Ekonomi Bulaşık makinesinde İngilizlere fark atıyoruz

Bulaşık makinesinde İngilizlere fark atıyoruz

Paylaş
Bulaşık makinesinde İngilizlere fark atıyoruz

15 milyar dolar cirolu ev, kişisel bakım ve sağlık ürünleri firması Reckitt Benckiser'in Türkiye CEO'su Michele Polesel, “Türkiye'de bulaşık makinesi sahipliği oranı yüzde 44. İngiltere'de ise yüzde 37” dedi

Calgon, Finish, Cillit Bang, Dudex, Vanish Kosla, Dettol, Veet, Air Wick, Strepsils gibi ev ve kişisel bakımın yanı sıra sağlık bakım ürünleri de olan 15 milyar dolar cirolu İngiliz dev Reckitt Benckiser, Türkiye’deki markalarını artırıyor.

Haberin Devamı

En son antiseptik yara spreyi Dettol’u Türkiye pazarına sunan Reckitt Benckiser’in Türkiye CEO’su Michele Polesel, yeni ürünleri getirmeyi sürdüreceklerini söyledi. Bulaşık makinalarını kirece karşı koruyan Finish’i (eski ismi Calgonit) 20 yıl önce Türkiye’ye getirdiklerinde neredeyse böyle bir pazar olmadığını hatırlatan Polesel, “Uzun vadeli bakarak Finish’i Türkiye’de tanıttık. O zaman Türkiye’de bulaşık makinesi bulunan ev oranı sıfıra yakındı. Şimdi Türkiye’de bulaşık makinesi sahipliği oranı yüzde 44 ile yüzde 37 olan İngiltere’ye fark atıyor” dedi.

KALIP SABUNDAN VAZGEÇMİYORUZ

Polesel, Türkiye’de İngiltere’dekinden daha çok bulaşık makinesi olmasının bir nedenini de Arçelik, Vestel gibi güçlü yerli üreticiler olarak açıkladı. Polesel, öte yandan Türkiye’de kalıp sabunların toplam sabun pazarında yüzde 55 pay aldığını hatırlattı. Reckitt Benckiser Türkiye Pazarlama Müdürü Puneet Narang, tüm dünyada kalıp sabun, sonra likit sabun ve daha sonra da antibakteriyel sabun kullanımının yaygınlaştığını belirterek, “Türkiye’de de gelişim bununa paralel. Yüzde 55 kalıp sabun oranı çok yüksek, antibakteriyel devrime uygun ilerleme var” dedi.

Haberin Devamı

KADINLAR İÇİN TEMİZLİK GURUR MESELESİ

16 Ocak Dünya Hijyen Gününde çeşitli etkinlikler yapacaklarını açıklayan Michele Polesel, “Dettol’un sabun, jel, sprey, hava temizleme ve yüzey temizleyicileri var. Türkiye’de bütün ürünleri bulunmuyor henüz. Biz buraya Dettol markasını Domuz gribi salgını nedeniyle getirmedik. Kısa vadeli fırsatlar peşinde değiliz. Uzun vadeli bakıyoruz. Jeller Domuz gribi salgınında zirve yaptı fakat bu bizim toplam satışlarımızdan gerçekten çok küçük bir pay alıyor” diye konuştu.

Puneet Narang ise Dettol markasını, Türkiye’ye Domuz gribi salgınının durmasının ardından getirdiklerini anımsattı. Türkiye’de 400 milyon TL ciro ve bütün ürünlerin ortalaması alındığında yüzde 60 pazar payına sahip olduklarını belirten Puneet Narang, Türkiye’deki temizlik alışkanlıklarıyla ilgili “Ev temizliği Türk kadını için çok önemli. Air Wick otomatik koku makinasını en çok sattığımız ülke Türkiye” dedi.

Haberin Devamı

Michele Polesel ise şu tespitlerde bulundu: “Ev ve çocuk bakımı kadınların en çok üzerinde durduğu konu. Türk kadını evinin temizliğinden de okulda çocuklarının temiz-bakımlı görüntüsünden de gurur duyuyor.”

DUREX'İ SATIN ALDI

Kökleri 1814’e kadar giden Reckitt Benckiser, geçen yıl prezervatif markası Durex ile ayak bakım ürünleri bulunan Scholl’u 2.5 milyar sterline satın aldı. 80 ülkede faaliyetleri olan firmanın sahip olduğu markaların çoğu, kendi kategorilerinde dünyanın en çok satanı. Puneet Narang, dünya ekonomik krizdeyken 2010 yılında Türkiye’de patlama yaşadıklarını söyledi.

TÜRK KADINI AĞDA, AMERİKALI JİLET KULLANIYOR

Türk tüketicilerin ‘iyi bir neden’ verildiği taktirde yeni ürünlere çok açık olduğunu belirten Reckitt Benckiser’in Türkiye CEO’su Michele Polesel, hazır ağda bantları Veet’in kişisel kullanılan 100 milyon TL’lik ağda pazarından yüzde 40 pay aldığını söyledi. İstenmeyen tüyler konusunda hiçbir kadının ‘tek bir çözümden’ mutlu olmadığını vurgulayan Polesel şunları söyledi: “Bacağı için uyguladığı yöntemi koltuk altında tercih edemiyor. Asla her derde çare mükemmel bir yöntem yok. Kadınlar Türkiye’de epilasyon yöntemi olarak çoğunlukla ağdayı, ABD’de jileti tercih ediyor. Ancak Türk kadını hazır ağda bantları Veet’e gayet iyi tepki gösterdi.”

Haberin Devamı