Biri bu ‘fiyatı’ durdursun

Herkese hitap etmek… Mercedes-Benz’in son 3 yılına damga vuran strateji. Yenilenen A Serisi, CLA ile bunu büyük oranda başaran marka şimdi de GLA ile kompakt crossoverlar arasına giriş yapıyor. 2013 yılı Frankfurt Otomobil Fuarı’nda resmi olarak sergilenen araç birkaç aydır da ülkemizde satışta. Bakalım GLA, beklenen Mercedes-Benz kalitesini bize sunabilecek mi?

Biri bu ‘fiyatı’ durdursun

 GLA’nın tasarımı için ‘A Serisi’ne benziyor demek çok yanlış olmayacaktır. Ön bölümde büyük farlar güçlü bir görünüm yaratmış. Kromajlı radyatör ızgarası da bu güçlü görünümün destekçisi. Ön tamponun altındaki kromajlı alansa arazi koşullarına gönderme niteliğinde. Yan bölümde aracın güçlü görünmesini sağlayan kabartılar bulunuyor. Ayrıca bu sınıfta bir aracın vazgeçilmezi metalik tavan rayı da unutulmamış. Arka bölümde büyük stoplar yer alıyor. Hatta bu stoplar aracın boyutlarına göre fazlasıyla iri. Bagaj kapağı aşağıya doğru daralan bir yapıya sahip. Ancak bu durum CLA modelindeki kadar belirgin değil. Arka tamponun yine alt kısmı kromajla kaplanmış. Mercedes-Benz GLA, 4.417 mm uzunluğa, 1.804 mm genişliğe ve 1.494 mm yüksekliğe sahip. Bu ölçüler ile GLA, rakipleri Audi A3’ten büyük ama BMW X1’den küçük bir araç. GLA’yı crossover olarak nitelendirsek de zeminden yüksekliği A Serisi’nden sadece 5 cm daha fazla.

 Aracın iç mekan tasarımı A, CLA modelleri ile birebir aynı. Orta konsolun en üstünde sonradan eklenmiş gibi duran bir ekran bulunuyor. Altındaysa üçlü havalandırma ızgaraları yer alıyor. Daha alta ise sırası ile müzik sistemi ve klima kumandaları konumlandırılmış. İç mekanın malzeme kalitesi başarılı. Ancak orta konsoldaki metalik kaplama özellikle güneşli havalarda fazlaca yansıma yapıyor. İç mekan en yeni Mercedes modeli C Serisi düşünüldüğünde eski hissettiriyor. Ekranın çözünürlüğü düşük ve sundukları ne yazık ki kısıtlı. Ekran orta kol dayamanın önündeki joystick ile kontrol edilebiliyor. GLA, 481 litre bagaj hacmine sahip. Bu hacim rakibi Audi Q3’ten daha iyi bir değer.

 Mercedes-Benz GLA200 modelinde markanın pek çok modelinden tanıdığımız 1.6 litre hacminde turbo motor görev yapıyordu. M270 kodlu bu motorun tamamı alüminyumdan imal edilmiş. Motor 5300 d/d’de 156 PS güç, 1250 ile 4000 d/d arasında ise 250 Nm tork çıkışına sahip. GLA, 4MATIC dört tekerlekten çekişli seçeneği de bulunuyor. Bizim test ettiğimiz modelse önden çekişli idi. Motorun gücü markanın çift kavrama teknolojisine sahip otomatikleştirilmiş şanzımanı 7G-DCT ile yere aktarılıyor. Fabrika verilerine göre GLA200’ün 0-100 km/s hızlanması 8.8 saniye sürüyor. Alt devirlerde yeterli ataklığı gösteren model testimiz süresince 8.5 litre ortalama tüketime imza attı. Fabrika karma tüketim değeri ise 5.9 litre olarak açıklanıyor.

 

 

 GLA’nın, daha yüksek yanaklı lastikleri ve yumuşatılmış süspansiyonları A Serisi’ne göre çok daha konforlu olmasını sağlamış. Ancak özellikle engebeli yüzeylerde yine de bir miktar zıpladığını belirtmeliyiz. Tabii tüm bunlar aracın A Serisi’ne göre yol tutuş yeteneklerini azaltmış. Özellikle rakipleri düşünüldüğünde BMW X1 çok daha dinamik bir sürüşe sahipken, GLA bu disiplinde Audi Q3 ile rekabet edebiliyor. Direksiyon direkt tepkilere ve doğal bir hisse sahip. 

 

 

 

Motor: 1.6  
Motor Hacmi: 1595 cc  
Silindir Adedi: 4  
Maksimum Güç: 156 Bg 5300 d/d  
Maksimum Tork:  250 Nm 1250--4000 d/d  
Performans    
  0-100 km/s Hızlanma 8,8 s
  Maksimum Hız: 215 km/s
     
Frenler    
  Ön: Hava Kanallı Disk
  Arka: Disk
     
Yakıt Türü   Benzin
Yakıt Tüketimi    
  Şehir İçi: 7,3 lt
  Şehir Dışı: 5,1 lt
  Karma: 5,9 lt
  Test: 8,5 lt
  CO2 Emisyonu 138 gr/km
Boyutlar    
  Uzunluk: 4417 mm
  Genişlik: 1804 mm
  Yükseklik: 1494 mm
  Dingil Mesafesi: 2699 mm
  Bagaj Hacmi: min/max 481
  Yakıt Depo Kapasitesi: 50 lt
  Boş Ağırlık: 1395 kg
  Lastik Boyutu: 215/60 R 17