Diyette büyük tehlike: Hızlı kilo vermek (Kilo verdiren reçeteler)

‘Hızlı giden hızlı gelir’ bir diyet atasözüdür bence. Diyete her başlayanın kulağına küpe olması gereken cinsten. 1 ayda 10 kilo vermek pek çok kişinin hayalidir. İşte bu noktada iyi bir diyetisyen bir trafik polisi gibi süratlenmek isteyenleri durdurmalı

28 Ekim 2017, Cumartesi 14:05
Diyette büyük tehlike: Hızlı kilo vermek (Kilo verdiren reçeteler)
HAZIRLAYAN: ÖZGÜR GÖKMEN ÇELENK

Diyetisyen Nilüfer Bayram anlattı:

Vücudunuzun 1 ayda vermesi gereken kilo 2-4 kg’dır. 1 ayda 6 kg veren bir vücut öteki ay 2 kg vererek size bir anlamda ‘yavaşla’ uyarısını yollar. Kilo kaybınız ne kadar hızlıysa safra kesenizle o kadar çabuk vedalaşmak zorunda kalırsınız, aman dikkat. Listeyi süratlendirmek yerine daha çok adım atmak kilo takılmalarını ortadan kaldırır.

MİGREN ŞİŞMANLATIR MI?

Özellikle kahvaltıyı atlayarak güne başlamak ve ilk ağzınıza attığınız lokmanın sadece karbonhidratlı bir yiyecek olması önce hipoglisemiyi (düşük kan şekeri) sonra da baş ağrısını beraberinde getirir. Günün devamında karbonhidrat ağırlıklı besinler yerseniz yağlanma kaçınılmaz olur.

Karbonhidrat tüketecekseniz seçimleriniz tam buğday, kepekli, çavdarlı gibi esmer unlardan yapılanlar olsun. Ayrıca yanına mutlaka sü -yoğurt grubu bir besin veya badem, fındık, ceviz gibi yağlı tohumlar ekleyin. Böylece kan şekerinde dalgalanmalar azalır. Bu da sizi hem yağlanmaktan hem de ağrılardan korur. Tercih ettiğiniz karbonhidratlı besinlerin tam buğday, kepekli, çavdarlı gibi esmer undan yapılanlarını kullanmanız şartıyla.

TATLI KRİZİ GELİNCE SÜTLÜ KAHVE

Tatlı kriziniz günlük almanız gereken kalorinin kalitesi düştüğü zaman ortaya çıkar. Almanız gereken protein grubu besinleri (yumurta, peynir, kırmızı et, yoğurt gibi) atlarsanız, tatlı krizi ile baş başa kalırsınız.

Tatlı atağı geldiğinde 1 bardak bol sütlü kahve için. Kısa bir süre sonra tatlı isteğinizin geçtiğini göreceksiniz.  


DİRENÇLİ KİLOLARA YUMURTA-SEBZE DİYETİ

KAHVALTI

● 1 adet kepek ekmeğine tost

● Domates, salatalık

ÖĞLE YEMEĞİ

● 1 su bardağı yoğurt

● Yumurtalı ıspanak (bol soğanla kavrulmuş yarım demet ıspanağın üzerine 1 adet yumurta kırın, üzerine baharat ekleyin.)



ARA ÖĞÜN

● 2 adet mandalina

● 1 avuç fındık  

AKŞAM YEMEĞİ

● 1 su bardağı yoğurt

● Fırın mücver (2 adet rendelenmiş kabağın içine 2 çorba kaşığı yoğurt, 1 adet yumurta, 2 çorba kaşığı sıcak su ile ıslatılmış yulaf ezmesi, 1 çorba kaşığı zeytinyağı, tuz, karabiber, pul biber ilave edip karıştırın. Yağlı kağıt üzerine yayarak 180 derece fırında 15-20 dakika pişirin).  

YARIN: TATLI İÇEREN DİYET
Yandex.Metrica