Ekonomi Burgaz, rakısız cinsiz geldi

Burgaz, rakısız cinsiz geldi

Paylaş
Burgaz, rakısız cinsiz geldi

Mey İçki'nin Burgaz markasını satın almasına Rekabet Kurulu'ndan şartlı izin çıktı

Rekabeti bozmayacak

Haberin Devamı

Garipoğlu Grubu’nun Burgaz’ına, geçen yıl Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) el koyarak satışa çıkarmış, ihaleyi Mey İçki kazanmıştı. Ancak Rekabet Kurulu, satın alma sonrası Mey İçki’nin pazardaki rekabeti bozacak büyüklüğe ulaşacağı gerekçesiyle, satışa onay vermemişti.

Mey İçki, bunun üzerine kurula, hakim durum oluşmasını engelleyen bazı taahhütler sunmuştu. Rekabet Kurulu dün, taahhütlerin belirlenen bir sürede yerine getirilmesi şartıyla, devir iznini onaylayacağını açıkladı.

1967, kesin satılacak

Mey, Burgaz’ı devralmak için, kendi markası Votka 1967’yi satacak, Burgaz’ın İstanblue votkasını tutacak. Burgaz’ın rakı ve cinini elden çıkaracak. Rekabet Kurulu işlemlerin yapılması için verilen süreyi ticari sır olduğu gerekçesiyle kamuoyuyla paylaşmadı.

Haberin Devamı

Ancak bu süre içinde şartlar yerine getirilmezse, izin geçersiz sayılacak. Mey’in 25 Haziran’da sunduğu taahhütte, İstanblue markasının ‘güvence altına alınamaması halinde’ Votka 1967’nin satılmayacağı yazıyordu. Kurul, bu ibareyi reddetti.

Süre uzatımı olmayacak

Votka 1967’nin kesin satışını isteyen Rekabet Kurulu, bu marka altında yapılan üretimin Burgaz tesislerine, İstanblue markası altında yapılan üretimin Mey İçki tesislerine aktarılmasını, Votka 1967’nin, denetim uzmanının denetimine tabi olmasını istedi.

Mey İçki’nin sunduğu taahhütte yer alan, ‘süre uzatımı istenebilir’ ifadesi de reddedildi. Kurul ayrıca Burgaz işi için belirlenecek bütçenin, Burgaz’ın faaliyetlerini kısıtlamayacak ve gerekli yatırımı içerecek şekilde olmasını istedi.

Mey henüz olur vermedi

Mey İçki, Rekabet Kurulu’nun kararına ilişkin dün bir açıklama yaptı. Henüz şartlara olur vermeyen Mey’in açıklamasında şöyle denildi: “Belirlenen yükümlülük ve koşullar, Mey İçki’nin daha önce sunduğu taahhütler açısından değerlendirilecek, daha sonra bir açıklama yapılacaktır.”

Burgaz markası, rakı, cin, votka ve likör ürünleriyle tanınıyor. TMSF Burgaz’ı 82.5 milyon dolar muhammen bedelle satışa çıkarmış, ihale sonunda, tek alıcı Mey İçki’nin 62.5 milyon dolarlık teklifi kabul edilmişti.

Haberin Devamı