Ekonomi Citroen C4 Picasso’nun ilk sürüş izlenimi

Citroen C4 Picasso’nun ilk sürüş izlenimi

Paylaş
Citroen C4 Picasso’nun ilk sürüş izlenimi

Citroen C4 Picasso’nun ilk sürüş izlenimi

Citroen, yeni C4 Picasso’yu İzmir Çeşme’de gerçekleştirdiği bir lansman ile basına tanıttı. İşte o lansmandan satır başları… YAZI: ALPER GÜLER



Yeni Citroën C4 Picasso ile otomobil teknolojisinde alışılan güvenlik, konfor, sürüş keyfi gibi kavramlara akıllı yazılım sistemleri ile evde ya da ofis ortamındaki kullanım alışkanlıklarını araç içine ekleyerek size tam donanımlı bir ürün sunuyor. Bu doğrultuda, teknolojinin otomobil içerisindeki kullanımını yeniden şekillendiren Citroen C4 Picasso; PSA gurubu içerisinde EMP 2 platformunu kullanan ilk model olma özelliğini de taşıyor. Yeni platform daha hafif gövdesi ve alçaltılmış yapısı sayesinde rekor seviyede düşük karbondioksit salımı ve yakıt tüketim değerlerine sahip. Tüm özellikleriyle satışına başlanan Citroen C4 Picasso 68.800 TL'den başlayan bir fiyat etiketi taşıyor.

Alışılmamış tasarım

Yeni Citroen C4 Picasso rakiplerinden özellikle tasarımıyla ayrılıyor. Bunun sebebi şimdiye dek üretime geçen modeller arasında konseptine en yakın duran model olması. Ön yüzde yer alan Led gündüz farlar otomobili oldukça dinamik kılmış. Led gündüz farların alışılmışın dışında bir yere konumlandırılmasıyla da otomobile farklılık katmış. Ön tampon boyunca uzanan Citroen logosu markanın güçlü kimliğini nitelemiş. Sis farları da bu ön tasarıma uyumlu bir görünüm sunuyor. Alçaltılmış motor bloğu ve taban platformu tek hacim otomobillere görülmeyen dinamik bir duruşun oluşmasını sağlıyor. Bu dinamik tarzını sıra dışı stille birleştiren C4 Picasso, krom çıta detayları ile elegant tavrını ön kısımda hissettiriyor. Ön bölümde en dikkat çeken ise tavana kadar uzana ön cam oluyor. Bu tasarımı ailenin diğer üyelerinden de hatırlamak mümkün. C4 Picasso bu özelliği ile görüş alanınızın geniş olacağı ve ferah bir iç kabinin size eşlik edeceğinin haberlerini veriyor. Yan bölümde bombeli tasarım çizgileri hâkim. Bombeli hatlarda bu bölümü son derece sade kılmış. Alaşımlı jantlar aracın sportif karakterini nitelerken katlanabilir ve üzerinde sinyal lambalarını bulunduran yan aynalar bu bölüme farklı bir hava katmış. Otomobilin şıklık teması yan bölümde kullanılan nikelaj detaylar ile belirtilmiş. Ayrıca bu detaya "C" harfini andırarak marka kimliğini yansıtmış. Arka bölüme geldiğimizde yan ve aşağı kadar uzatılmış bagaj kapağı dikkat çekiyor. Bagajın aşağı kadar uzanması ağır yüklerinizi bagaja koyarken kolaylık sağlarken geniş yükleme alanı sayesinde hiçbir bagajınız dışarıda kalmıyor. Tasarım anlamında Grand Picasso'yu kardeşinden ayırmak kolay değil. Ön tasarımları benzer olan modeller ancak arka stop gruplarıyla ayrılabiliyor. C4 Picasso'da bütün stop grubu Grand Picasso'da iki bölmeli olarak tasarlanmış.

Nedir bu EMP2 platformu?

Yeni Citroën C4 Picasso; PSA gurubu içerisinde EMP 2 platformunu kullanan ilk model olma özelliğini taşıyor. Yeni platform 140 kg daha hafif olması sayesinde, rekor seviyede düşük karbondioksit salımı ve en az yakıt tüketimi değerlerine sahip olabilmekte.

C4 Picasso, kompakt boyutlarına rağmen geniş iç hacmi ile segmentinde referans model olma özelliğine devam ediyor. Loft dairelerden esinlenerek hazırlanmış kabininde konfor için yaratılmış teknolojik yenilikler C4 Picasso'nun bir diğer farklılıklarını oluşturuyor.

Teknoloji bu otomobilin her yerinde

Citroen C4 Picasso sizi son derece teknolojik bir iç mekân ile karşılıyor. Bunu içeride sunulan 12" ve 7" ekranlardan anlamak mümkün. Ön konsolun yukarısına konumlandırılmış 12" büyüklüğündeki HD Panoramik ekrandan hız ve devir göstergelerinin kontrolü sağlanabiliyor. Bu bölümden yol bilgisayarı konusunda da destek alabiliyorsunuz. Dilediğinizde direksiyon üzerindeki bir kumanda ile medya, navigasyon veya diğer özellikleri içeren bir ekrana dönüşebiliyor. Ya da tüm sevdiğiniz resimlerin yer aldığı bir fotoğraf albümüne... Eğer bu ekranın temalarından sıkılırsanız 3 farklı seçenekten biri ile burayı renklendirebilirsiniz. Bu alanın hemen altında ise 7" lik dokunmatik ekran yer alıyor. Farklı temalar seçildiğinde 7'' dokunmatik kumanda ekranı da yeni temaya uygun formata geçmiş oluyor. Tüm araç fonksiyonlarının kontrol edilebildiği dokunmatik ekran sayesinde iç mekânda düğme kargaşasından uzak sade bir anlayış beni

Grand C4 Picasso hareket edebilen 3. Sıra koltuk ile yolcu kapasitesini yediye çıkarıyor. Aracın 2. ve 3. sırasındaki yolcular ferah geniş yapısı sayesinde maksimum oturma alanına sahip oluyorlar.Segmentinde en rahat 3. Sırayı sunan otomobil unvanını alan Grand C4 Picasso bunu 5 koltuklu versiyonuna göre 55mm daha uzun olan dingil mesafesi ve arka kapı açılma oranları ile sağlıyor.

İddialı Ekonomi

Citroen C4 Picasso; yeni şasi sayesinde bir önceki nesline göre 140 kg daha hafifletilmiş durumda. Ön plana çıkan aerodinamik tasarımı ve 105g/km CO2 emisyonu ile de segmentinde rakiplerinden ayrışıyor. Yeni C4 Citroen Picasso; segmentinin en düşük CO2 ve yakıt tüketim değerlerini, aerodinamik yapısındaki iyileştirme, motor ve platform bölümlerindeki hafifleme sayesinde elde ediliyor. 140 kg hafifleyen ağırlığı ile Yeni Citroen C4 Picasso bir önceki nesline göre ortalamada 100 km'de 1 litre daha az yakıt tüketim değerine sahip. Ağırlığın azaltılmasını sağlayan etkenler ise Alüminyum veya yüksek dirençli çelik kullanılan parçalardan ve farklı alaşımlardan oluşan yeni EMP2 şasi platformu oluyor.

ETG6 ile gelen performans

Aracın kalbinde tek motor seçeneği olarak sunulan 1.6 litre 115 HP e-HDi motora yer verilmiş. Bu motor 6 ileri ETG6 şanzıman ile kombine edilmiş. Sürücüler ETG6 sayesinde ihtiyaçlarına ve sürüş ortamına göre istedikleri an manuel seçenekten otomatik moda geçebiliyor. Bu yeni şanzıman daha kolay kalkış sağlamak ve sürüş performansını arttırmak için motor gücünü etkin bir şekilde ayarlayan optimize yapıya sahip. Vites değişimi hızını da sürücünün hareketine göre daha doğru ayarlayarak daha üstün performans ve konfor sağlıyor. Mükemmelleştirilen vites kolları verimliliği daha da artırıyor.

Peki ya sürüş nasıl?

Lansman sırasında C4 Picasso ve Grand Picasso'yu kullana fırsatı yakaladık. C4 Picasso tasarım anlamında ona bakan herkesi kendine hayran bırakıyor. Ön bölümde kullanılan Led farlar yeri ve tasarımı gereği ilgili bakışları daha da arttırıyor. Büyük yan camlar ve tavana kadar uzanan ön cam geniş iç mekânın haberlerini veriyor bana. İçeriye geçiyorum ve teknoloji ile süslenmiş bir kabin bana merhaba diyor. İlk etapta göze çarpan ve sürekli eleştiri alan nokta direksiyon oluyor. Boyut olarak kaba olan bu direksiyon üzerinden otomobilin birçok özelliğini kontrol etmeniz mümkün kılınmış, ancak alışkanlık gerektiriyor. Ön konsolun üst kısmında kullanılan 12" büyüklüğünde yüksek çözünürlüklü ekran oldukça kullanışlı. Otomobilin birçok özelliğini buradan kontrol edebiliyorsunuz. Geri park kamerası özelliğine sahip de olan bu ekran "Visio 360" özelliği ile de otomobilin dört bir tarafına yerleştirilmiş kameralarla çevre kontrolü yapmanızı sağlıyor. Direksiyon üzerinden de kontrol edilebilen bu ekran belki direksiyon arkasına konumlandırılsaydı sürücünün bu bölümle iletişime geçmesi için gözünü uzun süreli yoldan ayırmasına ihtiyaç kalmazdı. Hemen altında yer alan 7" ekran tablet özelliğine sahip. Dokunmatik olan bu ekrandan, klima, multimedya ve navigasyon özellikleri takip edilebiliyor. Sürüş pozisyonuna erişimde herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Direksiyon ve koltuk ayarları bu konudaki en büyük yardımcınız. Arka koltuklar öne ve arkaya doğru kaydırılabiliyor bu sayede dilerseniz arka bagaj alanını genişletip büyük eşyalarınıza yer açabilirsiniz; dilerseniz de koltukları arka konuma itip burada oturan bireylere geniş bir arka koltuk deneyimi yaşatabilirsiniz. Grand Picasso'da ise durum daha farklı. 7 kişilik oturma düzenine sahip olduğunuz Grand Picasso arka iki koltuğu bagaj tabanının altına konumlandırmış. Kolayca kurulabilen bu iki koltuğa orta koltukları öne alarak ulaşabiliyorsunuz. Ancak diğer MPV modellerde olduğu gibi bu iki koltukta da sınırlı alan sunulmuş. C4 Picasso'da 1.6 litre e-HDi motora yer verilmiş. 115 hp gücündeki bu motor ETG6 adında bir şanzıman ile kombine edilmiş. Bu şanzıman eski MCP şanzımanın geliştirilmiş versiyonu olarak nitelendiriliyor. Hala tek kavrama ve otomatikleştirilmiş özellikli bu şanzıman eski versiyona göre daha hızlı. Bunu manuel ve otomatik konumda çok net bir şekilde hissediyorsunuz. Direksiyon arkasına konumlandırılan bir kol ile kontrol edilen bu şanzımanı dilerseniz direksiyon arkasındaki kulakçıklar ile de kontrol edebiliyorsunuz. Ayrıca direksiyon arkasındaki vites kolunu manuel konumuna getirdiğinizde otomobil üst devirlerde daha fazla kalarak size daha dinamik sürüşler yaptırabiliyor. C4 Picasso'da orta yumuşaklıkta bir süspansiyon sistemine yer verilmiş. Bu sayede model özellikle kombine virajlarda bir parça karoser salınımı yapıyor. Orta sertlikteki arka süspansiyonlar kasislerde fazla sesli çalışırken modüler olan arka koltuklar bozuk zeminlerde ses yapabiliyor. Yalıtım konusunda model sadece motor sesini kabin içine yansıtırken yol ve rüzgâr sesini optimum düzeyde engelliyor. Otomatik park asistanı ise yeni C4 Picasso'da farklılık yaratan diğer özelliklerden. Park asistanı sizi sağa, sola ve diklemesine park ettirmesinin yanı sıra park ettiğiniz yerden de çıkarabiliyor. Kullanımı oldukça kolay olan bu sistem orta konsoldaki 7" ekrandan aktif ediliyor. Sistem park etmeniz gereken yönü sinyal kolu ile seçmenizi istiyor. Akabinde 20 Km/s hıza kadar arama yapan sistem yeterli alanı bulunca vitesi "R" konumuna takmanız için size emir veriyor. Bundan sonra gaz ve fren kontrolü dışında tüm işlemleri otomobil kendi yapıyor. Park yerinden çıkarma işlemi de aynı şekilde işliyor. Size sadece aynaları kontrol etmek ve bu konforun keyfini çıkarmak kalıyor. Fiyat konusunda ise C4 Picasso 68 Bin TL'den satışa sunulmuş. En üst donanımı tercih ederseniz 73 Bin TL'yi biraz geçen fiyatı ödemeniz gerekecek. Model sunduğu konfor, ekonomi ve donanımlar ile avantajlı bir fiyat etiketine sahip. Bu sayede tercih listesinde üst sıralarda yer alacağını düşünüyorum.

Haberin Devamı