Dış Türkler ilham verdi 500 bin kişiye iş doğdu

75 ülkedeki 2 bin Türk'ten ilham alan Odalar Birliği ve DTİK Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Almanya'da bir Türk'ün uyguladığı eğitim sistemini getirmeye karar verdi

Cumartesi, 29 Mayıs 2010 - 05:00

Dış Türkler ilham verdi 500 bin kişiye iş doğdu

 200 BİN EŞLEŞME SAĞLANDI

Dünya Türk İş Konseyi (DTİK) tarafından hazırlanan DTİK İletişim Platformu’nda 75 farklı ülkeden 2 bine yakın Türk girişimci iş profili oluşturdu. Platformda 200 bin eşleşme sağlandığını söyleyen DTİK Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, 500 bin kişiye iş kapısı açacaklarını söyledi.

DTİK İletişim Platformu’nun (www.dtik.org.tr) kasımda deneme için açıldığını söyleyen Hisarcıklıoğlu, “Türk girişimciler arasındaki ilk eşleştirme ve bilgi paylaşım portalını resmen hizmete açıyoruz” dedi.

TÜRK GİRİŞİMCİLERİN FACEBOOK'U

Dün İstanbul’da yapılan toplantıda konuşan Hisarcıklıoğlu, amaçlarının, değişik ülkelerde yaşayan Türk iş adamlarının birbirinden haberdar olmalarını sağlamak olduğunu belirtti.

Rifat Hisarcıklıoğlu, şöyle devam etti: “DTİK İletişim Platformu projesi, bir ilktir. Buradaki sistemle üyelere 200 bin eşleşme sağlandı. Türk girişimcisinin ’Facebook’u (internette sosyal paylaşım sitesi) olan platformda 2 bin Türk girişimci ve profesyonel, iş profillerini oluşturdu. Bine yakın yeni üyelik başvurusu değerlendirme aşamasında.”

 3 AYLIK MESLEK EĞİTİMİ

Almanya’da uygulanan meslek edindirme eğitimini Türk-Alman Ticaret Odası Başkan Yardımcısı Nihat Sorgeç’in danışmanlığında Türkiye’de başlatacaklarını açıklayan Rifat Hisarcıklıoğlu, “Önümüzdeki bir yıl içerisinde 500 bin kişiye eğitim vererek, bunların iş bulması konusunda yardımcı olacağız” dedi.

Türkiye’de en önemli sorunun işsizlik olduğunu belirten Rifat Hisarcıklıoğlu, “35-54 yaş arasındaki işsizlik çok yüksek. 6 ay içinde bu yaş grubundaki 200 bin kişiyi 3 ay meslek eğitimine alacağız” dedi.

 

SPOR VE SANAT İMAJI DAHA HIZLI ETKİLİYOR

Sanat ve spor olaylarının üzerinde durulması gerektiğinin altını çizen DTİK Yüksek İstişare Kurulu ve Coca-Cola Başkanı Muhtar Kent, “Sanat, turizm, spor olaylarının üzerinde durmamız lazım. Bunlar marka imajını hızlı artıran konular. Dünyadaki örneklerine benzer bir Türkiye tanıtım portalı oluşturulmalı. Yani dünyanın herhangi bir ülkesinde aklına Türkiye gelen bir kişinin girip her türlü bilgiyi alabileceği bir portal. Burada ekonomi, sanat, kültür, mutfak her şey olmalı” dedi.

Muhtar Kent şu değerlendirmeyi yaptı: “Bunun bütün dünyada çok başarılı örnhekleri var. Bunlar arasında Çin’in benzer bir portalını, Avrupa’da ve Latin Amerika’da başarılı örneğini sayabiliriz. Toplantımızda Türk Tanıtma Fonu ve benzeri kaynakların imaj ve tanıtım için desteklerinin alınması konusu görüşüldü. Bu çok önemli. Zira bütün katılımcılar Türkiye’nin imajının, markasının daha kuvvetlendirilmesi için sanat ve turizmin en iyi konular olduğunda hem fikirler.”