Diyetin işe yaraması için tüketmeniz gereken besinler

Her şeyi deniyor ama bir türlü kilo veremiyorsanız belki de beslenme planınızı yeniden gözden geçirmenizde fayda vardır! İşte kilo verme konusunda en iyi sonucu almanıza yardımcı olabilecek besinler…  

21 Temmuz 2017, Cuma 14:59
A A

Kilo vermek için en olmazsa olmazlar arasında hareketli bir yaşam tarzı yer alır. Daha sonra da küçültülen porsiyonlar ve kilo vermeye yardımcı tokluk hissini uzun süre yaşatacak nitelikte besinlere hayatımızda yer vermek gerekir.  

Hareket etmeyen bir vücuttan çok fazla kalori yakmasını beklemek doğru olmaz. Uzun süreli tokluk hissi veren gıdalar, kilo vermede çok yardımcı bir rol alır. Böylece gereksiz yere bir şeyler atıştırıp durmaktan yada  aşırı miktarlarda yemek yemekten kurtularak kilo vermede kolaylık yaşarsınız. İşte sizi tok tutarak istediğiniz o ideal kilo hedefine ulaşmanızda yardımcı olacak mucizevi besinler;  

İki ince dilim esmer ekmek, bir kibrit kutusu büyüklüğünü geçmeyecek miktarlarda yağ içermeyen peynir ve bir tane haşlanmış yumurta. Bu besinlerin oluşturduğu kahvaltı size tokluk duygusu vereceğinden gereksiz atıştırmalıklara ihtiyaç duymazsınız.

Bol lif içeren elma, armut ve ayva üçlüsünü öğün aralarında tükettiğinizde uzun süre açlık hissi duymazsınız.  

Et uzun süren bir tokluk hissi verir. Ayrıca et ve balıkta bulunan etken maddeler vücudunuzun kalori harcamasını önemli oranlarda kolaylaştırıyor. Böylece vücudunuzun aldığı kalorileri daha kolay tüketmesini sağlayarak kilo vermenize yardımcı oluyor.  

İnsan vücudu için sağladığı pek çok faydanın yanı sıra, vücudun kalori yakımına büyük katkı sağlıyor. Günde bir yemek kaşığı miktarında tüketeceğiniz zeytin yağı ile vücudunuzun daha kolay kalori harcamasını sağlayabilirsiniz.  

Kilo verdiren sebzeler arasında bulunan brokoli, vücuda fayda sağlamasının yanı sıra kilo vermek isteyenler için muhteşem bir öğün oluşturan salatalarda, çorbalarda tüketilebilir. Doyurucu ve düşük kalorili besinler arasında yer alır.  

Kilo vermek isteyenlerin dostu elma sirkesi, sayısız faydalarının yanında kalori harcanmasında da önemli bir etkiye sahiptir. Her gün kahvaltı öncesinde düzenli olarak 3-4 damla elma sirkesi ilave edilen bir su bardağı ılık su, tokluk hissi verilir.  

Mide ve bağırsak dostu olan keten tohumu, taze çekilmiş olarak tüketilmesi gereken bir besin maddesidir. 10 günlük bir süreyi geçen çekilmiş keten tohumu bayatlar ve sağlığınıza faydalı olmak yerine risk oluşturabilmektedir. Keten tohumunun en fazla bir tatlı kaşığı miktarında tüketilmesi gerekir. Doğru şekilde tüketilen keten tohumu tokluk hissi verir ve kalori vermeyi kolaylaştırıcı özelliği sayesinde kilo vermek isteyenler için yardımcı besin kaynakları arasında yer alır.  

Vücut için pek çok yarar sağlayan tarçın, özellikle de çay olarak tüketildiğinde kalori harcanması konusunda yardımcı bir aktör olarak öne çıkar.  

Haftada iki veya üç kez greyfurtu suyunu sıkmadan yemek, vücudunuzun kalori yakımına önemli bir katkı sağlar. Bu şekilde yiyemezseniz suyunu sıkarak tüketmekte fayda sağlar. Suyunu içmekte de zorlanırsanız içine bir küçük çubuk tarçın ve 1 tatlı kaşığı miktarı bal ilavesiyle tatlandırıp içebilirsiniz.

Kilo vermek isteyenlerin en büyük yardımcısı olan besinlerden biri olarak öne çıkan lahanayı, çorbalarda, salatalarda ve yemeklerde ayda en az 3 kez tüketmek kilo kaybına önemli bir katkı sağlamanın yanı sıra vücuda da yarar sağlar.  

Vücudumuza sayısız faydaların kaynağı niteliğinde bir besin olan yoğurdu düzenli olarak tükettiğinizde yağ yakımını hızlandırıcı etkisi sayesinde kilo vermeye yardımcı oluyor.  

Bol lif içeren bir besin kaynağı olan yulaf, kilo vermeye yardımcı nitelikte bir aktör olarak karşımıza çıkar. Kahvaltıda içine soğuk süt ilavesi yapacağınız bir su bardağı miktarında yulaf ezmesi sizi uzun süre boyunca tok tutacak iyi bir kahvaltı öğünü olacaktır.