Bu fotoğrafa dikkat edin

a
a
Çarşamba, 17 Kasım 2010 - 05:00

Güvenlik konusunda dünyanın en iddialı markalarından olan Mercedes’in yaptığı çarpışma testleri yüksek hızla yapılan kazalarda emniyet kemeri bağlı değilse ölümün kaçınılmaz olacağını gösteriyor.

Almanya’da Mercedes, Audi, BMW ve Opel, Fransa’da Renault, İsveç’te Volvo ve Saab, güvenlik konusunda yoğun olarak iletişim yapan otomotiv üreticileri. Bu yolla hem geniş kitleleri bilgilendirmeye hem de ürettikleri araçların belli standartları yakaladığını göstermeye çalışıyorlar. Zira yapılan araştırmalar tüketicilerin otomobil alma kararlarını verirken, tasarım, marka algısı ve aracın fiyatı gibi temel kriterlere ilave olarak güvenlik seviyelerini dikkatle incelediklerini gösteriyor.

[[HAFTAYA]]

Geçtiğimiz günlerde Stuttgart’ta Mercedes’in tesislerini ziyaret ettim ve güvenlik alanında attıkları yeni adımları görme fırsatı buldum. Mercedes, yeni ürettiği otomobilleri daha pazara sunmadan gerek bilgisayar ortamında gerekse gerçek şartlarda testlerden geçiriyor. Son derece ağır şartlarda yapılan bu testlerle araçların zayıf yönleri tespit ediliyor. Markalar kendi bünyelerindeki testleri tamamladıktan sonra Avrupa Birliği’nde otorite konumundaki EuroNCAP testine gönderiyorlar. Güvenlik şartlarının belli standartlarını en iyi şekilde karşılayan modeller 5 yıldız alıyor. Eğer aracın güvenlik seviyesiyle ilgili sorunlar görülürse yıldız sayısı düşürülüyor.

Çarpışma hızı sadece 65 kilometre!

Stuttgart’ta Mercedes’in en yeni aracı CLS’nin 65 kilometre hızla duvara çarpılmış bir modelini yakından inceleme imkanı buldum. İlk baktışta bu hız biraz düşük gibi gelebilir ancak önden çarpmalarda oluşacak durumu görmek için bütün markalar 65 kilometreyi üst limit olarak kullanıyor. Zira konuştuğum Mercedes uzmanları çarpışma ile sonuçlanan kazaların büyük bölümünün 65 kilometre ve altındaki hızlarda gerçekleştirildiğini açıkladı. “Araçların gövdesi daha büyük hızlara neden dayanıklı hale getirilmiyor?” diye sordum. Alman mühendisler bunu sağlamanın teknik olarak mümkün olduğunu ancak bu durumda araç içinde oluşacak yüksek enerjinin yolcularda iç kanamaya neden olma ihtimalinin fazla olacağını anlattılar. Bu fotoğraf 65 kilometrelik hızın bile ne kadar tehlikeli olduğunu açıkça gösteriyor. Belli bir süratin üzerinde çarpışma meydana gelmişse havayastıkları şişiyor. Fotoğrafı dikkatle incelediğinizde, eğer emniyet kemeri bağlı değilse bu hızda bile ölüm ya da ağır yaralanmanın kaçınılmaz olduğunu fark edeceksiniz.

Pazar genişlerse yatırım kaçınılmaz olur

Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, Kanal 24’teki televizyon programıma konuk olarak sektör hakkında önemli açıklamalar yaptı. Türkiye’de ekonominin doğru yönetildiğini söyleyen Acar, ‘morallerin yükselmesiyle, otomobil satışlarının beklentilerin üzerinde gerekleştiğini’ ifade etti. Aclan Acar, ‘istikrarlı büyümenin sürmesi, yatırımların teşvik edilmesi ve mevcut vergi düzenlemelerinin elden geçirilmesi halinde Türkiye’nin yatırım açısından daha cazip bir ülke olacağının’ altını çizdi.

Aclan Acar, ‘Türkiye’nin daha büyük bir pazar ve üretici olarak dünya sahnesine çıkması durumunda Volkswagen’in de Türkiye’de üretimi ciddi olarak planlamak zorunda kalacağını’ vurguladı. 25 bin liraya satılan bir Volkswagen araç ile 3 milyon euro’luk bir Bugatti’nin de Türkiye’de Doğuş Otomotiv tarafından temsil edildiğini hatırlatan Aclan Acar, ‘bu farklılığı başarıyla yönetmenin sırrının Doğuş çalışanlarında’ olduğunu söyledi.

Kaza riskine karşı orijinal parça uyarısı

Hyundai, yetkili servis izlenimi yaratan özel servisleri, sahte parça üreticilerini ve dağıtımcılarını mercek altına aldı. Yılın ikinci yarısından itibaren konu hakkında özel uzman kadro ile yapılan incelemeler sonucunda Hyundai, Türkiye çapındaki birçok ithalatçı firmaya karşı ‘sahte parça ürettikleri ve ithal ettikleri, marka hakkına tecavüz ettikleri için’ hem suç hem de tazminat davaları açtı.

Gül’ün trafik hassasiyeti

Türkiye’deki siyasi parti liderleri, trafik sorunlarına karşı -maalesefyeterli duyarlılığı göstermiyor... Yoğun güncel konular arasında neredeyse gündeme bile gelmiyor. Üstelik liderlerin çoğu günlük hayatlarında emniyet kemeri kullanmıyor. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ise trafik konusuna özel olarak eğilen bir lider.

Cumhurbaşkanlığı’nın inisiyatifiyle başlatılan ‘Trafikte dikkat 10 bin hayat’ kampanyası da devam ediyor. Son olarak Türkmenistan ziyareti sırasında da Cumhurbaşkanı Gül ile bu konuları konuştuk. Cumhurbaşkanı, ‘arka koltukta otururken şehir içinde bile mutlaka emniyet kemerini bağladığını ve trafik kazalarına karşı farkındalık yaratmaya devam edeceğini’ söyledi.

CITROEN VE PEUGEOT BURSA’YLA BÜYÜDÜ

Türk otomotiv sanayisinin köklü kuruluşlarından Karsan ’ın 1997 yılında üretimine başladığı Peugeot ve Citroen marka hafif ticari araçlardan bugüne kadar 100 bin adet üretilmesini kutlamak amacıyla Karsan’ın Bursa fabrikasında bir tören düzenlendi. Karsan’ın Bursa Akçalar Fabrikası’ndaki törene Karsan CEO’su Murat Selek, PSA Peugeot Citroen Ortaklık ve İşbirlikleri’nden Sorumlu Direktör Patrick Lernout ve Peugeot Otomotiv Pazarlama A.Ş. Genel Müdürü Jean Pierre Vieux katıldı.