damarları koruma, ciltte genç ve sağlıklı görünüm sağlama özellikleri vardır. Bu nedenle çekirdekli kuru üzüm, siyah üzüm, pekmez gibi besinler cilde faydası olan besinlerdir.

BROKOLİ

BROKOLİ

İçeriğindeki alfa-lipoik asit sayesinde kolajen üretimini destekleyerek cildin elastikliğini artırır. Cildi sıkılaştırarak kırışıklıkların minimum düzeyE olmasını sağlar.