Casper'ın bu yılki satış hedefi yarım milyon

Casper Bilgisayar Başkanı Altan Aras Fakılı, 2009'da sektör yerinde sayarken Casper'ın yüzde 26.5 büyüdüğünü, cirosunu da yüzde 35 artırdığını söyledi

Casper'ın bu yılki satış hedefi yarım milyon

2013’TE 1 MİLYON

Casper’ın, Türkiye’nin ilk yerli PC (masaüstü bilgisayar) markası Aidata’yı bünyesine katarak önemli bir hamle yaptığını belirten Fakılı, 2010’da yarım milyonluk PC satışı hedeflediklerini, 2013’te de 1 milyona ulaşmayı amaçladıklarını kaydetti.

GLOBAL MARKA OLACAK

Fakılı, Avrupa ve Orta Doğu’nun en büyük bilgisayar üretim tesislerinden birine sahip Casper’ın, global marka olma yolunda önemli hamleler yaptığını belirterek şöyle konuştu: “Türkiye, çok uluslu markaların öncelikli pazarı haline geldi. Aidata ile birlikte satış noktalarındaki kanal yapısını daha da genişleterek satış ağımızı güçlendirdik. Yeni teknolojilerin sunulmasında öncülük edeceğiz.”

KDV İNDİRİMİ ETKİLEDİ

Fakılı, 2009’un ilk çeyreğinde pazarın küçüleceği beklentisi ile firmaların planlamalarını kıstığını, ilk çeyrekte piyasada ürün sıkıntısı yaşandığını anlattı. Fakılı, PC pazarının sonraki 6 aylık dönemde yürürlükte olan Katma Değer Vergisi (KDV) indiriminin de etkisiyle yüzde 3 büyüdüğünü belirtti. Fakılı Casper’ın gelişmekte olan Türkiye pazarına inancının tam olduğunu söyledi.

PAZAR YÜZDE 18 BÜYÜR

Krizde, birçok firmanın aksine eleman çıkarmadıklarını kaydeden Fakılı “Krizden önce 297 olan çalışan sayımız, kriz sonrası 352’e yükseldi” diye konuştu. Casper Üst Yöneticisi Charlotte A. Lamprecht ise dünya PC pazarında yüzde 12’lik bir büyüme beklentisinde olduklarını belirtirken, Türkiye pazarının ise yüzde 18 büyüyeceğini tahmin ettiklerini sözlerine ekledi.

2