Beslenme düzeni uykumuzu nasıl etkiler?

05 Şubat 2018, Pazartesi 17:24
A A

Uyku Bozuklukları Uzmanı Prof. Dr. Hakan Kaynak beslenme düzenin uykumuzu nasıl etkilediğini ‘’Biliyor musun?’’ için anlattı; Beslenme düzeni son zamanlarda uyku ile ilişkisini keşfettiğimiz bir alan, giderek daha iyi öğreniyoruz ki bizim beslenmemizin gündüz saatlerine biyolojik olarak saatimizin organizmamızı uyanık olduğu saatlere yoğunlaştırmamız gerekir. Akşam uyku için ayrılan saatlerde de beslenmeyi birazcık durdurmamız gerekiyor. Şöyle bir deney var aynı gıdayı 12 saat veya 24 saatte verdiğiniz de hayvanlara bir kısmı kilo alırken bir kısmı ise kilo vermektedir. Dolayısıyla gece yemek daha fazla kilo alımına sebep veriyor bu sebeple gece yemeyi durdurmak gerekir. İkincisi şekerli ve yağlı şeyler yediğimizde, bunlar bir miktar daha zararlıdır. Çünkü onlar aynı zamanda gece uyanmalara melatonin denen uykuyu yoğunlaştıran hormonun baskılanmasına sebep oluyorlar bu nedenle doğrusu akşam saatlerinden itibaren yemek yemeye son vermek ve 12 saat yemek yemeden günü geçirmektir.