Daha fazla su içmenin 8 yaratıcı yolu

Vücudumuzun yüzde 60’ı sudan oluştuğu için fonksiyonlarını da düzgün yerine getirebilmesi için suya ihtiyacı vardır. Bu yüzden gün içinde yeteri kadar su tüketmek çok önemlidir. Eğer vücudunuza su almanın farklı yollarını arıyorsanız Dr. Mehmet Öz'ün hazırladığı bu mini rehbere göz atın.

14 Mart 2018, Çarşamba 14:53
A A
Sabah uyanınca bir bardak su için

Sabah uyanınca bir bardak su için

Gün içinde aldığınız su miktarını artırmak isteseniz de istemeseniz de güne bir bardak ılık limonlu su ile başlamalısınız. Bu, uzun bir süre susuz kalarak geçen uyku sürecinden sonra vücut sisteminize ihtiyacı olan suyu etkili şekilde verecek.

Maden suyunu deneyin

Maden suyunu deneyin

Eğer sudan daha fazla gazlı içecekler içiyorsanız, doğal maden suyuna geçiş yapmayı deneyin. Bu sayede gazlı içeceklerdeki ekstra şeker ve kaloriyi almadan asitli yapısı ile yeteri kadar tatmin olacaksınız.

Öğünlerden önce için

Öğünlerden önce için

Bazen hedefinizi bir rutinin etrafına yerleştirmek hedefi devam ettirmeyi çok daha kolaylaştırabiliyor. Daha fazla su içmek istiyorsanız, düzenli olarak yaptığınız bir aktiviteyle beraber yapmayı deneyin. Örneğin her öğünden önce bir bardak su için. Bu sayede hem daha fazla su içmiş olacak hem de yemek öncesi daha fazla doygunluk hissetmenize sebep olarak aşırı yemenize engel olacak.

Çay için

Çay için

Daha fazla su almanın bir diğer yolu ise çay içmektir. Büyük bir bardak sıcak veya soğuk suyun içine bir çay poşeti koyarak gün içinde bunu içebilirsiniz. Yalnız, ekstra kalori almamak ve doğal beslenmek için çayınızın içine tatlandırıcı koymamaya veya çok az koymaya dikkat edin.

Alarm kurun

Alarm kurun

Eğer probleminiz su içmeyi unutmaksa telefon veya bilgisayarınıza hatırlatıcı koyabilirsiniz. Yakınınızda bir su şişesi veya bardağı bulundurursanız hatırlatıcınız devreye girdiğinde hazırlıklı olmuş olursunuz. Su şişenizi etiketleyin Eğer hatırlatıcı sizde işe yaramıyorsa su şişenize not almayı deneyin. Şişenizin üzerinde su içeceğiniz zamanları yazabilirsiniz (Örneğin: sabah 8:00, 11:00, 14:00 ve 18:00 gibi) Yazan saatler geldiğinde saatin yazdığı yere kadar suyu için.

Hedef belirleyin

Hedef belirleyin

Daha fazla su içmek üzere hedef koymak zor olabilir. Bunu daha kolaylaştırmak için daha gerçekçi hedefler belirleyin. Örneğin günde 3 bardak su içiyorsanız birden 6'ya atlamaya çalışmak yerine kendinize her gün fazladan bir bardak su içeceğinize dair söz verin ve önce bunu uygulamaya çalışın. Bu şekilde hem hedefinize ulaştığınızı görünce daha çok motive olacak hem de başka sağlıklı kararlar için adım atacaksınız.

Suyunuzu renklendirin

Suyunuzu renklendirin

Sade su içmek bazı insanlara sıkıcı ve zevksiz gelebilir. Nane, limon, salatalık, ananas gibi meyve, sebze veya çeşitli bitki, baharatlarla doğal yoldan suyunuza aroma ekleyebilirsiniz.

Daha fazla meyve ve sebze tüketin

Daha fazla meyve ve sebze tüketin

Vücudunuza daha fazla su almak demek bardak, bardak su içmek anlamına gelmiyor. Çilek, salatalık ve karpuz gibi birçok meyve, sebze vücudunuza su sağlayacak yüksek su oranına sahiptir.

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.