Diyarbakırlı gençler hayata Turkcell ile bağlandı

Turkcell'in Diyarbakır'da kurduğu çağrı merkezi, gençlerin hayatını değiştirdi

Çarşamba, 02 Haziran 2010 - 05:00

Diyarbakırlı gençler hayata Turkcell ile bağlandı

Candaş Tolga IŞIK / DiYARBAKIR

Turkcell’in 12.3 milyon dolarlık yatırımla Diyarbakır’da kurduğu çağrı merkezi, gençlerin hayatını değiştirdi. 1000 kişilik istihdam kapasitesine sahip tesiste, çobanlık yapan Mehmet Halil Pirinç ile doğramacılık yapan Zülfü Selçik, Turkcell müşterilerine hizmet veriyor.

26 yaşındaki Mehmet Halil Pirinç, Harran Üniversitesi Bilgisayarlı Muhasebe mezunu. Ama iş bulamadığı için babası vefat ettikten sonra annesi ve 3 kardeşine çobanlık yaparak bakıyormuş.

MEMNUN KALMAYAN OLMADI

Diyarbakır’a 45 kilometre uzaklıktaki Karacadağ Kırkkoyun Köyü’nde yaşayan Pirinç, 2009’da Turkcell Global Bilgi’ye başvurarak çalışmaya başlamış. Pirinç, “Her gün köyden Diyarbakır’a 45 kilometre gidiyorum. Yaptığım işi çok seviyorum. Bugüne kadar beni arayan ve telefonu kapattığım zaman memnun kalmayan tek bir müşteri bile olmadı” diyor. Turkcell’in Global Bilgi Diyarbakır yatırımı ile birlikte hayatı değişen gençlerden biri de Zülfü Selçik.

İNŞAATI GÖRDÜ BAŞVURDU

Zülfü Selçik 2008 yılında Diyarbakır’daki bir inşaatta pencere doğramalarını takarken, karşıda büyük bir binanın inşa edildiğini görmüş. Merak ederek inşaatın yanına gitmiş.

İnşaatın Turkcell Global Bilgi Diyarbakır Çağrı Merkezi olduğunu öğrenen Zülfü Selçik, “Bir gün burada çalışacağım” diyerek İşkur üzerinden iş başvurusu yapmış. Zülfü Selçik, 1 yıldır Turkcell Global Bilgi Diyarbakır’da çalışan gençlerden biri.

'DOĞU'YA YATIRIMIN REFERANSI OLDUK'

Turkcell ile Diyarbakır’da değişen sosyal hayatı basın mensuplarıyla paylaşan Genel Müdür Süreyya Ciliv, Turkcell’in özellikle Erzurum, Diyarbakır gibi Ankara’nın doğusuna yaptığı yatırımlarla Türk insanına katkı yapmayı birinci hedef seçtiğini ifade etti.

Süreyya Ciliv, Turkcell’in Anadolu’da yeni yatırımların öncüsü olduğunu kaydetti. Kendilerinden sonra, pek çok şirketin Erzincan, Gümüşhane, Malatya gibi illerde çağrı merkezi kurduğunu hatırlatan Süreyya Ciliv, “Turkcell’in Doğu’da istihdam sağlaması, diğer şirketler için teşvik oluyor. Diyarbakırlı gençlerin bugün Türkiye’nin batısındakiler ile aynı şartlarda ve imkanlarda çalışabilmeleri teknoloji sayesinde mümkün oluyor” dedi.

'KEPENKLER KAPANIRKEN BİZ AÇILIŞ YAPTIK'

Doğu’da ilk çağrı merkezini 2006’da Erzurum’da açtıklarının altını çizen Süreyya Ciliv, 1000 kişinin çalıştığı Erzurum’un, çağrıların yüzde 25’ine yanıt verdiğini söyledi.

Süreyya Ciliv, 2008’de Diyarbakır’da çağrı merkezi kurduklarını belirterek “Diyarbakır terör ve alevlerle gazetelere kıpkırmızı yansıyan bir kentti. Kepenkler kapanırken merkezin kurdelesini kestik. Bu, Ankara’nın doğusundaki en büyük yatırımlardan biri oldu” dedi.

HAFTA SONU AİLELERİ İLE ŞİRKETE GELİYORLAR

Süreyya Ciliv şöyle konuştu: “Diyarbakır’daki çağrı merkezi sayesinde gençler, İstanbul’un modern ofislerinin sunduğu imkanlarla çalışıyor. Spor salonu, kuaför, basketbol sahası, bilardo, kafeterya gibi pek çok sosyal imkanı olan bir tesisimiz var. Çalışanlarımız izin günlerinde Diyarbakır’da gidebilecek daha konforlu bir yer bulamadıkları için, ailelerini, çocuklarını alıp bu binaya geliyorlar.”

KADIN ELEMANDA REKOR KIRDI

DİYARBAKIR

Nüfus: 1 milyon 515 bin. Hane büyüklüğü: 6.7 kişi (Türkiye 4.5) İşsizlik: Yüzde 18.6 Kişi başı milli gelir: 1313 dolar. Yeşil kartlı sayısı: 561 bin (Nüfusun yüzde 38’i) Kadınların istihdamdaki oranı: Yüzde 4.4

TURKCELL GLOBAL BİLGİ DİYARBAKIR

İstihdam: 1000 kişi Yatırım miktarı: 12.3 milyon dolar Hizmet: Turkcell çağrılarının yüzde 21’i Yaş ortalaması: 26 Kadın çalışan oranı: Yüzde 61Yanıt verilen çağrı sayısı: Ayda 1 milyon Diyarbakır’a katkısı: Ayda 1 milyon lira

3