Ekonomi DHL Genel Müdürü Orkun Saruhanoğlu: Siparişleri yetiştiremiyoruz

DHL Genel Müdürü Orkun Saruhanoğlu: Siparişleri yetiştiremiyoruz

Paylaş
DHL Genel Müdürü Orkun Saruhanoğlu: Siparişleri yetiştiremiyoruz

DHL Lojistik Hizmetleri Genel Müdürü Orkun Saruhanoğlu, krizden bahsedildiğini ancak telefon sevkiyatlarını yetiştirmekte zorlandıklarını söyleyerek ve ekonomik aktivitenin canlılığına işaret etti. Orkun Saruhanoğlu, ilaç ve e-ticaret lojistiğine yönelik yeni yatırımlarla ilgilendiklerini de gelecekte satın alımlarla ilgili de planlama yaptıklarını söyledi

​DHL Lojistik Hizmetleri Genel Müdürü Orkun Saruhanoğlu, internet ekonomi editörleriyle biraraya geldiği toplantıda hem Türkiye ekonomisi hem de sektörün şuandaki durumu, geleceği ve önemli satın almalarla ilgili açıklamalar yaptı. Orkun Saruhanoğlu, Türkiye'nin büyüme hızının sektöre de yansıdığını söyleyerek özellikle son birkaç yıldır pazarda yoğun bir hareketlilik yaşandığını belirtti.

"SEVKİYATI YETİŞTİREMİYORUZ"


DHL Lojistik Hizmetleri Genel Müdürü Orkun Saruhanoğlu, ekonomik aktivitede ciddi bir hareketlilik olduğunu söyledi. Referandum sonrası piyasanın açıldığının altını çizen Saruhanoğlu, "Şirket olarak 6 farklı sektörde 115 firmaya hizmet veriyoruz. Bunlar kendi alanlarının en büyük oyuncuları. Böyle bir operasyonu yönetiyorsanız Türkiye ekonomisini görebiliyorsunuz" dedi ve ekledi: "Mal hareketlerinde artan trend devam ediyor. Kriz söylemi var ancak 3 bin 600 liralık bir telefonun sevkıyatını yetiştiremiyoruz. İlaç ve kimyada da hızlı bir tüketim var"

"KUR ARTIŞI TİCARETE YANSIR"


Kurdaki artışın ister istemez hareketliliği etkileyeceğini belirten Saruhanoğlu, "Ancak bu hemen olmaz. Kurdaki yükseliş henüz çok taze ve şirketler planlamalarını yıllık olarak yapıyorlar. İlk etapta Avrupa'dan ithalatlar etkilenebilir ancak bu o kadar dramatik olmaz" diye konuştu.


"TİCARET SAVAŞLARI AMERİKA VE ÇİN ARASINDA"


Ticaret savaşlarına da değinen Saruhanoğlu, bunun reel olarak yansımalarına ilişkin henüz bir projeksiyon oluşmadığını, Türkiye'nin burada ön planda yer almadığını söyledi. Saruhanoğlu, "Bizi etkilemez demek yalan olur ancak öncelikle Amerika ve Çin arasındaki bir mesele" yorumunu yaptı. Yabancı firmaların Türkiye'ye ilgisinin sürdüğüne değinen Orkun Saruhanoğlu, DHL'nin de organik büyüme dışında satın alma ve birleşmelerle ilgilendiğini kaydetti.


"SATIN ALMA OLABİLİR"


Daha önce Türkiye'de ilaç lojistiği alanında hizmet veren bir şirketi aldıklarını anımsatan Saruhanoğlu, verdikleri hizmetlere ilave olarak niş bir alanda faaliyet geliştirmek üzere satın almalar gerçekleştirebileceklerini anlattı. Saruhanoğlu, "Almanya'da birleşme, satın almalara bakan birimimize her yıl rapor gönderiyoruz. Ciro artışı için değil de verilen hizmete katma değer sağlayacak bir şey olabilir" ifadelerini kullandı. Merkez ofisin Türkiye'ye bakışının pozitif olduğunu ifade eden Saruhanoğlu, darbe girişiminden hemen sonra İstanbul'da ilaç lojistiğine yönelik 21 milyon liralık bir yatırım gerçekleştirdiklerine değindi.

"E-TİCARET İLE İLGİLENİYORUZ"


E-ticarete yönelik yatırımları değerlendirdiklerini belirten Saruhanoğlu şöyle konuştu: "90'lı yılların başlarında çok yüksek enflasyon vardı. O ortamda stok avantajdı, mal durduğu yerde değerleniyordu. Şimdi ise stok önemli bir maliyet. DHL olarak e-ticaret alanında depoculuk hizmetleri için önemli yatırımlar yapıyoruz. Türkiye'de de bu alanda çalışmalar olabilir. Bu yıl e-ticaretin Türkiye'de 10 milyar dolarlık bir hacime ulaşması bekleniyor. Amazon ve Alibaba'nın buraya ilgisi artıyor. Yerli büyük oyuncular da var. E-ticaret aslında bir lojistik işi ve bu noktada tüm e-ticaret siteleri ilgi alanımızda. Kargo şirketi gibi son tüketiciye ürün taşımaktan bahsetmiyorum, biz dev depoları yönetmekle ilgileniyoruz. Yatırım planlarımız arasında sağlık ve e-ticaret öncelikli bulunuyor"

"YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ MALİYETLERİ ARTIRDI"


Sektörü olumsuz etkileyen faktörlerin başında akaryakıt maliyetleri ve trafik sıkışıklığı geldiğini dile getiren Saruhanoğlu, "Mazot, girdilerimizin yüzde 30'unu oluşturuyor ve bunu kontrol edemezsiniz. Diğer taraftan 3'üncü köprü de bir maliyet unsuru. Geçiş ücretine ilave olarak yolu da 50 kilometre uzattı. Tabi 2'nci köprü artık şehir içinde kaldı bu noktada bir ihtiyaçtı fakat Mahmutbey ve Pendik'te oluşan tıkanıklık aşılmadıkça amacına ulaşmış değil. Bunlar İstanbul'un iki dar boğazı. Türkiye'nin neredeyse tüm ihracatı Mahmutbey'den geçiyor. Bu yollarla ilgili çalışmaların hızla bitirilmesini bekliyoruz" dedi.

Haberin Devamı