Doğurganlığı arttıran besinler

Birçok etken doğurganlığı ve cinselliği etkileyebilir. Bunların arasında en önemli faktörlerden biri de beslenme biçimidir. Eğer yaşam tarzınızı doğru beslenme alışkanlıkları oluşturuyorsa bu; doğurganlık ve cinsel yaşam açısından sağlıklısınız anlamına gelir...

09 Kasım 2016, Çarşamba 09:09
A A

Birçok etken doğurganlığı ve cinselliği etkileyebilir. Bunların arasında en önemli faktörlerden biri de beslenme biçimidir. Eğer yaşam tarzınızı doğru beslenme alışkanlıkları oluşturuyorsa bu; doğurganlık ve cinsel yaşam açısından sağlıklısınız anlamına gelir...

ÇİNKO

ÇİNKO

Erkekler ve kadınların sağlığı açısından çinko büyük önem taşır. Erkeklerde sperm üretiminde etkili olan çinko, kadınlar da hem cinsel organların gelişmesinde hem de cinsel gücün ve doğurganlığın artmasında etkilidir. Vücutta tıpkı bir asker görevi yapan çinko birçok hastalığa karşı da koruyucudur. Özellikle kış aylarında daha zinde ve sağlıklı olmanızı sağlayan çinko, cinsel sağlığınızı olumlu etkiler.

SEROTONİN

SEROTONİN

Serotonin vücutta oluşan ve besinlerle alamadığımız sinir taşıyıcısıdır. Sinir sisteminde etkili olduğu için cinsel yaşam bakımından da çok önemlidir. Balık, et, süt, kepek ekmeği, kuruyemişler ve meyve tüketimiyle vücudunuzda serotonin salgılanacak ve bu besinleri yeterli miktarda aldığınızda bir problem kalmayacaktır.

KALSİYUM

KALSİYUM

Kadın sağlığı için vazgeçilmez bir mineral olan kalsiyum, cinsellik ve doğurganlık için de büyük önem taşır. Bilimsel araştırmalar kalsiyumun orgazmdan sorumlu olduğunu ve toplumumuzda cinsel problemlerin bazılarının buna bağlı olduğunu göstermiştir. Süt ürünleri özellikle yoğurt ve az yağlı peynir, koyu yeşil yapraklı sebzeler, soya fasulyesi, baklagiller, fındık, pekmez, kalsiyum bakımından zengindir.

 C VİTAMİNİ

C VİTAMİNİ

C vitamini cinsel aktivite ev doğurganlık konularına yardımcıdır. Bu nedenle C vitamini her öğünde besinlerle alınmalıdır.

MAGNEZYUM

MAGNEZYUM

Magnezyum da biz kadınlar için çok önemlidir. Kadınların vücudunda magnezyum yetersizliği olduğunda adet dönemi çok problemli ve ağrılı geçer. Bu eksiklik gebelikte de adale kramplarına neden olur. Bu yüzden bol bol magnezyum içeren besinler yani; kuru baklagiller, yeşil yapraklı sebzeler, badem, fıstık, muz, kakao ve taze meyveler yemeliyiz.

E VİTAMİNİ

E VİTAMİNİ

E vitamini eksikliğinde cinsel organlarda gelişme geriliği görülür. E vitamini aynı zamanda vajina kuruluğunu da önler. Bu nedenle gün içinde bolca E vitamini içeren besinler yani; kuruyemişler, fındık, ceviz, yumurta vb. yiyecekler tüketmeliyiz.

BİTKİ ÇAYLARI

BİTKİ ÇAYLARI

Rahatlatıcı, sakinleştirici etkisi olan bitkiler ve bunların çayları beden sağlığınızı koruduğu gibi cinsel yaşamınıza da fayda sağlar. İşte size faydalı olacak bitki çayları: Ginseng, Papatya, Meyan Kökü, Kekik, Rezene, Yasemin, Yahombin, Süsen.