Çıplaklık her zaman seksi midir?

Cumartesi, 17 Ekim 2009 - 05:00

İtalyan modacı Valentino’nun ‘Paris Moda Haftası’ndaki defilesinde tanıttığı 2010 İlkbahar-Yaz Koleksiyonu aklıma üç soru getirdi: Dekolte, vücudun her yerinde dekolte midir? Çıplaklık her zaman seksi midir? Dantel erotizmi çağrıştırır mı? Valentino, Paris’te her zamanki gibi şık ve zarif hazırlanmış bir koleksiyon sundu. Ama benim gözüm ayakkabılara takıldı kaldı. Bence bütün koleksiyona can verenler ayakkabılardı. Ayakkabı tutkusu sadece bende değil kadınların çoğunda vardır... Valentino’nun yeni modelleri tutkusu olmayanları da ayakkabı bağımlısı yapacak güçteydi. Bu ayakkabılar kadınlar kadar (belki daha çok) erkeklerin de dikkatini çekecek! Çünkü çok seksi ve çok çekiciler...

Siyah dantelle vamp bir dokunuş

Sadece iki ince bant, bantlarla aynı incelikte topuklar ve bütün bunları tamamlayan siyah dantel. Ayakkabının tümü bunlardan ibaret. Ayağın neredeyse çıplak olduğunu düşündürtecek kadar az, ama zekice düşünülmüş bir ayakkabı olduğunu hissetirecek kadar hacimli. Hacim detayını veren ise o meşhur Fransız danteli. Hem de siyahından... Ayakkabıya vamp bir dokunuş katması için siyah özellikle seçilmiş... Bir kadının ne giyerse giysin, sadece ayağındaki bir stilettoyla seksi olması mümkün mü? Sanırım Valentino bunu mümkün kılıyor.

Ayakkabıdan şampanya içilecek

Hatırlayacaksınız; 2007 yılında Cumhurbaşkanı Gül’ün eşi Hayrünnisa Hanım’ın ayakkabıları, kırmızı tabanlarıyla dikkat çekmişti. Bu ayakkabılar ‘kırmızı tabanın’ yaratıcısı Fransız ayakkabı tasarımcısı Christian Louboutin’in bir modeli zannedilmiş ve gündemi oyalamıştı. Hayrünissa Gül, ayakkabılarının, adı Versace esintisi taşıyan(!) yerli marka Nursace’nin olduğunu açıklamıştı. Bu arada ayakkabıya 2 bin TL verecek kadar ‘müsrif’ bir kadın olmadığının da altını çizmişti. Bu kanıtlamak için de kırmızı tabanlı Nursace’lere yaptığı ödemenin yer aldığı ‘kredi kartı ekstresini’ basına göndermişti. Kadınların kendilerini daha seksi hissetmeleri için çalıştığını söyleyen Fransız tasarımcı Christian Louboutin’in ayakkabılarının kırmızı tabanları dünya kadınları arasında tam bir tutku sembolü. Kadınlar kırmızı tabanlı bu ayakkabılara gözlerini kırpmadan o bol sıfırlı rakamları ödüyorlar. Şekilde de görüldüğü gibi, her kadın ayakkabı alırken Hayrünissa Hanım kadar tutumlu değil!

Christian Louboutin, ünlü şampanya üreticisi Piper Heidsieck ile ortak bir çalışma yaptı. Bu çalışmanın ürünleri Ekim sonunda Paris’in ünlü mağazası Colette’de, Kasım’da ise Saint Germain bölgesinin lüks mağazası Le Bon Marche’nin marketinde satışa çıkıyor. Bu çalışma ‘Le Rituel’ adı verilen bir set. Sette, şampanya şişesinin yanında bardak olarak bir ayakkabı var. Kadın ayakkabısından içki içmek ritüeli (ritüel kelimesi burada ‘bir ayin usulü’ anlamında kullanılıyor) vardır ya... Mesela Türk Sineması’nın ‘Efsane Kadını’ Cahide Sonku’nun ayakkabısından şampanya içmek için dönemin çapkınları sıraya girerlermiş... Neyse... Ünlü yıldız Marilyn Monroe’nun bilinmeyen yönlerinin anlatıldığı ‘Marilyn Monroe Confidential’ adlı kitapta söylendiğine göre, Marilyn Monroe geceleri Chanel’in meşhur parfümü No5 sürüp yatar, sabahları Piper Heidsieck’ten bir kadeh şampanya içerek kalkarmış. Kırmızı tabanlı, incecik topuklu cam bir Christian Louboutin ayakkabıdan şampanya içerek güne veya geceye başlamak az sayıda kişiye nasip olacak! Fiyatı çok pahalı değil (350 euro) ama set çok sınırlı sayıda üretiliyor. Christian Louboutin tutkunlarına hoş bir jest bu...

Sarı botlarınızı ortaya çıkarın!

Paris’in, seçkin butiklerlerle ünlü caddesi Saint-Honore 213 numaradaki Colette 1997 yılında açıldığından beri şehrin en meşhur mağazası. 700 metrekarelik bir alana kurulu mağaza 3 kattan ve bir asma kattan oluşuyor. Bir katında lokanta, asma katında sanat galerisi var... Colette’te, şişe sudan binlerce euroluk telefonlara, çikletten pırlantaya kadar her şey satılıyor... Colette’in tanımı ‘Moda, Tasarım, Sanat, Yemek’ olarak yapılıyor.

Paris’e gelen turistler, özellikle de Japonlar, Eiffel Kulesi’nden sonra, hatta bazen de önce mutlaka Colette’e uğrarlar. Sınırlı sayıda üretilmiş ne varsa mutlaka Colette’de satılır. Dönem dönem markalar, tasarımcılar, Colette için özel seriler üretirler. Timberland, Eylül ayı içinde Colette için 40 adet (31’i erkek 9’u kadın için) bot üretti. Amerikalı hip pop şarkıcısı Kanye West de ‘I Make Her Say’ şarkısının klibinde ve magazin dergilerinde Timberland marka botlarıyla görününce bu kış bazılarımızın neye ağırlık vereceği de haliyle belli oldu... Bir daha gelmez dediğim bazı modalar geri tepip duruyor. Hepimizin (özellikle 80 kuşağının) mutlaka en az bir tane sarı botu olmuştur. Ve bu bot muhtemelen Timberland markadır. Eğer o botunuz hala duruyorsa şu aralar onu sakladığınız yerden çıkarmanızda yarar var, çünkü bu kış tekrar giymek isteyebilirsiniz...

Huban AYŞEM-POSTA

[email protected]