Bu sağlık hurafelerine inanmayın!

Yeditepe Üniversitesi Hastanesi Başhekim Yardımcısı Yrd. Doç.Dr.Halit Yerebakan, sağlık alanında sık yapılan hatalara, doğru bilinen yanlışlara değiniyor. Günlük hayatta hem kendimiz hem de sevdiklerimizin sağlığı için uyguladığımız ama aslında yanlış olan hatta ve hatta bazen de zarar veren davranışları sizler için sıraladık

27 Eylül 2016, Salı 12:39
A A

Yeditepe Üniversitesi Hastanesi Başhekim Yardımcısı Yrd. Doç.Dr. Halit Yerebakan, sağlık alanında sık yapılan hatalara, doğru bilinen yanlışlara değindi. İşte günlük hayatta hem kendimiz hem de sevdiklerimizin sağlığı için uyguladığımız ama aslında yanlış olan hatta ve hatta bazen de zarar veren o davranışlar...

Kahvaltı obeziteyi önleyen bir öğündür.

Kahvaltı obeziteyi önleyen bir öğündür.

Kahvaltı obeziteyi önleyen bir öğün değildir. Kahvaltı gün içinde önemli bir öğündür. Ancak kahvaltıda ne tükettiğinizde bir o kadar önemlidir.

Çok yakından televizyon izlemek, gözlerin bozulmasına sebep olur.

Çok yakından televizyon izlemek, gözlerin bozulmasına sebep olur.

Televizyonu yakından ya da uzaktan izlemenin görme bozukluğuna sebep olduğunu gösteren herhangi bir bulgu yok.

Günde 4 saat uyku bana yetiyor diyorsanız sizin için yeterlidir. Ayrıca hafta sonları eksik kalan uykularınızı fazla uyuyarak tamamlayabilirsiniz.

Günde 4 saat uyku bana yetiyor diyorsanız sizin için yeterlidir. Ayrıca hafta sonları eksik kalan uykularınızı fazla uyuyarak tamamlayabilirsiniz.

Uyku sonradan telafi edilemez. İdeal uyku 6-7 saattir.

Erişkinlerin bebeklere göre daha fazla sayıda kemiği vardır.

Erişkinlerin bebeklere göre daha fazla sayıda kemiği vardır.

Bebeklerde yetişkinlere göre daha fazla kemik vardır. Bebek büyüdükçe bazı kemikler birbirine kaynar ve sayı azalır.

Anne karnında bebek ne kadar büyük ise o kadar sağlıklıdır.

Anne karnında bebek ne kadar büyük ise o kadar sağlıklıdır.

Bebeklerin normal doğum kilosu 2 bin 800 ile 3bin 500 olmalıdır. Daha yüksek kilolar bebeğin ilerleyen yaşlarda kalp büyümesi, şeker hastalığı gibi sağlık sorunları yaşamasına yol açar.

Hamilelik süresince iki kişilik yemek yenmeli ve her gün en az 1000 kalori alınmalı.

Hamilelik süresince iki kişilik yemek yenmeli ve her gün en az 1000 kalori alınmalı.

Anne adayı sağlıklı ve dengeli beslendiği takdirde hamileliğin 20. haftasına kadar ek bir enerji alımına gerek duymaz. Bu nedenle “İki kişilik beslenmeliyim” gibi düşünüp ihtiyacınızdan yemek fazla yemeyin.

Tırnak batması durumunda tırnağınızın köşe kenarlarını kesmek, tırnak batmasını önler.

Tırnak batması durumunda tırnağınızın köşe kenarlarını kesmek, tırnak batmasını önler.

Tırnak köşelerini kesmek, tırnağın daha geriden batmasına sebep olur.

Hamileyken saçlarınızı boyamak bebeğinize zarar verir.

Hamileyken saçlarınızı boyamak bebeğinize zarar verir.

Hamileyken saçlarınızı boyamak bebeğinize zarar vermez.

Anne sütü ile beslenen bebeğinizin sıvı ihtiyacını karşılamak için mutlaka su da içirmemiz gerekmektedir.

Anne sütü ile beslenen bebeğinizin sıvı ihtiyacını karşılamak için mutlaka su da içirmemiz gerekmektedir.

Anne sütü bebeğin tüm ihtiyacını karşılar.

En sağlıklı uyku pozisyonu için bebeğinizi sağ yanına yatırmalısınız.

En sağlıklı uyku pozisyonu için bebeğinizi sağ yanına yatırmalısınız.

Bebeğin en doğru yatış pozisyonu sırt üstü olmalıdır. Yatakta oyuncak, yastık vs. bulundurmayın. Sırt üstü yatmanın bebek ölümlerini azalttığını gösteren birçok araştırma mevcut.

 Anne sütü çocuğunuzun ileride obez olmasını engeller.

Anne sütü çocuğunuzun ileride obez olmasını engeller.

Obezite sonradan edinilen yeme-içme alışkanlıklarına göre olur.

Yaşlandıkça uyku ihtiyacı azalır.

Yaşlandıkça uyku ihtiyacı azalır.

İnsan vücudunun ihtiyaç duyduğu uyku miktarı değişmez. 7-8 saattir.

Maden suları böbrek taşına sebep olur.

Maden suları böbrek taşına sebep olur.

Maden suları, doğal kaynak suları minerallerden zengindir. Maden suları böbrek taşına sebep olmaz ancak kahverengi gazlı içecekler sebep olur.

Eğer çiğnediğiniz sakızı yutarsanız mide-bağırsaklara yapışır ve senelerce orada kalabilir.

Eğer çiğnediğiniz sakızı yutarsanız mide-bağırsaklara yapışır ve senelerce orada kalabilir.

Yapılan son araştırmalar sakızın temel maddesini oluşturan kimyasalların yüzde 50’sinden fazlasını vücudun tanımadığını gösterdi. Dolayısıyla vücut tanımadığı her maddeye yaptığı gibi sakızı dışkı ile atar.

Yumurtada çok fazla kolesterol bulunur.

Yumurtada çok fazla kolesterol bulunur.

1 yumurtada 200 mg kolesterol bulunur. Her gün 1 adet yumurta tüketebilirsiniz. Yumurtanın içindeki kolesterol gıda ağırlıklı olduğu için günde 2 tanesi zararlı değil.

Hapşırdığınızda kalp atışınız durur.

Hapşırdığınızda kalp atışınız durur.

Hapşırırken karın içi basınç arttığı için hava ciğerlerden güçlü bir basınçla çıkar. Aynı şekilde kalbe giden damarlarda kan basıncı artar ve kalbin gevşedikten sonraki dinlenme süresi milisaniye ölçeğinde uzar. Yani kalp çok çok kısa bir süreliğine duruyormuş gibi olur ancak bu kalbin durması değil dinlenme süresinin uzamasıdır.

Eğer zehirli bir şey içerseniz hemen kusmanız gerekir.

Eğer zehirli bir şey içerseniz hemen kusmanız gerekir.

Kusmaya çalışmak, içilmiş olan zehirli maddenin yemek borusundan ikinci kere geçerek zarar vermesine neden olur.

Yağlanmaya sebep olan yediğiniz yağlı besinlerdir.

Yağlanmaya sebep olan yediğiniz yağlı besinlerdir.

Sağlıklı yağlar beslenmenizin yüzde 30’unda olmalıdır. Ancak trans ve doymuş yağlardan uzak durun.

Saçları kestirmek, saçların daha hızlı uzamasına ve daha gür çıkmasına yardımcı olur.

Saçları kestirmek, saçların daha hızlı uzamasına ve daha gür çıkmasına yardımcı olur.

Yapılan araştırmalara göre kesilen saçlar daha hızlı ya da gür uzamıyor. Kıl genetiği değişmiyor. Saçlarınızı bakım yaparak gürleştirebilirsiniz.

Zayıflama ve az yemek mideyi küçültür.

Zayıflama ve az yemek mideyi küçültür.

Midenin küçülmesi yalnızca ameliyat ile olur.

Akşam 20.00’den sonra yemek yemek kilo almanıza sebep olur ve yedikleriniz yağ olarak depolanır.

Akşam 20.00’den sonra yemek yemek kilo almanıza sebep olur ve yedikleriniz yağ olarak depolanır.

Geç yemek yemek, uyku düzenizi bozar ve reflü problemine sebep olabilir. Akşam yediğiniz yemek direkt yağa dönüşmez. Ancak akşam yemek yiyenler genelde yağlı ve ağır gıdalar tükettikleri için kilo alıyorlar. Hafif ve sağlıklı yediğiniz takdirde kaçta yediğinizin önemi yok.