Cezaya dış basın da tepkili

Cezaya dış basın da tepkili

İngiliz Reuters haber ajansı, konuyla ilgili yayımladığı haberde, söz konusu cezanın Türkiye'de basın özgürlüğü ve yatırım ortamıyla ilgili yeni soru işaretleri doğurduğunu bildirdi. Ajans, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın geçmişte Doğan Grubu'nu yayınlarından dolayı sert bir dille eleştirdiğini ve parti üyelerine grup gazetelerini boykot çağrısı yaptığını anımsattı. Reuters, "Türk basınında hükümet yanlısı olan ve hükümete eleştirel bakan yayın organları arasında giderek artan bir kutuplaşma görülüyor. Türkiye'nin katılmak istediği Avrupa Birliği ve ABD, eleştirel yaklaşımların bastırılmaya başladığı yönünde kaygılarını dile getiriyorlar" dedi.

"DOĞAN'IN RAKİBİ ERDOĞAN'IN DAMADI"

Bloomberg haber ajansı da dünkü cezanın Erdoğan'ın "bir sene önce Doğan Grubu'na savaş açmasından bu yana" verilen ikinci ceza olduğunu belirtti ve şunları söyledi: "Doğan'ın en büyük rakibi Sabah gazetesinin sahibi olan ve CEO'luğunu Erdoğan'ın damadının yaptığı Çalık Holding.

Erdoğan, grubun Almanya'daki bir yardım derneği skandalını partisini lekelemek için kullandığını öne sürerek, bir sene önce Doğan Grubu'na karşı savaş açtı." Ajans ayrıca, Adalet ve Kalkınma Partisi iktidara geldiğinden bu yana el konulan 219 şirketin arasında televizyon kanalları ve bir gazetenin de bulunduğuna dikkat çekti. El konulan medya organlarının Erdoğan'ın siyasi rakibi olarak gördüğü bir işadamına ait olduğu vurgusu yapıldı.

ULUSLARARASI TEPKİLER

Viyana merkezli Uluslararası Basın Enstitüsü de yaptığı yazılı açıklamada, Doğan Grubu'nun bir süredir Erdoğan'ın hedef tahtasına oturduğunu söyledi. Açıklamada, "IPI, vergi incelemesinin Doğan Medya Grubu'nun mali koşulları üzerinde tam ve adil bir biçimde yapılmış olmasından çok siyasi ve şahsi hesaplara dayandığı yönünde ciddi kaygılar taşımaktadır" denildi.