Depresyonla savaşan doğal antidepresanlar

Antidepresan dediğimizde hepimizin aklına ilaçlar geliyor. Ancak depresyonla mücadele ederken serotonin hormonunu arttıracak yiyeceklerle beslenmek ilaç kullanmadan size yardımcı olacaktır. İşte depresyon savaşçısı besinler. 

20 Şubat 2018, Salı 17:01
A A
Soya fasulyesi

Soya fasulyesi

Soya fasulyesi elzem aminoasitlerden zengindir. Tryptophan içeriğinin yüksek olması sebebiyle soya sütü de dahil olmak üzere soya ürünleri, tofu ve soya fasulyesi serotonin düzeyinin sabit tutulmasına yardımcı olur.  

Yumurta

Yumurta

Serotonin üretimi için gerekli amino asitleri ve esansiyel yağ asitlerini içerir. Yumurta, yalnızca protein ve besin değeri bakımından zengin olmakla kalmıyor. Araştırmalar, kahvaltıda yumurta tüketmenin gün boyu kalori alımını azalttığını da gösteriyor.  

Ayçekirdeği

Ayçekirdeği

Ayçekirdeğinin sarı yaprakları, evrensel ‘mutluluk’ sembollerinden biri. Vücudun modunuzu dengeleyen norepinefrin kimyasalını salgılamasını sağlayan fenilala aminoasiti bakımından zengin olan ayçekirdekleri, en doğal antidepresanlarınızdan biri…  

Balık

Balık

Araştırmalar, yeterli miktarda omega 3 alımının, stres ve depresyonu daha iyi bir şekilde kontrol etmemize yardımcı olduğunu gösteriyor. Omega 3 yağ asitleri, doğal antidepresan olarak düşünülüyor. Yapılan bir araştırma hiperaktivite, dikkat eksikliği, saldırganlık gibi durumlarda somon, ton veya sardalya gibi yağlı balıkların tercih edilmesinin olumlu etki yaptığını gösteriyor.  

Keklik otu

Keklik otu

Orijinal yazılışları caffeic, quercitin ve rosmarinic olan asit türlerini içerir ki bu asit türleri depresyon ve anksiyeteye karşı sizi kuvvetlendirir. Yetiştirilmesi son derece kolay da olan keklik otu, sıkıntılarınıza son vermenizde oldukça faydalı olabilir.  

Deniz tuzu

Deniz tuzu

Yemeklerde deniz tuzu kullanmak ruh halinizi düzeltmek için gerekli olan mineralleri almanızı sağlar.  

Omega-3

Omega-3

Omega 3 yağ asitleri serotonin üretimini tetikleyici özelliktedir. Omega 3 yağı beyindeki uyarıcıların doğru çalışmasını sağladığından dolayı faydalı olmaktadır. Bu yağ asitleri bakımından zengin kaynaklar olan balık, ceviz ve keten tohumunu tüketebilirsiniz.

Sarı kantaron

Sarı kantaron

Anti-stres ve anti-depresyon için etkilidir, korku, endişe, kaygı, umutsuzluk, umursamazlık ve çaresizlik duygularının giderilmesinde yardımcıdır. Uykusuzluk ve fazla uyuma problemlerinde faydalıdır.  

Esmer pirinç

Esmer pirinç

Vitamin B1 ve B3 ve folik asit içerir. Glisemik indeksi düşük olan kahverengi pirinç yağla savaşan bir nişasta olan amilozdan da zengindir.  

Tavuk ve hindi eti

Tavuk ve hindi eti

Tavuk ve hindi gibi kümes hayvanları serotonin üretimini sağlayan triptofan için çok iyi kaynaklardır. Kırmızı ete göre daha az yağlı olan bu protein kaynaklarına sofranızda yer vererek metabolizmanızın hızlanmasını ve ani kan şekeri yükselişlerini önleyerek vücudunuzdaki yağlardan da kurtulmanızı sağlamış olursunuz.  

Ceviz, fındık, badem

Ceviz, fındık, badem

Ay çekirdeği, kabak çekirdeği, kaju fıstığı, fındık ve ceviz magnezyum yönünden zengin besinlerdir. Magnezyum serotonin hormonunun salgılanmasını artırır.    

Mor patates

Mor patates

Beyaz patateslere kıyasla on kat daha fazla antioksidan ve antosiyanin içerdiği düşünülen mor patatesler de stres düşürücü bir özelliğe sahip. Mor ya da beyaz, yüksek oranda iyot bulunduran patates kabuğu da tiroid hormon seviyelerini düzenleyerek, duygusal iniş-çıkışları önleyici etki göstermektedir.  

Muz

Muz

Muz Tryptophan adı verilen bir tür aminoasitten zengindir. Tryptophan vücutta serotonin hormonunun salgılanmasında önemli role sahiptir. Aynı zamanda potasyum kaynağı olarak bildiğimiz muz, bu içeriğinden dolayı stresle de savaşır.  

Şifalı bitkiler

Şifalı bitkiler

Şifalı bitkilerden ıhlamur, melisa, papatya, adaçayı, kekik, fesleğen ve biberiye çayları rahatlatıcı etkisinden dolayı tercih edilebilir. Yeşil çayda L-theanine isimli aminoasit bulunur. Bu aminoasit beyindeki alfa dalgalarını canlandırır. Aynı zamanda yeşil çay antioksidan özelliğe sahiptir.  

Börülce

Börülce

Folik asit bakımından oldukça zengin olan börülce, özellikle hamileler için tavsiye edilir. Folik asit; modumuzu ve uyku düzenimizi dengelemeye yardımcı olan norepinefrin ve serotonin salgılanmasında da önemli bir rol üstleniyor.  

Kuru baklagiller

Kuru baklagiller

Mercimek, nohut, kuru fasulye, börülce tryptophandan zengindir. Börülce aynı zamanda folik asit bakımından da zengindir. Kuru baklagilller vücutta serotonin salgılanmasında önemli bir role sahiptir.