Hakan Çelik Bir başarı öyküsü
HABERİ PAYLAŞ

Bir başarı öyküsü

Haberin Devamı

“Ülkemizde güzel şeyler de oluyor” diyebileceğimiz bir gelişmeden bahsetmek istiyorum. Renault’nun yeni Megane Sedan modelinin üretimine Bursa’da başlandı.

Yeni model için yapılan yatırım tutarı 200 milyon euro. Renault’un üst sınıftaki karizmatik modeli Talisman ile benzerlik gösteren Megane sedan sadece Türkiye’de üretilecek. Yerlilik oranı hayli yüksek bu otomobiller “Made in Turkey” damgasıyla farklı ülkelerin yollarına çıkacak.

Bu projede Oyak Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem, Oyak Renault Genel Müdürü Tunç Başeğmez ve ekip arkadaşlarının haklı gururu var. Bursa’daki Oyak Renault fabrikası, Türkiye’deki en köklü yabancı işbirliklerinden birinin ürünü. Tesiste 1971 yılından bu yana farklı tiplerde araç üretiliyor.

Yapılan satışlar Türkiye’ye milyarlarca dolarlık gelir getirdi. Oyak Renault 6 binden fazla çalışanı olan, dünyanın en verimli ve başarılı teknoloji merkezleri arasında.

*

Renault, Japon Nissan ile ortaklığı olan küresel bir dev. Şirket merkezinin Fransa olması, bu ülkedeki siyasi ve ekonomik gelişmelerin, yatırım kararlarını etkilemesine yol açtı.

Dönemin Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy, Renault Clio üretiminin büyük oranda Fransa’da yapılmasını istemişti. CEO Carlos Ghosn ve üst düzey yöneticiler; kalite, kârlılık ve verimlilik açısından Bursa’nın ne kadar önemli olduğunun altını çizip süreci büyük oranda Türkiye ile devam ettirdiler.

Oyak fabrikasında üretilen araçların satış ve pazarlama faaliyetleri Renault Mais tarafından gerçekleştiriliyor. Bu şirketi son 16 yıl boyunca İbrahim Aybar büyük başarıyla yönetti, vizyonuyla değer kattı. Renault çok uzun süre satış şampiyonu oldu.

Otomobil kültürünün vazgeçilmez parçası olan güvenlik alanında Renault birçok sosyal sorumluluk projesine öncülük etti.

Milyonlarca insana trafik eğitimi verildi. Bu faaliyetler, şirketlerin sadece üretim ve satışa odaklanmayıp insanların hayatına dokunacak fikirler üretmesinin de ne kadar önemli olduğunun kanıtı.

Bugün çok popüler olan elektrikli otomobil teknolojilerinin kamuoyuna tanıtılması konusunda Renault ve İbrahim Aybar’ın rolü çok büyük.

Geride bıraktığımız süreçte Coşkun Ulusoy ve Celal Çağlar da şirketlerin başarısında ciddi rol oynadılar. Otomotiv alanındaki bilgi birikimi ve uygun pazar şartlarının, Nissan’ı da yakında üretim için Türkiye’ye çekeceğini düşünüyorum.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder