Beklenen motor

Beklenen motor

Çarşamba, 10 Temmuz 2013 - 06:00

Beklenen motor

BMW modellerini dinamik ve performanslı yapılarıyla hepimiz çok iyi biliyoruz. 2004 yılından beri E87 kasa koduyla yollarda olan 1 serisi, 2011 yılı Haziran ayından sonra F20 kodlu ikinci jenerasyonuyla karşımıza çıktı. Şu an “Urban Line” , “Sport Line” ve “M Sport” paketleriyle sunulan model, bu seçenekleriyle eskisinden daha verimli ve donanımlı bir araca dönüşmüş. Benzinli üniteleriyle tüketicinin beğenisini kazanan model bakalım 1,6 litre dizel ünite ile nasıl bir grafik çizecek?



Tasarım 

BMW 1 serisinin tasarım anlamında daha yırtıcı ve aykırı bir tasarıma sahip olmasını beklerdik. Ancak marka son derece modern ve fazla iddialı olmayan bir tasarıma imza atmış. Bu sade sayılabilecek tasarımda şüphesiz ki Angel Eye farlar dikkat çekiyor. Özellikle gündüzleri bu detay en çok dikkat çeken öğeler arasında. 116 dizel şu an Türkiye paketi olarak 3 farklı donanım seçeneği ile satışa sunulmuş. “Basic” , “Confort” , “Thecno” olarak sıralanan bu seçeneklerle aracınızın donanım seviyesini geliştirebiliyorsunuz. Ancak bunların hepsi için ekstra ücretler ödemeniz gerekecek. Yan bölümde önden arkaya doğru uzanan çizgiler ile otomobilin dinamik yapısı betimlenmek istenmiş. Arka bölüme geldiğimizde ise sade hava etkilerini sürdürüyor. Bu bölümde ilk etapta stop gruplarını Volkswagen Polo’ya benzetenler olacaktır. Ancak bu bölüm gerek marka ve model logosuyla son derecek şık bir hale getirilmiş. Aracın boyutlarına baktığımızda BMW 116d, 4324 mm uzunluğa 1765 mm genişliğe, 1421 mm yüksekliğe ve 2690 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler ile en dişli rakibi olan Mercedes A180’den 32 mm daha uzun, 15 mm daha dar, 12 mm daha alçak ve 9 mm daha uzun bir dingil mesafesine sahip. 

 

 

 

İç Mekân 

Otomobilin içerisine geçtiğimizde BMW’nin tüm modellerine benzer bir iç mekân bizleri karşılıyor. Test aracımız ise Türkiye paketinde Basic donanımıyla birlikte test konuğumuz oluyor. Bu doğrultuda son derece sade bir tasarıma sahip iç mekân donanım paketleriyle daha şık bir hale getirilebilir. Malzeme kalitesi ve işçilikte herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Direksiyon üzerinde ve kokpitin belli bölümlerinde metal hissi veren kaplamalar iç mekânın şıklık çıtasını yukarılara taşıyor.  Ön panelde dikkat çeken bir başka detay ise orta havalandırma ızgaralarının hemen üzerine konumlandırılmış ekran. Bu ekrandan araç ile ilgili birçok bilgi alabilir, multimedya işlemlerinin bütün hepsini gerçekleştirebilirsiniz. Bu bölüm vites kutusunun yanına yerleştirilmiş joystick sayesinde kolay bir şekilde kontrol edilebiliyor. Ancak rakibi A180 dizelde ki gibi bu bölüm sonradan eklenmiş hissiyatı veriyor. İçerideki misafirlere sunulan alan yeterli sayılmaz. Özellikle arkada şaft tünelinin yüksek olması bu bölümde oturacak kişilere sıkıntı yaratabilir. İç hacim beklenilenleri karşılamasa da, BMW 116d bagaj hacmi konusunda rakibinden 19 litre daha fazlasını sunuyor. 

 

 

 

Performans

BMW 116d’nin kalbinde 1,6 litre dizel bir ünite yer alıyor. Bu motor 4000 d/d’da 116 Bg güç, 1750 ila 2500 d/d’lar arasında ise 260 Nm tork değeri üretiyor. 6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilmiş bu ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 10,5 saniyede tamamlarken maksimum 195 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 3,8 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz sırasında 5 litrelik değer elde ettik. Ancak fabrika verilerine ulaşmak çok zor değil. BMW bu modelde size “ECO Pro “Comfort” ve “Sport” olmak üzere 3 farklı sürüş modu sunmuş. Bu seçenekler sayesinde aracın sürüş karakterinde bir anda değişim yapabilirsiniz. BMW 116d, “ECO Pro” modunda tamamen ekonomi yapmaya odaklı bir otomobil olurken “Sport” modda gücünü son damlasına kadar gösteren bir araca dönüşebiliyor. 

 

 

 

Konfor ve Yol Tutuşu

BMW 116 dizelde orta sertlikte bir süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sayede asfalt üzerindeki irili ufaklı birçok çukuru başarılı bir şekilde absorbe ederken, yol sesi ve motor sesini kabin içine almayarak beğenimizi kazanıyor. Deri ve yan destekli koltuklarıyla konfor anlamında üst seviyelere oynuyor. Yol tutuşu anlamında benzinli versiyonuyla tamamen farklı bir karaktere sahip. Karoser salınımı yapan model virajlarda çok zorlandığında ilk kaymayı önden gerçekleştiriyor.  Ancak korkmayın ESP sistemi siz rayında tutmak için elinden gelen her şeyi yapıyor.  

 

 

 

Güvenlik

BMW’nin yenilediği kompakt HB modeli 1 serisi EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız aldı. Önden çarpışma testinde 1 serisinin kabini tamamen stabil kaldı. Mankenlerin diz ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. BMW aynı korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve farklı oturma pozisyonlarında da tekrarladı. Yan çarpışma testinde de mankenlerin vücudunda iyi koruma gözlendi. Defalarca yapılan yan direk çarpışma testinde ise mankenlerin göğüs bölgesinde zayıf koruma olduğu tespit edildi. Arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisine karşı ise BMW koltukları ortalama koruma sağlayabildi.

 

 

 

Yorum-Alper GÜLER

Yüksek performansı ve sürüş dinamiği ile hatırladığımız BMW 1 serisi dizel ünitesiyle karakter değiştirmiş. Aslında bu ünitenin yapılma amacı da bu... Efficient Dynamics teknolojisiyle yakıt tüketimi ve karbon salınımında önemli azalımlar sağlanmasının yanı sıra, gerektiğinde yüksek performansı da siz kullanıcılara sunabiliyor. Karakter değiştirmiş diyorum çünkü dinamik sürüş yapısıyla hatırladığım model konfor odaklı bir otomobile dönüşmüş. Yumuşağa yakın orta sertlikteki süspansiyonlar özellikle kombine virajlarda fazla karoser salınımı yaparak sürücüyü korkutabiliyor. ESP sistemi tamamen kapatılabiliyor, ancak bunu sadece boş alanda eğlenirken yapmanızı tavsiye ederim. Buna ek olarak hissiz direksiyon can sıkabiliyor. Sürüş modlarıyla fazla hisli değişimler göze çarpmıyor. Otomobilde en dikkat çeken detaylardan birisi ise orta konsoldaki ekran. Basic modelde sadece geri park sensörü işlevi olan bu bölüm, gerektiğinde tüm multimedya işlemlerinizi gerçekleştirebiliyor.  Fiyat disiplinine baktığımızda test aracımızdaki gibi Basic donanımıyla birlikte satın alırsanız 87 bini biraz geçkin bir bedeli gözden çıkarmanız gerekecek. Düşük donanım seviyesiyle bile rakiplerinden pahalı olan 116 dizel bu konuda biraz düşündürücü. 

 

 

 

Yorum – Tulu DARICAN

BMW 1 serisi gamından en çok beklenen motor nihayet kullanılmaya başladı. Ekonomi odaklı model, performans konusunda da sürücüsünü tatmin etmeyi başarıyor. Yol tutuş anlamında test aracımız alışılmış 1 serisi performansı gösteremedi. Bunun en büyük sebebi testi gerçekleştirdiğimiz sıcak bir dönemde aracın üzerinde hala kış lastiği bulunması olabilir. Ancak direksiyon konusunda Alper gibi düşünmüyorum. Kış lastikleri nedeniyle bir miktar tepkisiz hissettirse de BMW 1 serisinin direksiyonu beğenimi kazandı. Otomobilin kokpiti rakiplerine ders verecek kadar başarılı. Kalite düzeyiyse rakipleriyle benzer düzeyde. Özellikle büyük ekran görüntüsü ve işleviyle kullanıcısını etkilemeyi başarıyor. En büyük sorunsa iç mekanın dar kalması. Bu disiplinde Audi A3 çok daha iyi bir seçenek. Fiyat 1 serisinin zayıf karnı. Benzer donanımdaki rakipleri ile arasında BMW’nin biraz pahalı kaldığı bir gerçek. 

 

 

 

 

   Bu modelin kampanyaları, ikinci el ilanları ve haberleri için Arabam.com sayfasına bakın...

 

 

 

 

Teknik Özellikler
Motor: 1.6 d  
Motor Hacmi: 1598 cc  
Silindir Adedi: 4  
Maksimum Güç: 116 Bg 4000 d/d  
Maksimum Tork:  260 Nm 1750-2500 d/d  
Performans    
  0-100 km/s Hızlanma 10,5 s
  Maksimum Hız: 195 km/s
     
Frenler    
  Ön: Hava Kanallı Disk
  Arka: Disk
     
Yakıt Türü   Dizel
Yakıt Tüketimi    
  Şehir İçi: 4,4 lt
  Şehir Dışı: 3,4 lt
  Karma: 3,8 lt
  Test: 5 lt
  CO2 Emisyonu 99 gr/km
Boyutlar    
  Uzunluk: 4324 mm
  Genişlik: 1765 mm
  Yükseklik: 1421 mm
  Dingil Mesafesi: 2690 mm
  Bagaj Hacmi: 360 lt
  Yakıt Depo Kapasitesi:  52 lt
  Boş Ağırlık: 1385 kg
  Lastik Boyutu: 195/55 R 16 H