Burgaz'ın satışı Rekabet'ten döndü

Rekabet Kurulu, rakı pazarında hakimiyet kuracağı gerekçesiyle Mey İçki'nin Burgaz'ı satın almasına izin vermedi

Burgaz'ın satışı Rekabet'ten döndü

MEY İÇKİ TEPKİ GÖSTERDİ

Hayyam Garipoğlu’nun borçları nedeniyle Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’nun (TMSF) el koyduğu ve ihaleye çıkardığı Burgaz Alkollü İçkiler’in ihalesini 62.5 milyon dolara Mey İçki kazanmıştı. Ancak Rekabet Kurulu, rakı pazarında rekabetin önemli ölçüde azalacağı gerekçesiyle, Burgaz’ın Mey’e devrine izin vermedi. Kurumun 18 Kasım tarihli kararı dün internet sitesinde yayımlandı. Buna karşılık, Mey İçki, yazılı bir açıklamayla Burgaz’a sahip olmalarının hakim durum yaratmayacağını bildirdi.

PAZAR PAYI 2005'E DÖNECEKTİ

Mey İçki’nin açıklamasında “Rekabet Kurulu’ndan olumlu karar çıksaydı, Mey olarak sektörde 2005 sonunda sahip olduğumuz pazar durumuna geri dönmüş olacaktık” denildi. Açıklamada Mey’in Burgaz’ın ihalesine katılma gerekçesi, ‘Burgaz gibi alkollü içecekler sektörünün adil rekabet kurallarını sistematik şekilde bozan, yapısına ciddi şekilde zarar veren bir şirkete sahip olarak, şirketin yasal ve kurumsal bir yapıya geçmesi sürecine katkıda bulunmak’ olarak ifade edildi.