Önceki Fotolar

Bebeklerin rahat uykuya dalması için 8 altın kural

Çocuğun yeterli büyüyüp gelişmesi için geceleri düzenli uyuması gerekiyor. Sağlıklı uyku alışkanlığını kazandırmak için bebeklikten itibaren belirli bir saatte, bebeğin uyuması ve uyanmasını sağlamak büyük önem taşıyor

30 Ekim 2017, Pazartesi 10:34
A A

Bebeklerin uyku saatleri biyolojik ritme göre düzenlenmeli. Bebeğin geç uyutulması, uyku süresinin daha uzun olacağı anlamına gelmez. Hatta bebek bu nedenle yorgun düşerse uyku düzeni etkilenir, uykuya dalmakta ve uykuda kalmakta zorluk çeker, bir süre sonra da kronik uykusuzluk gelişebilir. Bu nedenle bebeğin yorgunluğunun belirtileri iyi gözlemlenmeli. Bebeğin yorgun olduğu ancak bu yorgunluğun aşırı olmadığı an çok önemli.

Bebeğin rahat bir uykuya dalması için 8 altın kural

Bebeğin rahat bir uykuya dalması için 8 altın kural

1- Ilık banyo yaptırmak 2- Badem, papatya ya da lavanta yağı ile masaj yapmak 3- Kitap veya masal okumak 4- Şarkı söylemek 5- Hafif müzik dinletmek 6- Beslemek 7- Memede uyuma alışkanlığı kazandırmamak 8- Odasının karanlık olmasına özen göstermek

EMEREK UYKUYA DALMASINI ENGELLEYİN

EMEREK UYKUYA DALMASINI ENGELLEYİN

Bebekler için yatma vakti rutini geliştirilmeli. Uyku vaktinden bir saat önce gerçekleştirilen bu rutin, bebeğe uyku vaktinin geldiğini işaret eder ve uykuya hazırlanmasında yardımcı olur. Eğer bir bebek uykuya sürekli emzirilerek ya da biberonla beslenerek dalıyorsa, emzirme ile uykuyu ilişkilendirebilir. Bu durum zamanla uykuya başka yollarla dalmasına engel olur. Bebeğin herhangi bir yardım olmadan uykuya dalması isteniyorsa, uykulu hale gelene kadar emzirilmeli fakat bu şekilde uyuyakalması engellenmeli.

UYANIRKEN NASIL SESLER ÇIKARDIĞINA DİKKAT EDİN

UYANIRKEN NASIL SESLER ÇIKARDIĞINA DİKKAT EDİN

Bebeğin daha uzun uyuyabilmesine yardım etmek için ilk adım onun uykuda çıkardığı seslerle, uyanmış olduğu zamanlarda çıkardığı sesleri belirleyebilmek. Bu durumda bebeğin gerçekten uyanmaya başlarken onu beslemeye başlamanız ya da uykuya dalması için kullandığınız sözcüklerle onu nazikçe okşamanız, uykusunu bölmeden tekrar uyumasına yardımcı olabilir. Aksi takdirde bebek en ufak kıpırdanışında kucaklanıp beslenir, bakımı yapılır veya sallanırsa zamanla uykuya dalabilmek için bu rutine ihtiyacı olduğunu düşünür.

 Sağlıklı bir uyku alışkanlığı kazandırmak için bunlara dikkat edin:

Sağlıklı bir uyku alışkanlığı kazandırmak için bunlara dikkat edin:

Gece bebeğin uyuduğu odayı olabildiğince karartın.  

Geceleri yanındayken sakin ve yavaş hareket edin.  

Gece çok gerekli olmadıkça alt değiştirmemeye çalışın ve bezini nazikçe kontrol edin.  

Gece uyandığında kendini oyun zamanında hissetmemesi için hareketli oyuncakları bebeğin yatağından uzak tutun.  

Bebeği yatırırken kullandığınız “pış pış, uyku zamanı” gibi bazı anahtar kelimeleri birkaç hafta boyunca tekrara edin  

Bebeğin akşam uyuyacağı odada gün boyunca kitap okuma, şarkı söyleme ve oyun oynama gibi sakin zamanlar geçirin. Bu odada onu gün boyunca 2 ya da 3 kez gündüz uykusuna yatırın. Bu bebeğin kendi yatağının güvenli ve çok rahat bir yer olduğunu öğrenmesinde yardımcı olacak.